2021-04-28, 20:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ser att det inte alls var AnSt som fattade beslutet:

AB 155
I beslutet avseende Hanna Davidssons frihetsberövande framgår att beslutsfattare att släppa
henne är Anette Strandli. Detta är fel inlagt och skall avse Åsa Hiding.

I övrigt har AnSt varit involverad i följande:

– Medhörning i förhör 11, 12, 13, 14, 18, 19 med SD
– Medhörning i förhör 1, 2, 3, 4 med HD
– Medhörning i förhör med *lf P*dersen (geocashingvän från Danmark)
– Medhörning i förhör med St*fan Alb*nsson
– Husrannsakan hos LW (Byalagsgatan 4a)
– Förfrågan hos Verisure ang Yale doorman modul
– Rapport: Massutskick 2018-05-15 (SDs meddelande till LWs geocashingkompisar)
– Tjänsteanteckning: Uppgifter från Telia ang sms-server
– PM: "Avstängning av L*na W*sströms telefon *9622"
– PM: Antal fotograferade bilder 2018-05-15
– Dokument: mätning av master_räckvidd
– Vittnar i TR 2020-04-01

Det är allt jag hittade. Kanske någon annan hittar nått mer.

Tack för att du klargjorde det här!
Vd bra att du hittade det.

Som icke juridiskt kunnig, fattade jag inte riktigt hur det hängde ihop.
Citera
2021-04-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vad sjutton är det där?
Ser ut som ett tält?
Verkar mysko att man inte fäller typ ihop det, utan åker med det på takräcket?

Ja, vad pysslar de med om dagarna?
Kan du länka till någon loggtext?

Cachingen är väl deras psykofarmaka kanske?

Tillägg:
Vindskydd?

De verkar ha hittat nåt alternativ till kvalitetstält.

Finns säkert nån anledning till att de vill krångla till det uppe på taket där. Annars kan man väl sammanfatta det som att de tagit sitt bilsovande till en ny nivå.

Men krångla är ju det minsta de är kapabla till annars så de får väl köra på där uppe och ligga sked under kondensen och vårda sin relation och möta upp människor här och där som tycker det är vettigt och bra med det umgänget.

Bilderna från Skånerundan finns i galleriet i hans GC-profil som du kanske redan hittat.

Här är en av loggtexterna:

”Kvällens sista logg. Nu styrde vi ut mot Bokskogen igen för att vara redo inför att ta några avslutande träd i morgon bitti. Tack för cachen!

Lördagen hade kommit och vi fördrev först lite tid i innerstaden i väntan på att en viss, nödvändig butil öppnade. Sedan styrde vi ut mot Bokskogen igen och mötte upp vännerna där för en heldags lek och kämpande. Dagen avrundades med att främst städa pusselmystar i Norra hamnen.

När m*agma1447 och m*imsa förvarnar om kommande städning i Bokskogen blir man sugen på att "lite snabbt logga av dessa". Vi blir en grupp som förtvivlat försöker synka kalendrar, sambos, barnvakter, jobb mm, men det visar sig stört omöjligt. Vi beslutar om att göra enskilda attacker under våren, och försöka få till ett gemensamt äventyr till hösten. Denna långhelg passar för mig och Systerhax, så det blir en varierad tur, med Bokskogen som huvudmål, men även en del lösta mystar, höga FP, LAB-Adventures och annat smått och gott. På coronavårdande sätt planerar vi att vara autonoma med boende i taktält och skogslagad, medhavd mat. Tekniska bekymmer tvingar oss dock till en natts boende i lakan i Malmö med tillhörande stadscaching. Många fina platser, cacher, äventyr och skratt blev det. Helgens största behållning i burkväg var ett fantastiskt Flygplansmysterie som rekommenderas varmt. Bokskogen höll precis den förväntat höga kvalitén. Till höjdpunkterna under helgen hör även en heldags lekstund i träden med U*bbeson, Z*yrsan och deras små kopior. Smolket som finns består av två saker: Onödigt kraftiga vindar som bidrog till att jag bangade på Groddammen efter en timme minst i trädet och att inkompetens, klokhet och vindar kostade en kastvikt och utebliven logg på Kaptenen. På det stora hela får man se helgen som förbaskat bra med bla idel solsken. Tack till alla CO mfl som ordnat för oss. Utan er vore världen sämre!”

Bla, bla, bla...
Citera
2021-04-28, 20:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Haha, äpplet i paradiset.
Den där kommer inte ändra sig mer än möjligen hålla igen temporärt nu när han inte har nåt val när drömmen om the return of HD hägrar.
Att krossa och gå på glas kräver nog personlighetsstörning i klass med borderline eller annat drama och instabilt med extremt dramatiska emotionella utspel.
Oavsett vad SD är och gör.
De flesta skulle nog nöja sig med att krossa ett glas om de nu har affektutbrott.
Det låter som självskadebeteende.
Ungefär som när tonåringar skär sig i armarna.
Är det vanligt att vuxna har självskadebeteende?
Citera
2021-04-28, 20:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ser att det inte alls var AnSt som fattade beslutet:

AB 155
I beslutet avseende Hanna Davidssons frihetsberövande framgår att beslutsfattare att släppa
henne är Anette Strandli. Detta är fel inlagt och skall avse Åsa Hiding.

I övrigt har AnSt varit involverad i följande:

– Medhörning i förhör 11, 12, 13, 14, 18, 19 med SD
– Medhörning i förhör 1, 2, 3, 4 med HD
– Medhörning i förhör med *lf P*dersen (geocashingvän från Danmark)
– Medhörning i förhör med St*fan Alb*nsson
– Husrannsakan hos LW (Byalagsgatan 4a)
– Förfrågan hos Verisure ang Yale doorman modul
– Rapport: Massutskick 2018-05-15 (SDs meddelande till LWs geocashingkompisar)
– Tjänsteanteckning: Uppgifter från Telia ang sms-server
– PM: "Avstängning av L*na W*sströms telefon *9622"
– PM: Antal fotograferade bilder 2018-05-15
– Dokument: mätning av master_räckvidd
– Vittnar i TR 2020-04-01

Det är allt jag hittade. Kanske någon annan hittar nått mer.
Hon har varit inblandad i rätt mycket i det här fallet.
Undrar om hon har berättat att hon kände den misstänkte mördarens familj?
Citera
2021-04-28, 20:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja, vid tex borderline som jag bla nämnde.
Här verkar det vara ett affektutbrott, annars härrör det väl till att avleda ångest i andra ändamål.
Citera
2021-04-28, 20:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
HON ville bara ha L ur sitt och S:s gemensamma liv!!
Vilket är helt förståeligt, med tanke på sitt sammanhang/sin historia.
DET beror allt på hur långt hon var beredd att gå och till vilket pris, det har givetvis sin gräns.

Hennes allierande med JG som tystnadspakt, att frysa ute LW ang GC och ett jävla skitsnack drygt 14 dagar innan mordet är under all kritik.

För ATT hon sätter all skuld på LW och lyckas till och med snacka skit om henne som försvunnen och önska henne död.

Hennes cacher gick visst bra att sno mot hennes vilja och som död kunde hon inte protestera.
Senast redigerad av develi 2021-04-28 kl. 20:39.
Citera
2021-04-28, 21:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det berör resan till USA.
Hon inleder däremot med hans tjat om T men avrundar med resan.

Nästa gång det kommer har SD skrivit om att hon anklagar honom för hans otroliga felsteg (otroheten) och det finns ingenting om barnuppfostran i svaret:

Direkt efteråt drar hon upp LW.
Det passar knappast in om det enbart vore barnuppfostran deras diskussion.

För att sen dra iväg och skriva drömmande på LWs wig:

"Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar."

Nåt som LW kommer att läsa och garanterat reagera på för det indikerar rakt inte att hon är nöjd med skilsmässa.
Vore jag LW med den historiken och nyss genuina gräl som berör otroheten sen 1.5 år så skulle jag nog tolka in både det ena och det andra.

Frågor:
➡️ Varför drar hon upp LW mitt i grälet och vill fuska, vilket som är det stora problemet ang cacher som hon och LW bråkat om?

➡️ Är inte detta rätt kontroversiellt mitt i bråk som även berör hans "otroliga felsteg"?
Att de ska släppa det förflutna som han skriver om.

Det pågår helt klart och tydligt två parallella gräl i den diskussionen och det berör resan och likaväl LW. Hon ränner även över till SD vilket gör att alla delar inte återges i text.

"Åk hem och krama henne istället. " skriver HD i några mess innan.

Det är bråk om både det ena och andra under flera dagar. Att det handlar om USA- resan är ju inte konstigt alls, den är ju nära förestående. Och nu är det ju väldigt mycket tjafs och oklart hur det blir.

Som jag tolkar det, kan man inte bara rycka loss några meningar i denna långa konversation, utan man måste se det i sitt sammanhang.

Och jag tänker också att det är komplicerat, det är många saker som pågår parallellt i bråken. HD har drömmen som hon önskar inte hade gått i kras, och som hon ännu inte kan släppa. Men det är även bråk om barnen strax innan.

Det är klart att att hon signalerar till SD med sina insinuationer om hur livet kunde ha sett ut under andra förutsättningar. Och visst, hon vill markera revir mot Lena både genom loggen och fuskloggen som hon frågar SD om han vill göra. Inget av det här ser jag som konstigt.

Att HD tar upp det här är ju för att hon visar sin djupa besvikelse mot SD, samtidigt som hon har en egentlig önskan om tillit.

A163A/76ff

Och bråket fortsätter med bråket om dottern:
"Du vet vad jag vill. Och du vet att det är du som anklagar mig. Så jo, du måste ändra på det.
Jag baserar min utsaga idag att hon bestämmer sig innan och utan att egentligen kunna
veta. Det är inte att jag tar upp någon gammal tråd. Det är enbart det pinfärska och det är
fakta.
"

för att sedan övergå till att han skiter i USA och åker sannolikt själv.

Lägg märke till att SD svarar på ett icke sanningsenligt sätt när han bistert reagerar med att svarar att han inte behöver hennes anklagelser från sina otroliga felsteg tidigare i livet.

Så allt är sammansmält till en härdsmälta och man kan inte urskilja at det enbart handlar om en enda grej. Naturligtvis handlar allt på djupet om deras relation och hur de ser på behandlingen av barnen.

Jag ser dock inte uttalandena "så bollen är din om vår fortsatta relation" som en utmaning om resten av livet. Här handlar det i första hand om att SD måste skärpa sig, ta vettiga beslut om hur han agerar med barnen, ta föräldraansvar och inte säga upp detta, och ta beslut om USA- resan.

Så tolkar jag hennes reaktion.
Hon håller ju på att vara förälder åt inte bara sina barn utan till ett tre- årigt trotsigt barn som bråkar och tjurar på det mest primitiva sätt i DAGAR. Hon har tröttnat och menar; skärp till dig för fasiken nu om vi ska kunna ha en fortsatt relation.

Ja, han tolkar det kanske som att ok, då får väl göra något åt saken.

Och då reagerar han inte som en vuxen, utan kanske han här börjar formulera sina mordiska tankar. Medan den riktiga lösningen kunde verkligen ha varit så mycket enklare.
Citera
2021-04-28, 21:20
Medlem
Citat:
Hon har varit inblandad i rätt mycket i det här fallet.
Undrar om hon har berättat att hon kände den misstänkte mördarens familj?

Bra fråga.. AnSts föräldrar och HDs dito har visst känt varandra under många långa år. De har bl.a ett gemensamt intresse i bl.a det politiska partiet SveDem.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-28 kl. 21:48.
Citera
2021-04-28, 21:24
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Ja det låter som självskadebeteende.
Och det var det ju just i den stunden.
En bevis på outhärdlig desperation.
Människor kan bli desperata utan att vara störda/sjuka och så vidare.
Situationer kan bli outhärdliga.

I hennes fall har det nog inte heller varit så lätt.
Jag ska försöka få tid så småningom att återkomma till det.
Citera
2021-04-28, 21:40
Medlem
Citat:
DET beror allt på hur långt hon var beredd att gå och till vilket pris, det har givetvis sin gräns.

Hennes allierande med JG som tystnadspakt, att frysa ute LW ang GC och ett jävla skitsnack drygt 14 dagar innan mordet är under all kritik.

För ATT hon sätter all skuld på LW och lyckas till och med snacka skit om henne som försvunnen och önska henne död.

Hennes cacher gick visst bra att sno mot hennes vilja och som död kunde hon inte protestera.

Ett rikligt skumt beteende. Inte någonstans under dessa år har läst att HD ska ha "skällt ut Lena efter noter" för att hon ligger med SD. Som vore fullt naturligt. Frågar mig varför hon inte har gjort det.
Eller har jag missat det?
Citera
2021-04-28, 21:48
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Ja, till första meningen. Och jag tolkar inte henne som en mördare eller anstiftare.
det är inte DET hon menar eller uttrycker, enligt min personliga bedömning.

Resten av din text håller jag med om också.
Det som hände (före mordet) var ett smutsigt spel.
Och jag känner (har känt hela tiden) medlidande med L om jag nu ska vara personlig.

DOCK känner jag medlidande även med H och hur hon blev behandlad av sin man...
Hur han utnyttjade hennes själsliga svårigheter (får man kalla det så?)
för att få en ursäkt att leva loppan.
Inte bara det, utan likaså hur han förnedrade henne på flera olika sätt.
Alltså, hur han har behandlat sin fru och sina barns mor är riktigt riktigt illa.
Att hon blev sargad är inte alls konstigt!!

Så med det sagt tänker jag att det finns förklaringar till hur H:s hat uppkom och växte med tiden.
Däremot var det mot sin man hon borde ha riktat den.
Att hon kände den mot L OCKSÅ är dock inte konstigt.

Att S hade svikit H redan före L (om jag minns rätt).
Och han försökte få igång något efter/under tiden L också vad jag förstår??
Det betyder att H måste inse att den grabben kommer göra om samma sak igen.
Med eller utan L.

(Hoppas jag inte svamlar för mycket.)
Citera
2021-04-28, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Åk hem och krama henne istället. " skriver HD i några mess innan.

Det är bråk om både det ena och andra under flera dagar. Att det handlar om USA- resan är ju inte konstigt alls, den är ju nära förestående. Och nu är det ju väldigt mycket tjafs och oklart hur det blir.

Som jag tolkar det, kan man inte bara rycka loss några meningar i denna långa konversation, utan man måste se det i sitt sammanhang.

Och jag tänker också att det är komplicerat, det är många saker som pågår parallellt i bråken. HD har drömmen som hon önskar inte hade gått i kras, och som hon ännu inte kan släppa. Men det är även bråk om barnen strax innan.

.

Att HD tar upp det här är ju för att hon visar sin djupa besvikelse mot SD, samtidigt som hon har en egentlig önskan om tillit.

A163A/76ff

Och bråket fortsätter med bråket om dottern:
"Du vet vad jag vill. Och du vet att det är du som anklagar mig. Så jo, du måste ändra på det.
Jag baserar min utsaga idag att hon bestämmer sig innan och utan att egentligen kunna
veta. Det är inte att jag tar upp någon gammal tråd. Det är enbart det pinfärska och det är
fakta.
"

för att sedan övergå till att han skiter i USA och åker sannolikt själv.

Lägg märke till att SD svarar på ett icke sanningsenligt sätt när han bistert reagerar med att svarar att han inte behöver hennes anklagelser från sina otroliga felsteg tidigare i livet.

Så allt är sammansmält till en härdsmälta och man kan inte urskilja at det enbart handlar om en enda grej. Naturligtvis handlar allt på djupet om deras relation och hur de ser på behandlingen av barnen.

Jag ser dock inte uttalandena "så bollen är din om vår fortsatta relation" som en utmaning om resten av livet. Här handlar det i första hand om att SD måste skärpa sig, ta vettiga beslut om hur han agerar med barnen, ta föräldraansvar och inte säga upp detta, och ta beslut om USA- resan.

Så tolkar jag hennes reaktion.
Hon håller ju på att vara förälder åt inte bara sina barn utan till ett tre- årigt trotsigt barn som bråkar och tjurar på det mest primitiva sätt i DAGAR. Hon har tröttnat och menar; skärp till dig för fasiken nu om vi ska kunna ha en fortsatt relation.

Ja, han tolkar det kanske som att ok, då får väl göra något åt saken.

Och då reagerar han inte som en vuxen, utan kanske han här börjar formulera sina mordiska tankar. Medan den riktiga lösningen kunde verkligen ha varit så mycket enklare.
Citat:
Det är klart att att hon signalerar till SD med sina insinuationer om hur livet kunde ha sett ut under andra förutsättningar. Och visst, hon vill markera revir mot Lena både genom loggen och fuskloggen som hon frågar SD om han vill göra. Inget av det här ser jag som konstigt.
"Och visst"..

Var det allt du läste ut ur nåt som är extremt upphettat mellan LW och HD drygt en månad innan mord och sen enbart 6 dagar innan mord?

Att det inte är ett dugg konstigt att dra upp mitt i nåt som du vill betona handlar om barnuppfostran.
Varför i helvete ska HD skriva just på LWs wig just då, mitt i gräl och det handlar om otrohet och han blir vrång.

Hon går på just det tema som LW protesterar hej vilt mot dvs fuska och inte vara närvarande fysiskt.

LW kommer garanterat kommer kolla upp om SD var med öht.
Hon kommer även reagera på hennes kryptiska kommentar på GC-sidan.
Ja, man kan ju lätt föreställa sig hur fortsättningen ser ut om HD är ute efter att provocera.

Att öht avsky LW så att hon rent mår illa enbart av att närvara vid en cache gör inte det hela mindre weird.

Det ser snarare ut att gå hand i hand med det krig hon startar dagen efter sitt jubel över att SD äntligen går med på att resa till USA.
Hennes självförtroende peakar kommande dagar och hon tycks inbilla sig att beholder är sugen på henne.

Hon VET att LW kommer reagera.

Hon överdriver maximalt och drar med sig JG så förtalet slår i tak.

SD i sin tur mopsar upp LW om att inte bråka med HD.

Sen loggar HD hennes cacher när hon brutalt mördats.

Människan är för fabian skild på eget initiativ och har rent tekniskt inte ett dugg med LW att göra, hon bevakar dem som en paranoid hök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in