2021-04-27, 10:15
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu har jag inte fört över pengar till utländskt bankkonto sedan 2017, men sist jag gjorde det så var det ju bara att fylla i konto-nr och IBAN och vad det heter och sedan betala precis som en inrikes betalning.

Det stämmer, IBAN och BIC. Men det är skärpta penningtvättslagar och Swedbank är in the spotlight efter sina skumraskaffärer i Baltikum. Så nu måste du ringa dem och leka "20 frågor" för att få göra utlandsbetalningar.

Antalet medlemmar på WallStreetSilver passerade just 63 000. De var 52 000 för två veckor sedan. Silver stacking håller på att bli en riktig folkrörelse!

Här en kul meme.
Senast redigerad av boris 2021-04-27 kl. 10:22.
Citera
2021-04-27, 18:11
Medlem
nakamotos avatar
Bayhorse Silver!

Citat:

1) The CEO refused to ship cheap silver to the COMEX, and personally funded his company, during the ENTIRE silver bear market, even though the high-grade Bayhorse Mine is profitable at only $12 silver
2) Unlike any other company, the CEO is producing ALL THE WAY through this silver bull market to give shareholders "seven years of feast after seven years of famine" (a direct quote), and will NOT get bought out. Meaning ULTRA-HIGH gains.
3) Bayhorse is the cheapest start-up mine ever (only cost $7 million to build!)
4) The most environmentally-friendly mine ever: no water, no run-off; cutting-edge ore-sorting technology means that nothing but pure silver gets shipped out of the mine (https://www.youtube.com/watch?v=8iJ30m-Z8LE*[Open])
5) The mine is operated with the knowledge of the local Silver Valley miners going back for a century
6) Bayhorse insists on mining right away, rather than drilling the mine to pieces first like a conventional boomer company
7) Bayhorse has 100+ million ounce potential according to its 3 world-renowned PhD geologists + a century of historical data; largest silver deposit EVER discovered in Oregon
8) Trading at 2x cash flow even at $26 silver! and able to go 50x at a 30x cash-flow valuation (normal in miner bull markets) at $50 silver (to $10); 1000x at $1000 silver! (1.3 million ounce production; AISC only $10! (may be as low as $5); 21 oz/t grade; higher than that of any other developer or explorer!)
9) CEO is a genuinely good person who speaks with shareholders on the phone and sees them as a family
10) Gold-silver Brandywine property might be EVEN BETTER than Bayhorse Mine and can be turned into an excellent open-pit silver mine; geos think it's the next Eskay Creek
11) Virtually no debt
12) Almost the entire float is now owned by fanatic silverbugs who are never selling; and of course 15% by Graeme O'Neill, the CEO, himself

Citera
2021-04-27, 20:26
Medlem
JackArrows avatar
Vilka aktier eller fonder köper ni inom silver och guld?

Då pratar jag om dem som har värdepapper i direkt anknytning till gruvor.
Citera
2021-04-27, 20:51
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow

Gayhorse silver Inc.
Citera
2021-04-28, 21:19
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow

Jag har fonden AuAg Silver Bullet. Finns en lista där på deras innehav.

Samt fysiskt backat pappersilver PSLV hos Degiro.
Citera
2021-04-28, 22:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Jag har fonden AuAg Silver Bullet. Finns en lista där på deras innehav.

Samt fysiskt backat pappersilver PSLV hos Degiro.
Grymt mannen 🦍, visste inte att man kunde köpa PSLV som svensk🇸🇪. Tror inte det gick på Nordnet och/eller Avanza senast jag kollade i alla fall.💩 Vad tar Degiro för avgifter? 🏧 Det är väl en ETF som är listad i USA och Kanada, så jag antar det blir courtage samt valutaväxlingsavgift? 💰💱 Puss 💋
Citera
2021-04-28, 22:52
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad tar Degiro för avgifter

Varierar beroende på kontotyp. Jag valde Custody så att de inte kan låna ut mina värdepapper. Känns tryggast i dessa tider. Och så har jag omvandlat kontot till ett ISK.

När jag köper 100 PSLV så hamnar avgiften på ca 23 kr.

Prislista Degiro

🦍🦍🦍
Citera
2021-04-29, 10:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Varierar beroende på kontotyp. Jag valde Custody så att de inte kan låna ut mina värdepapper. Känns tryggast i dessa tider. Och så har jag omvandlat kontot till ett ISK.

När jag köper 100 PSLV så hamnar avgiften på ca 23 kr.

Prislista Degiro

🦍🦍🦍
Schysst Harambe! 🦍 Bra pris, och ser det bra ut på prislistan också! 💱

När tror ni att silver kommer rusa? 📈🚀 Upplever vi lugnet före stormen just nu? 💎🙌
Citera
2021-04-29, 12:19
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
När tror ni att silver kommer rusa? 📈🚀 Upplever vi lugnet före stormen just nu? 💎🙌

Om du kollar på Silver här och ställer in på 15 år så kan du jämföra med 2010 och se var vi ligger på kurvan.

Skillnaden denna gång är att det har skapats sådana ofantliga mängder fiat och att den verkliga krisen ännu inte är här. Uppgången kommer bli brutal!

En del tror på en sista dipp innan det skjuter iväg och då är det viktigt att INTE gripas av panik. Spara istället lite krut tills dess och tryck in i raketen 🚀

Här ett intressant inlägg om det: History likes to repeat

Bara att ha tålamod och köpa på sig silver nu medan det fortfarande är väldigt billigt.
Senast redigerad av boris 2021-04-29 kl. 12:23.
Citera
2021-05-05, 21:50
Medlem
JackArrows avatar
Lite bilder på mina silvermynt.

https://www.reddit.com/r/Wallstreetsilver/comments/n32v0h/sweden_reporting_in_first_time_buying_silver_150/

Det enda jag ångrar idag är att jag har inte sparat mer fiat pengar för mer silverköp.

WWG1WGA
Citera
2021-05-05, 22:07
Medlem
Finns det något annat vettigt alternativ än AuAg Silver Bullet för en vanlig sparare om man vill få exponering mot silver? Ser att den fonden ligger på +42 % på ett år medan silver gått +75 %...
Citera
2021-05-05, 23:07
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebr
Finns det något annat vettigt alternativ än AuAg Silver Bullet för en vanlig sparare om man vill få exponering mot silver?

Fysiskt (från EU-länder med lägre moms än Sverige)

eller

PSLV (fysiskt som förvaras hos det kanadensiska myntverket).

Billigare men har å andra sidan en motpartsrisk
(t ex att Kanadensiska staten konfiskerar silvret om allt brakar samman).

Finns att köpa hos Degiro exempelvis. Hos dem rekommenderar jag ett Custody-konto så att de inte kan låna ut dina värdepapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in