2021-04-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon städar i äktenskapet, vill ha en transformerad SD och vill ha bort bröllopsdatum. Han tackar för lektionerna och skiter säkert blankt i att ändra sig.
Han lyder dock direktiv och väntar.

Hon slåss och hon ska återupprätta kärnfamiljen.

Detta framgår klart och tydligt när hon uppger vad skilsmässan innebär till olika personer. Det är mer av karaktär paus och att han inte är pålitbar kopplat till LW varav hennes tidigare regler inte hjälpt.
Hon vill inte på villkors vis att han ska sälja huset.
Han kan inte hålla fingrarna i styr men hennes version är snarare att LW är syndabocken.
Därav resa för att slippa henne och återförenas utan orosmomentet LW.

Under tiden så är JS funktionell.
Han cachar, han ligger med henne, han lyssnar, han tröstar och är allmänt foglig och lojal.
Att hon ser honom som trevlig, sympatisk och en bra person betvivlar jag inte och han lever väl på hoppet likt LW gjorde.
Dock är HD mer tydlig från start att SD är den häst hon vill satsa på men spinner samtidigt som en kattunge och lockar med sex och roliga äventyr.

Hon säger att hon saknar SD för att han förstår hennes problematik, vilket mycket väl kan härröra till hennes psykiska besvär.
Jag tror inte hon är så lugn som hon förefaller utåt, att gå på krossat glas är väl ett exempel.
Hon visar många tecken på passiv aggressivitet så det är lätt att missa det som kokar under ytan.
Det pyser dock fram emellanåt (kan hon bara försvinna från alla jag känner, kan hon försvinna för alltid, hoppas hon är död) och både JS och chefen beskriver att hon avskyr LW, andra nämner ilska - och jag säger överfixerad och snudd på paranoid för att hon är förblindad av hat. Nästgårds ligger hämnd och det ses efter mordet via att ta hennes cacher.

"vill ha en transformerad SD" haha! ja du HD lycka till med att lackera ett genomruttet äpple och tro att det ska smaka Golden delicious...

Han har väl tutat i henne att hon inte klarar ett förhållande med nån annan, precis som han gjorde med LW.

Förnekelsen måste vara total om man satsar på nån som hånat ens kropp och personlighet framför älskarinnan.

Eller så handlar det inte om SD. Det handlar om att hon vill vinna och visa alla att han valde henne tillslut...

Du har rätt i att det starka patologiska hatet pyser fram...

Det där med glaset är jag dock övertygad om att SD skulle kunna provocera fram hos Dalai Lama.
Även om jag också tror att HD har en annan sida hemma.
En sida som SD påhejad av SOA och BA fått henne att tro att ingen annan skulle stå ut med.
Citera
2021-04-28, 19:10
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var EW som sa att L aldrig skulle lämna A ensam på natten. Men det vet vi ju att hon gjorde.

Ls vän i Skottland har sagt att L lämnade barnen på nätterna för att ha sex med SD. N kan inte veta att hon inte lämnade dem ensamma eftersom han inte bodde hos L. E kan inte veta om hon lämnade A ensam eftersom hon också flyttat från L. A kanske inte berättade för någon om han lämnades ensam för att han ville skydda sin mamma.

Ovanstående är väl ovidkommande.
Ibland skriver du bra och tänkvärt.
Det finns en ömhet, anser jag.
Att den riktar sig mot H är väl bara bra.
Det ska belysas från alla håll så att säga.

Jag hann dock läsa det du skrev till mig (innan det försvann av någon anledning).

Jag vill vara tydlig. Speciellt med dig.
Jag tar inga partier, jag har aldrig varit sådan.
Det är inte intressant för mig.
Att fånga en mördare är dock intressant.
Också att förstå sammanhanget.
I detta fall gäller det ju S H L, vad jag tror.

Det har inget alls med barnen att göra.
Därför lämnas de utanför.
Det inkluderar så klart hur L levde sitt liv I ÖVRIGT.
Som inte har DIREKT koppling till mordet.
Barnen ska inte fortsätta svikas av vuxna utan spärrar.
Inte smutsas ner i dynga.
Vi är vuxna, vi kan hitta andra sätt att uttrycka oss!

Det ville jag förmedla.
Citera
2021-04-28, 19:21
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Det är ju omöjligt att veta om man inte får "granska" eller skriva något om BO som inte har med MGM att göra.

Dessutom behöver inte GM vara någon som mordhotat henne. Det kan vara någon som det slog över för där och då.

Vad vi vet så mordhotade SD henne ett år innan mordet, för att hindra henne att berätta något om dem för HD. Han mördade henne inte då så vad gjorde i så fall att han mördade henne mer än ett år senare? Han har aldrig mordhotat henne när han varit svartsjuk. Det har alltid varit när han velat skydda HD.

Straxt före ett mord uppstår ett ju automatiskt ett mordhot, uttalat eller ej.
Och att L skulle drabbas av 2 olika (ursprung/upphovsman/kvinna) mordhot,
fristående från varandra,
har jag mycket mycket svårt att tro.
Däremot är det ändock inte omöjligt.
Men inte särskilt troligt.
Citera
2021-04-28, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"vill ha en transformerad SD" haha! ja du HD lycka till med att lackera ett genomruttet äpple och tro att det ska smaka Golden delicious...

Han har väl tutat i henne att hon inte klarar ett förhållande med nån annan, precis som han gjorde med LW.

Förnekelsen måste vara total om man satsar på nån som hånat ens kropp och personlighet framför älskarinnan.

Eller så handlar det inte om SD. Det handlar om att hon vill vinna och visa alla att han valde henne tillslut...

Du har rätt i att det starka patologiska hatet pyser fram...

Det där med glaset är jag dock övertygad om att SD skulle kunna provocera fram hos Dalai Lama.
Även om jag också tror att HD har en annan sida hemma.
En sida som SD påhejad av SOA och BA fått henne att tro att ingen annan skulle stå ut med.
Haha, äpplet i paradiset.
Den där kommer inte ändra sig mer än möjligen hålla igen temporärt nu när han inte har nåt val när drömmen om the return of HD hägrar.
Att krossa och gå på glas kräver nog personlighetsstörning i klass med borderline eller annat drama och instabilt med extremt dramatiska emotionella utspel.
Oavsett vad SD är och gör.
De flesta skulle nog nöja sig med att krossa ett glas om de nu har affektutbrott.
Citera
2021-04-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vad sjutton är det där?
Ser ut som ett tält?
Verkar mysko att man inte fäller typ ihop det, utan åker med det på takräcket?

Ja, vad pysslar de med om dagarna?
Kan du länka till någon loggtext?

Cachingen är väl deras psykofarmaka kanske?

Tillägg:
Vindskydd?

börjar bli ett ganska så vanligt sätt att campa på! bygger det på takräcket och fäller ut det som ett tält där uppe på (om du tänker takbox) sett flertalet sådana och det är väl inte för permanent boende men nån dag eller tre så funkar det ju! ser att de var nere i skåne trakten i bokskogarna där och loggade och slog läger för natten där ,, så antagligen därifrån fotot är taget
Citera
2021-04-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Någon förklarade ovan att det blev fel i dokumentet.
Det skulle tydligen stå att det var åklagaren som hävde häktningen.

Ok, då var det alltså en felaktig uppgift. Missade att det klarats ut.

Men då kan vi nog alla vara trygga med att civilanställda poliser inte får ta dylika beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Klipper in mitt tidigare svar

Tackar för klargörande.👍
Citera
2021-04-28, 19:35
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är inne på din linje.

Om, och jag säger om HD skulle ha gjort något (uttryckt något mer expicit), då tror jag faktiskt att det är SD som har under alla de år som han själv gått i sina mordiska tankar, har planterat in sådant och att det är hennes önskan.

Jag återkommer ofta till den dialog de hade 2016, det för jag tycker att den är mycket talande. Jag tycker att SD både eldar på i brasan (pratar om deras bråk och om hur Lena ska tillrättavisas, det också för att visa HD att han tar parti för HD) och talar i ordalag om Lena så att det kan kännas mindre bra för HD. SD underbygger också HDs känsla av att hon ogillar Lena för att få henne att känna att det är ok att hata så mycket att hon önskar henne död.

Otroligt mycket finns det i denna dialog som visar hur sjukt SD försöker manipulera HD. Till sist kan de kännas som att det är ok att tala om döden på det här sättet.

Min tro är ändå att SD är ensam gärningsman. Han har använt HD som en ursäkt för att döda Lena, det för att han inte klarade av den press som blev av att Lena började ta kommando, och HD höll på att glida ur näven samtidigt. Han såg ingen utväg, det för att han inte har utvecklat sidor som gör att han kan hantera denna typ a stress.

Att HD ljuger, ser jag i första hand som att hon skyddar SD, och att hon i någon mån förstår vad som har hänt. Ev är hon helt blind och tror att han är oskyldig (precis som hon själv oskyldigt blev misstänkt och häktad). Där ingår städning och plantering av blodigt sex, medvetet eller gaslightad av SD.

I andra hand kan jag tänka mig att SD avslöjat något för henne och att han sagt att han gjort det för hennes skull. Hon kan ha yttrat något som gör att hon vet att hon är den som har utlöst mordet eller möjligen sagt något som skulle kunna tydas som en anstiftan av SD.

I sista hand ser jag att HD skulle kunnat ha aktivt anstiftat till mord eller hjälpt till med att undanröja (ja, vi vet ju om golvbrunnar osv) något bevis och hålla tyst om något hon vet.

Jag har mycket svårt att tro att HD skulle vara på plats för att vara med om mordet, eller direkt lurat ut Lena för att mördas. Dels för att jag inte tror att HD har den kapaciteten, men fr a tror jag att den person som SD är säger allt.

Det är han som ständigt ser urusla lösningar på enkla problem, där hot om död och död på riktigt ingår. Även det sjukliga kontrollbehov han har och det riktigt sjuka sätt att dra lögner visar på en ganska ovanlig personlighet, där också mycket empatilöshet ingår. Stort ego, stor tilltro till sig själv och att han njuter av att alltid balansera på kanten...

Ja! Han planterade ord och dynga hos H.
Och "bearbetar" henne. Knådar.
Jag minns det samtalet klart.
Det är en tydlig pusselbit, tycker jag.
Han försöker övertala (manipulera) henne att vilja något hon inte alls haft i tanken.
HON ville bara ha L ur sitt och S:s gemensamma liv!!
Vilket är helt förståeligt, med tanke på sitt sammanhang/sin historia.
Citera
2021-04-28, 19:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Det är ju omöjligt att veta om man inte får "granska" eller skriva något om BO som inte har med MGM att göra.

Dessutom behöver inte GM vara någon som mordhotat henne. Det kan vara någon som det slog över för där och då.

Vad vi vet så mordhotade SD henne ett år innan mordet, för att hindra henne att berätta något om dem för HD. Han mördade henne inte då så vad gjorde i så fall att han mördade henne mer än ett år senare? Han har aldrig mordhotat henne när han varit svartsjuk. Det har alltid varit när han velat skydda HD.

Mördarwierdot dödshotade LW då hon dejtade en annan man, det smög omkring utanför hennes fönster, tog in scenerna som utspelade sig därinnanför och blev helt hysteriskt.
I en digital konversation (förevigad i FUP) talade mördarwierdot om för LW att hon "antingen ljög eller var dum" och att båda orsakerna var skäl nog för honom att "radera henne ur mänskligheten".
Därefter raderade mördarwierdot LW ur mänskligheten.

Har du ens läst något från FUP? Det finns nämligen många exempel (och direkta citat) därifrån i denna tråd.
Citera
2021-04-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tyckte nån nämnde häromdan att han tog cacher med SD, därav frågan, men jag kan ha blandat ihop.
Sökfunktion fungerar tyvärr fortf inte på mobil.

Har han läst tråden kan det väl inte undgått honom, man får sätta hoppet till att han inte är indoktrinerad av fru struts och ser henne som som ett enda stort offer om hon är inblandad.

Tyvärr verkar hans vittnesmål ha den karaktären eftersom motiv ska framställas som mord vid svartsjuka och kontrollbegär - snarare än sätta SDs övertydliga bekymmer över HDs vetskap om otroheten i centrum.
Tystnadspakten om otrohet som ligger som ett svart moln över alltihop från både HD och SD.
Fast ur olika perspektiv..

Team D var i Skåne och loggade häromsistens, här är ett saxat urklipp från SD,s senaste logg!
kan väl lägga till att man kan väl hoppas att det tar en Livstid i Cell innan han kommer tillbax ! Nedan från senaste logg!

En liten bensträckare, och vips hade man sett hela Markaryd! Tack för cachen!

Söndag innebar hemresa i tid för att hinna träffa barnen som var hemma tidigt på kvällen. Ett par avslutande bokar i storlek Stora efterföljdes av några labbar och lite annat under resan norrut. Tja Skåne, vi ses om ett par veckor igen, män då en lite annan del av den platta ytan.

När magma1447 och mimsa förvarnar om kommande städning i Bokskogen blir man sugen på att "lite snabbt logga av dessa". Vi blir en grupp som förtvivlat försöker synka kalendrar, sambos, barnvakter, jobb mm, män visar det sig stört omöjligt. Vi beslutar om att göra enskilda angripare under våren, och försöka få till ett gemensamt äventyr till hösten. Denna långhelg passar för mig och Systerhax, så det blir varierad tur, med Bokskogen som huvudmål, män och en del lösta mystar, höga FP, LAB-Adventures och annat smått och gott. På coronavårdande sätt planerar vi att vara autonoma med boende i taktält och skogslagad, medhavd matta. Tekniska bekymmer tvingar oss docka till ett natts boende i lakan i Malmö med tillhörande stadscaching. Många fina platser, cacher, äventyr och skratt blev det. Helgens största behållning i burkväg var ett fantastiskt Flygplansmysterie som rekommenderas varmt. Bokskogen höll precis den förväntat höga kvalitén. Till höjdpunkterna under helgen hörs en heldags lekstund i träden med Ubbeson, Zyrsan och deras små kopior. Smolket som finländare består av två saker: Onödigt kraftiga vindar som bidrog till att jag bangade på Groddammen efter en timme minst i trädet och att inkompetens, klokhet och vindar kostade en kastvikt och utebliven logg på Kaptenen. På det stora hela får man se helgen som förbaskat bra med bla idel solsken. Tack till alla CO mfl som ordnat för oss. Utan er vore världen sämre!
Citera
2021-04-28, 19:44
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Mördarwierdot dödshotade LW då hon dejtade en annan man, det smög omkring utanför hennes fönster, tog in scenerna som utspelade sig därinnanför och blev helt hysteriskt.
I en digital konversation (förevigad i FUP) talade mördarwierdot om för LW att hon "antingen ljög eller var dum" och att båda orsakerna var skäl nog för honom att "radera henne ur mänskligheten".
Därefter raderade mördarwierdot LW ur mänskligheten.

Har du ens läst något från FUP? Det finns nämligen många exempel (och direkta citat) därifrån i denna tråd.

Det är sant, det var inte en "engångsgrej" utan pågående i olika situationer.
Dessutom till fler än just L.
Citera
2021-04-28, 19:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske har du rätt, men jag tror och hoppas ändå på att JS säger som det är ur sitt perspektiv. Utan att lägga in andra aspekter och värderingar än att vilja berätta sanningen. Kanske har han en annan "sanning" än vissa andra? Han är nog klart medveten om vilken roll han spelar här.
Ja, hoppas kan man väl alltid, annars är han som sagt där för att påvisa hans kontrollbehov när han snokar i SDs mobil.

Får väl hoppas att inte försvaret smular ner honom till partiklar ang att a) båda var otrogna och inte levererat skilsmässokrav än samt att b) hon gjort identiskt det samma mot SD.

Det starka motivet ang hans extrema kontrollbehov handlar de facto om triangeldrama och att få LW att hålla käften inför HD om otroheten.
Ända fram till mordet, trots skilsmässa.

Eb av de sista dialoger hon har med honom på mordkvällen så skriver hon att hon inte ska logga Nordsjön.

FL2: Du .. för du uttrycker hela tiden att du inte vill göra Hanna ledsen men hur .. hur tänker du kring Lenas känslor?
SD: Ja Lena och jag pratade lite mera om det och eh .. efter sommaren så .. så .. så sa vi att då skulle vi börja .. berätta och prata om det lite mer öppet att vi faktiskt träffas .. men .. men ...
FL2: Berätta, vad menar du då?
MT: Ja att vi har kontakt."
(..)
SD: "Nej att jag kom överens med Lena om att vi skriver inte våra loggar förrns efter sommaren .. eh .. och berättar inte att vi har kontakt förrns sen .. nej okej .. och så är det så.
FLI: Had .. vad tyckte Lena om USA-resan då?
SD: Jag har sagt det några gånger hon tyckte inte om det.
FLI: Näe .. även fast ni skulle då .. bli bättre här 26 augusti? Då skulle ni bli mer offentligt så tyckte hon ändå inte om det?
SD: Nej .. jag vet inte .. nej hon förlika sig väl med det..men .. nej .. hon tyckte väl inte om att
jag umgicks med .. Hanna .. hon ... hon såg väl Hanna som hindret för att.. ah .. det är knappt hon gjorde det vid den där tiden längre men nej hon tyckte .. hon tyckte inte om att jag umgicks med Hanna .."
Senast redigerad av develi 2021-04-28 kl. 20:22.
Citera
2021-04-28, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatusansker
Team D var i Skåne och loggade häromsistens, här är ett saxat urklipp från SD,s senaste logg!
kan väl lägga till att man kan väl hoppas att det tar en Livstid i Cell innan han kommer tillbax ! Nedan från senaste logg!

En liten bensträckare, och vips hade man sett hela Markaryd! Tack för cachen!

Söndag innebar hemresa i tid för att hinna träffa barnen som var hemma tidigt på kvällen. Ett par avslutande bokar i storlek Stora efterföljdes av några labbar och lite annat under resan norrut. Tja Skåne, vi ses om ett par veckor igen, män då en lite annan del av den platta ytan.

När magma1447 och mimsa förvarnar om kommande städning i Bokskogen blir man sugen på att "lite snabbt logga av dessa". Vi blir en grupp som förtvivlat försöker synka kalendrar, sambos, barnvakter, jobb mm, män visar det sig stört omöjligt. Vi beslutar om att göra enskilda angripare under våren, och försöka få till ett gemensamt äventyr till hösten. Denna långhelg passar för mig och Systerhax, så det blir varierad tur, med Bokskogen som huvudmål, män och en del lösta mystar, höga FP, LAB-Adventures och annat smått och gott. På coronavårdande sätt planerar vi att vara autonoma med boende i taktält och skogslagad, medhavd matta. Tekniska bekymmer tvingar oss docka till ett natts boende i lakan i Malmö med tillhörande stadscaching. Många fina platser, cacher, äventyr och skratt blev det. Helgens största behållning i burkväg var ett fantastiskt Flygplansmysterie som rekommenderas varmt. Bokskogen höll precis den förväntat höga kvalitén. Till höjdpunkterna under helgen hörs en heldags lekstund i träden med Ubbeson, Zyrsan och deras små kopior. Smolket som finländare består av två saker: Onödigt kraftiga vindar som bidrog till att jag bangade på Groddammen efter en timme minst i trädet och att inkompetens, klokhet och vindar kostade en kastvikt och utebliven logg på Kaptenen. På det stora hela får man se helgen som förbaskat bra med bla idel solsken. Tack till alla CO mfl som ordnat för oss. Utan er vore världen sämre!
Tack!
Kan du se om JS har fortsatt samröre med HD eller SD på GC-fronten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in