2021-04-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Med någon kännedom om hur Anna Book fungerar, så hade du inte valt att tro på henne. Hon har precis vad det krävs "för att få ihop en sån story", vilket i och för sig inte är mycket.

Vad är dessutom sannolikheten för att någon skulle höra av sig till massören i eget namn, och att en sådan person skulle ha ett instakonto i eget namn. Noll skulle jag säga.
Enligt Anna hade kvinnan inte det heller, utan hon listade ut hennes namn via namnet på familjemedlemmar som taggats i nåt foto på kvinnans instagram, som däremot hade sitt fulla namn, och sen sökande på hitta.se
Citera
2021-04-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
förresten, var det inte idag som anna hade något svårt att göra? eller stort?
Jo idag skulle vara en jobbig dag för henne personligen och hon skulle upp tidigt.
Citera
2021-04-28, 16:45
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jo idag skulle vara en jobbig dag för henne personligen och hon skulle upp tidigt.
Hon går ju upp tidigt varje dag. Har hon sagt. Så vad är annorlunda idag? Flera möten än vanligt?
Citera
2021-04-28, 16:51
Medlem
Ja du Anna, det blev en höna av fjädern!

Troll historian liknar den som var med Örebro gymnasium.

Snart har hon blandat ihop så mycket lögner så hon inte kan hålla isär allt som hon sagt.

Ingen tror på vad hon säger.

Det är dax för fjollan Roberta att säga ifrån.
Citera
2021-04-28, 17:21
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Även om jag inte gillar någon av dem så är det väl knappast oväntat att Bianca rankas mycket högre än Anna?
Om man orkar googla finns det en formel för det där. En normal användare på sociala medier får 1-2 % ”likes” av sina följare. Har man fler är man riktigt populär. Får man dessutom kommentarer från mer än 3% är man het. På ett ungefär.

Annas 50.000 följare skulle då ge ett par tusen likes om hon vore populär.

Fast det där varierar såklart beroende på vad man erbjuder. En som Bianca går väl de flesta in och bara tittar för att se vad hon har för kuddar i soffan, utan att kommentera. Hos Anna är det väl många som går in för att se vilka stolligheter hon hittar på idag. Jag är en av dem...
Citera
2021-04-28, 17:42
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om man orkar googla finns det en formel för det där. En normal användare på sociala medier får 1-2 % ”likes” av sina följare. Har man fler är man riktigt populär. Får man dessutom kommentarer från mer än 3% är man het. På ett ungefär.

Annas 50.000 följare skulle då ge ett par tusen likes om hon vore populär.

Fast det där varierar såklart beroende på vad man erbjuder. En som Bianca går väl de flesta in och bara tittar för att se vad hon har för kuddar i soffan, utan att kommentera. Hos Anna är det väl många som går in för att se vilka stolligheter hon hittar på idag. Jag är en av dem...
Anna brukar begränsa antal kommentarer. Hon hinner väl inte hålla koll på vad som skrivs.
Citera
2021-04-28, 17:47
Medlem
För att vara en känd artist är det väldigt få av hennes kändiskollegor stöttar henne offentligt. Undra varför?
Citera
2021-04-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Det är väl fortfarande bara Annas ord eller finns det nå bevis? För varför skulle någon höra av sig till Annas massör om saker som denne lätt skulle kunna ta reda på själv om man är intresserad? Varför skulle Annas massör bry sig om ett sådant mail? Är det rena förtal är det väl bara att anmäla och inget hon behöver basunera ut på ig.

Men framför allt undrar man varför massören ens visar Anna detta mail? Är det inte ett brott mot GDPR att som företag visa upp mail och indirekt lämna ut kontaktuppgifter om en privatperson till en annan privatperson?

Även om Annas påstående om att någon mailat massören för att berätta om Anna stämmer så är det rimligen inte ok från massörens sida att visa detta mail för Anna. Vad mer för uppgifter delar detta företag med sig av till sina kunder? Om Annas påstående stämmer om att massören visat Anna mailet som innehållit uppgifter som gjort att Anna kunnat söka upp personen som skickat det så är agerandet från företagets sida under all kritik. Det är ett företag som jag inte skulle vilja ha att göra med.
Citera
2021-04-28, 18:14
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Men framför allt undrar man varför massören ens visar Anna detta mail? Är det inte ett brott mot GDPR att som företag visa upp mail och indirekt lämna ut kontaktuppgifter om en privatperson till en annan privatperson?

Även om Annas påstående om att någon mailat massören för att berätta om Anna stämmer så är det rimligen inte ok från massörens sida att visa detta mail för Anna. Vad mer för uppgifter delar detta företag med sig av till sina kunder? Om Annas påstående stämmer om att massören visat Anna mailet som innehållit uppgifter som gjort att Anna kunnat söka upp personen som skickat det så är agerandet från företagets sida under all kritik. Det är ett företag som jag inte skulle vilja ha att göra med.
Allt hände väl via Instagram, inte via mail. Oavsett skulle jag sky den där massören på grund av hennes samröre med Anna.
Om jag vore släktingen till den som skickat information till massören skulle jag ha hållit käften. Det var ju inget hemligt, om massören hängt med dom senaste åren borde hon känna till allt om Annas "väluppfostrade" barn och även Annas mataffär, trassel med fogden, polisen och övriga rättsväsendet.
Massören borde ha bara låtit det hela vara. Vad tjänar hon på att tjalla?
Citera
2021-04-28, 18:25
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Allt hände väl via Instagram, inte via mail. Oavsett skulle jag sky den där massören på grund av hennes samröre med Anna.
Om jag vore släktingen till den som skickat information till massören skulle jag ha hållit käften. Det var ju inget hemligt, om massören hängt med dom senaste åren borde hon känna till allt om Annas "väluppfostrade" barn och även Annas mataffär, trassel med fogden, polisen och övriga rättsväsendet.
Massören borde ha bara låtit det hela vara. Vad tjänar hon på att tjalla?
Kan ju även vara så att den här massösen inte har en susning om vem Anna är? När hon väl fick inside information tänkte hon kanske avboka. När Anna fick reda på det gick hon banarnas och tvingade ur masösen allt
Citera
2021-04-28, 18:26
Har ägnat en dag åt att scrolla igenom hennes följare, naturligtvis inte alla men några hundra hann jag med att kolla in profilen

Nu mina kära flashbackare är ju detta inte nytt för er men ändå..

Av de jag kollade in var det en avsevärt stor andel som dels hade noll inlägg och en låst profil
Oerhört stor andel var utländska konton (varför skulle de följa Book?) Som hade max 8 inlägg

Jag skrollade igenom typ 5-600 och klickade mig in på minst 200 och i princip alla jag klickade in mig på tillhörde någon av ovanstående grupper. Jag valde ju medvetet ut vilka jag klickade in mig på iofs men om 2/3 nu är fejkade följare- köpta eller troll som snokar...hur kan företag ens tänka tanken att skicka "gåvor" ingå avtal och gud vet vad. Jag har strax under 1000 äkta följare och är mycket aktiv på mitt företagskonto men får väldigt lite frågor om samarbeten. Å andra sidan, de flesta samarbeten ger så pass lite cashback att det är mer jobb än det är värt med tanke på beskattning och redovisning
Citera
2021-04-28, 18:29
Och en annan sak....denna 57 åriga psykiskt sjuka dam som följer både Anna och flera vänner och branschkollegor (books egna ord) det borde ju gå att lista ut vem hon är.
Om hon nu finns?

Kom å tänka på att OM nu storyn är sann....så finns hon garanterat här :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in