Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det berör resan till USA.
Hon inleder däremot med hans tjat om T men avrundar med resan.
Nästa gång det kommer har SD skrivit om att hon anklagar honom för hans otroliga felsteg (otroheten) och det finns ingenting om barnuppfostran i svaret:
Direkt efteråt drar hon upp LW.
Det passar knappast in om det enbart vore barnuppfostran deras diskussion.
För att sen dra iväg och skriva drömmande på LWs wig:
"Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar."
Nåt som LW kommer att läsa och garanterat reagera på för det indikerar rakt inte att hon är nöjd med skilsmässa.
Vore jag LW med den historiken och nyss genuina gräl som berör otroheten sen 1.5 år så skulle jag nog tolka in både det ena och det andra.
Frågor:
➡️ Varför drar hon upp LW mitt i grälet och vill fuska, vilket som är det stora problemet ang cacher som hon och LW bråkat om?
➡️ Är inte detta rätt kontroversiellt mitt i bråk som även berör hans "otroliga felsteg"?
Att de ska släppa det förflutna som han skriver om.
Det pågår helt klart och tydligt två parallella gräl i den diskussionen och det berör resan och likaväl LW. Hon ränner även över till SD vilket gör att alla delar inte återges i text.
"Åk hem och krama henne istället. " skriver HD i några mess innan.
Det är bråk om både det ena och andra under flera dagar. Att det handlar om USA- resan är ju inte konstigt alls, den är ju nära förestående. Och nu är det ju väldigt mycket tjafs och oklart hur det blir.
Som jag tolkar det, kan man inte bara rycka loss några meningar i denna långa konversation, utan man måste se det i sitt sammanhang.
Och jag tänker också att det är komplicerat, det är många saker som pågår parallellt i bråken. HD har drömmen som hon önskar inte hade gått i kras, och som hon ännu inte kan släppa. Men det är även bråk om barnen strax innan.
Det är klart att att hon signalerar till SD med sina insinuationer om hur livet kunde ha sett ut under andra förutsättningar. Och visst, hon vill markera revir mot Lena både genom loggen och fuskloggen som hon frågar SD om han vill göra. Inget av det här ser jag som konstigt.
Att HD tar upp det här är ju för att hon visar sin djupa besvikelse mot SD, samtidigt som hon har en egentlig önskan om tillit.
A163A/76ff
Och bråket fortsätter med bråket om dottern:
"
Du vet vad jag vill. Och du vet att det är du som anklagar mig. Så jo, du måste ändra på det.
Jag baserar min utsaga idag att hon bestämmer sig innan och utan att egentligen kunna
veta. Det är inte att jag tar upp någon gammal tråd. Det är enbart det pinfärska och det är
fakta."
för att sedan övergå till att han skiter i USA och åker sannolikt själv.
Lägg märke till att SD svarar på ett icke sanningsenligt sätt när han bistert reagerar med att svarar att han inte behöver hennes anklagelser från sina otroliga felsteg
tidigare i livet.
Så allt är sammansmält till en härdsmälta och man kan inte urskilja at det enbart handlar om en enda grej. Naturligtvis handlar allt på djupet om deras relation och hur de ser på behandlingen av barnen.
Jag ser dock inte uttalandena "så bollen är din om vår fortsatta relation" som en utmaning om resten av livet. Här handlar det i första hand om att SD måste skärpa sig, ta vettiga beslut om hur han agerar med barnen, ta föräldraansvar och inte säga upp detta, och ta beslut om USA- resan.
Så tolkar jag hennes reaktion.
Hon håller ju på att vara förälder åt inte bara sina barn utan till ett tre- årigt trotsigt barn som bråkar och tjurar på det mest primitiva sätt i DAGAR. Hon har tröttnat och menar; skärp till dig för fasiken nu om vi ska kunna ha en fortsatt relation.
Ja, han tolkar det kanske som att ok, då får väl göra något åt saken.
Och då reagerar han inte som en vuxen, utan kanske han här börjar formulera sina mordiska tankar. Medan den riktiga lösningen kunde verkligen ha varit så mycket enklare.