Citat:
Ursprungligen postat av
InteAlltid
Men framför allt undrar man varför massören ens visar Anna detta mail? Är det inte ett brott mot GDPR att som företag visa upp mail och indirekt lämna ut kontaktuppgifter om en privatperson till en annan privatperson?
Även om Annas påstående om att någon mailat massören för att berätta om Anna stämmer så är det rimligen inte ok från massörens sida att visa detta mail för Anna. Vad mer för uppgifter delar detta företag med sig av till sina kunder? Om Annas påstående stämmer om att massören visat Anna mailet som innehållit uppgifter som gjort att Anna kunnat söka upp personen som skickat det så är agerandet från företagets sida under all kritik. Det är ett företag som jag inte skulle vilja ha att göra med.
Allt hände väl via Instagram, inte via mail. Oavsett skulle jag sky den där massören på grund av hennes samröre med Anna.
Om jag vore släktingen till den som skickat information till massören skulle jag ha hållit käften. Det var ju inget hemligt, om massören hängt med dom senaste åren borde hon känna till allt om Annas "väluppfostrade" barn och även Annas mataffär, trassel med fogden, polisen och övriga rättsväsendet.
Massören borde ha bara låtit det hela vara. Vad tjänar hon på att tjalla?