Bar att du fattar vad jag skrev (hoppas jag?). Ser nu i efterhand att det mer eller mindre blev obegripligt...
Tror att det råkade falla bort en bit av en mening.
Vad jag menade var, att när HD skriver "bollen ligger hos dig hur vår relation utvecklas" "KRAM", har HD fått nog av hur SD bråkar och beter sig under de där dagarna; gränsen är nådd. Nu måste han f-nimej skärpa sig.
Ja så uppfattade jag din text.
Och jag håller med.
Hon var ASTRÖTT på honom och hans skit.
Det låter faktiskt som det rimligaste scenariot. Något hände som blev en utlösande trigger, kanske mellan SD och HD. Något HD sa. Eller kanske ett sms från LW. Kanske nåt annat. Men där och då gick han över spärren. "Nu ska hon dö".
Tankarna och planerna som han lekt med hade han ju redan klara. Men det var något som skedde där som gjorde att det snappade till i huvudet på honom. I affekt gick han och knackade på LWs fönster.
Efteråt styr han HD genom att han har något på henne som han hotar med. "Jag spelade in dig när du sa.../ ...jag har skärmdumpar". Gör bara som jag säger så blir det bra.
Enda alternativa scenariot jag egentligen kan se är att det brann i huvudet på HD. Sen gick hon hem och duschade. Motiv och ilskan fanns. - Men statistiken och allt annat talar för SD.
Att de skulle lurat ut några av sina flying monkeys på torpetuppdrag känns osannolikt. Även om de lyckades få JG och kanske nån mer att hata LW så nja...
HD kan mycket väl ha yttrat något som fått SD att känna att han inte hade något val. Inte så att HD har satt upp det medvetet, utan det kan ha räckt med att hon sagt några grejor såsom det hon skrev när hon gick Lenas "Lyssna på livet". Där skrev ju HD något om att "tänk hur annorlunda livet kunde ha varit" i loggen och även frågade om hon skulle skriva in honom där (en pik kan man ju tolka det som. Ingen har väl undgått att inte bara SD hade önskningar om att de skulle hitta tillbaka till varandra.
Jag tror dock att HD verkat ha blommat upp och förhållandet med S*illen och HDs besvikelse på SD (svek och tillitsproblemen) gör att hon är osäker om det är möjligt.
I det läget kan HD säkert ha önskat att hon kunnat lita på SD, att Lena försvann ur deras liv och önskat om detta hade skett så kanske tilliten skulle komma tillbaka?
Och SD tog henne på orden?
Vet SD att han inte klarar av att bryta med Lena? Han är lika bunden till Lena som hon varit till honom?
Jag tror också att SD inte klarar av att Lena drar sig ifrån honom genom att ha blivit starkare och börjat träffa fler män, samtidigt som att om hon inte längre är rädd för en brytning med honom. Dessutom kan Lena sätta sina hot i verket, att berätta allt för HD, nu när hon inget har att frukta (brytning).
Undrar om det kommit fram andra saker som gjort att AnSts vittnesmål valts att plockas bort i hovrätten...
Vissa kanske bara väntat på att det här skulle komma fram i tråden.
HD kan mycket väl ha yttrat något som fått SD att känna att han inte hade något val. Inte så att HD har satt upp det medvetet, utan det kan ha räckt med att hon sagt några grejor såsom det hon skrev när hon gick Lenas "Lyssna på livet". Där skrev ju HD något om att "tänk hur annorlunda livet kunde ha varit" i loggen och även frågade om hon skulle skriva in honom där (en pik kan man ju tolka det som. Ingen har väl undgått att inte bara SD hade önskningar om att de skulle hitta tillbaka till varandra.
Jag tror dock att HD verkat ha blommat upp och förhållandet med S*illen och HDs besvikelse på SD (svek och tillitsproblemen) gör att hon är osäker om det är möjligt.
I det läget kan HD säkert ha önskat att hon kunnat lita på SD, att Lena försvann ur deras liv och önskat om detta hade skett så kanske tilliten skulle komma tillbaka?
Och SD tog henne på orden?
Vet SD att han inte klarar av att bryta med Lena? Han är lika bunden till Lena som hon varit till honom?
Jag tror också att SD inte klarar av att Lena drar sig ifrån honom genom att ha blivit starkare och börjat träffa fler män, samtidigt som att om hon inte längre är rädd för en brytning med honom. Dessutom kan Lena sätta sina hot i verket, att berätta allt för HD, nu när hon inget har att frukta (brytning).
Ja.
Tycker det känns som du beskriver H och hennes situation sista tiden mycket bra.
Tror absolut inte att hon medvetet var anstiftare.
S som mycket väl uppfattar hur trött hon är på honom och att hennes läge nu är starkare
än tidigare, han blir riktigt riktigt stressad, han svettas mer än någonsin.
Och det löser han till slut på det sätt han redan varit inne på tidigare.
Primitivt.
Slutgiltigt.
Tror jag.
Ja, hon kan ju logga efter hennes död utan skrupler så kan hon nog njuta av att hon är borta och egoistiskt skita i LWs barn.
Det som är intressant är hennes version versus LWs ord i skärmdumpar om att hon hon inte ska logga vissa cacher.
LW säger att hon 1) är välkommen att logga de hon deltagit på rent fysiskt och svarar 2)att hon vet att hon inte varit med på just dessa 17.
Hon vet eftersom att HD inte varit med.
Det är rätt formellt skrivet.
Det intressanta är hur HD återrefererar.
Det stinker avsky som eter i hennes uttalanden, passivt aggressivt.
Hon ironiserat till JG om deras kärleksfulla promenader, han betecknar det sen som att de gått hand i hand i förhör.
... Och i förhör kör hon en snarlik version.
"Hon hade varit med även om det var hennes burkar, så det var känsligt, för det var text han hade skrivit till henne. Det var kärlekstexter på dom här fast.. det är inte det.. men eh .. det var kärlekstexter till henne personligen tyckte hon."
Hon överdriver maximum och den som det nog snarare stack i ögonen var henne själv.
Det står LWD på vissa remsor, han kan säkert ha kladdat ner sitt repetitiva JÄD likaväl.
Samma hånfulla attityd ses när hon själv försöker göra drama om att ha flyttat i LWs direkta närhet.
Hon framställer LW som psykiskt sjuk och farlig - och flyttar så nära det bara går - och gör en helt korkad ironisering:
"Eh .. när jag .. ah skulle flytta så köpte ju jag en bostads .. eh precis .. precis vid Lena ..
Stefan .. jag .. Lena .. helt underbart .. ehm .."
Hon pratar mot sig själv i sin iver att smutskasta LW att hon framstår som rent dum i huvudet.
Upprepar att de enda kontakter med den farliga LW är två händelser som hon uppger under 2018:
Flytten och cachegräl, förut ett kort möte i förbifarten på ett ett event i april. Båda på hennes eget initiativ.
JG säger att HD sagt att LW hotat henne att avslöja relationen.
Vilket är intressant ur några vinklar.
1. Är det ens sant.
2. Eller eldar hon i brasan.
3.... Och vad har HD sagt till SD isf.
.... För att det kan beröra Hanna Fasad och hot och mordmotiv.
▪️HD, som då SD är redo att dels beskydda mot offentlig insyn, hon är känslig för yta och vill upprätthålla fasader.
▪️.... och i huvudsak för att skydda sig själv för att få HD tillbaka - av oro att det offentliggörandet inkluderar fortsatt otrohet.
Med reservation att det kan vara lögn från HD själv, att LW aldrig hotat henne även om det förekommit 2017 då LW blivit trängd och utesluten relaterat till GC.
HD har på eget initiativ frigjort sig från SD och skilt sig.
LW är helnöjd att hon inte är den direkta orsaken (tror hon...) och skriver om att han nu får betala priset och att HD skaffat sig en ny partner. Hon skrattar rakt ut att han inte fattar att hon ligger med JS.
Det är ju helt ofattbart alltihop.
Vem tänker ens tanken att frivilligt stanna hos en människa som så utstuderat skriver kärleksförklaringar till någon annan och bedar en på alla tänkbara vis?! Vem?!
Inte ens en mormon... En polyamorös möjligen.
Kanske HD hör till den typ av kvinnor som vill ha kakan och äta den. Exet ska ställa upp, finnas där, umgås, handla åt henne, skjutsa... Samtidigt som hon ska vara fri att leva sitt liv utan förpliktelser annat än den mest grundläggande marktjänsten som mor.
I äktenskapet med HD har ju SD varit ett svin av apokalyptiska proportioner, så jag kan förstå om hon därför kan tycka att han ska ställa upp mer.
Men det är mycket anmärkningsvärt att hon vill umgås med honom efter vad han har gjort mot henne.
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-28 kl. 17:33.
Vad jag menade var, att när HD skriver "bollen ligger hos dig hur vår relation utvecklas" "KRAM", har HD fått nog av hur SD bråkar och beter sig under de där dagarna; gränsen är nådd. Nu måste han f-nimej skärpa sig.
Det berör resan till USA.
Hon inleder däremot med hans tjat om T men avrundar med resan.
Citat:
Jag vill inte vara anklagande och tycker det är tråkigt att du uppfattar det så när jag försöker vara tydlig.
Din avslutande del vet jag inte riktigt vad du menar. Jag är positiv och vill vara konstruktiv.
Den enda som inte ser det är du. Klart det är ledsamt men jag får hantera det. Tråkigt att du
väljer att avsluta samtalet med att lägga över på mig. Det var du som på på luren efter att
jag höjt rösten. Respektlöst. Och det handlade inte om Alvedon då. Du väljer hur du vill ha
det framöver. Jag är positiv och konstruktiv. Vill du ha kontakt med mig är det bara att
fortsätta ha det. Det är ditt val. Och jag har inget problem med att träffa dig. Bilnyckeln
behöver jag inte. Du kan ha bil hela helgen.
Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte
förändra det. Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM
Nästa gång det kommer har SD skrivit om att hon anklagar honom för hans otroliga felsteg (otroheten) och det finns ingenting om barnuppfostran i svaret:
Citat:
Jag har sagt att du har förutfattade meningar, Ja. Men medvetet anklaga, Nej. Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas.
Vill veta om du avser att åka själv till USA. Tacksam om du meddelar mig snarast. Hör jag
inget utgår jag från att vi åker tillsammans och att vi planerar imorgon. KRAM
Direkt efteråt drar hon upp LW.
Det passar knappast in om det enbart vore barnuppfostran deras diskussion.
Citat:
Vill du bli inskriven i Lenas Wig
För att sen dra iväg och skriva drömmande på LWs wig:
"Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar."
Nåt som LW kommer att läsa och garanterat reagera på för det indikerar rakt inte att hon är nöjd med skilsmässa.
Vore jag LW med den historiken och nyss genuina gräl som berör otroheten sen 1.5 år så skulle jag nog tolka in både det ena och det andra.
Frågor:
➡️ Varför drar hon upp LW mitt i grälet och vill fuska, vilket som är det stora problemet ang cacher som hon och LW bråkat om?
➡️ Är inte detta rätt kontroversiellt mitt i bråk som även berör hans "otroliga felsteg"?
Att de ska släppa det förflutna som han skriver om.
Citat:
Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv.
Citat:
När du står de där tvåminuterspauserna [i.e på LWs wig] så kan du fundera på varför du måste både påstå att jag har förutfattade meningar och följer gamla saker som vi enats om att släppa och dels påstår att du inte anklagar mig för det.
Det pågår helt klart och tydligt två parallella gräl i den diskussionen och det berör resan och likaväl LW. Hon ränner även över till SD vilket gör att alla delar inte återges i text.
Senast redigerad av develi 2021-04-28 kl. 17:37.
Japp!
Känns också som att han även "tvångsmässigt" säger sanningen bitvis.
Han kan inte för sitt liv låta bli....
Det är "hans problem" som han inte lyckats stävja.
Ofta tror jag det handlar om ett vågspel, kicksökande (i samband att han dumförklarar andra bitvis).
Men ibland känns det nästan tvångsmässigt...
Ja, precis. Men den här gången gick SD lite för långt. Hans eget lite tvångsmässiga skryt kan bli hans fall. Det blir väldigt intressant att se hur det går framöver. Hade gärna sett HD och JG i vittnesbåset men så blir det visst inte.
Men måndag 3/5 ska JS vittna och det skulle jag väldigt gärna se och höra på plats. Visste jag med säkerhet att jag skulle få en åhörarplats då, så skulle jag ta tåget dit.
Tror, till skillnad från ett par andra i tråden, att JS kommer berätta precis allt han vet. Jag litar på honom. Han har varit förblindad av kärlek till HD men har (vad jag tror) vaknat till och begripit vilken roll han har haft i ett smutsigt drama.
Kanske blir det rentav hans vittnesmål som blir avgörande för utgången i målet?
Ja, precis. Men den här gången gick SD lite för långt. Hans eget lite tvångsmässiga skryt kan bli hans fall. Det blir väldigt intressant att se hur det går framöver. Hade gärna sett HD och JG i vittnesbåset men så blir det visst inte.
Men måndag 3/5 ska JS vittna och det skulle jag väldigt gärna se och höra på plats. Visste jag med säkerhet att jag skulle få en åhörarplats då, så skulle jag ta tåget dit.
Tror, till skillnad från ett par andra i tråden, att JS kommer berätta precis allt han vet. Jag litar på honom. Han har varit förblindad av kärlek till HD men har (vad jag tror) vaknat till och begripit vilken roll han har haft i ett smutsigt drama.
Umgås han med HD och SD fortfarande?
Vad indikerar att han begripit vad han haft för roll i ett smutsigt drama?
Senast redigerad av develi 2021-04-28 kl. 17:41.
Ja man kan inte hjälpa någon om man bara är medberoende.
Jag skulle önska detsamma som du skrev.
Att de runt S och även runt H talar ur skägget och lägger korten på bordet.
Det skulle hjälpa alla inblandade, eller bli en start till hjälp.
Skulle vara rättvist mot barnen främst.
Ja.
Tycker det känns som du beskriver H och hennes situation sista tiden mycket bra.
Tror absolut inte att hon medvetet var anstiftare.
S som mycket väl uppfattar hur trött hon är på honom och att hennes läge nu är starkare
än tidigare, han blir riktigt riktigt stressad, han svettas mer än någonsin.
Och det löser han till slut på det sätt han redan varit inne på tidigare.
Primitivt.
Slutgiltigt.
Tror jag.
Jag är inne på din linje.
Om, och jag säger om HD skulle ha gjort något (uttryckt något mer expicit), då tror jag faktiskt att det är SD som har under alla de år som han själv gått i sina mordiska tankar, har planterat in sådant och att det är hennes önskan.
Jag återkommer ofta till den dialog de hade 2016, det för jag tycker att den är mycket talande. Jag tycker att SD både eldar på i brasan (pratar om deras bråk och om hur Lena ska tillrättavisas, det också för att visa HD att han tar parti för HD) och talar i ordalag om Lena så att det kan kännas mindre bra för HD. SD underbygger också HDs känsla av att hon ogillar Lena för att få henne att känna att det är ok att hata så mycket att hon önskar henne död.
Otroligt mycket finns det i denna dialog som visar hur sjukt SD försöker manipulera HD. Till sist kan de kännas som att det är ok att tala om döden på det här sättet.
"Konversation mellan SD och HD (Whatsapp) 28 sept- 2016. Verkar som att HD är på ett event utan SD.
Aktbil 163 A, sid 432:
(min fetning)
HD: Tror att vi var 5 st under 60 år
SD: Oj. Rekord
SD: Mycket folk?
SD:Kul?
HD:Ca 20 st
SD:Kul?
HD:Kul. Pratade mest med Beppe, lehed, Cajjoo och stmellosa. Även med några andra. Inte
så mycket med GL.
SD: Samcon kanske
SD: Saigon
SD: Inte så mycket med din vän Sofi. Otippat.. ..
SD: Inget alls antar jag
SD: Råkade väl knappt se ... ?
HD: Soft är inget passande namn tycker jag
SD: Haha. Jo.
HD: Hälsade på varandra. Men hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos
oss
SD: Lika glad för det var du
HD: Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och
vass i samtal
SD: Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne
om det
HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon
undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra
om hon satt sig där och kunde neutralisera saker
HD: Jag vill inte att du pratar med henne om det. Hon och jag pratade om det. Tycker bara att
det blir fel om du lägger dig i.
SD: Kommer göra
SD: Hon får inte bete sig illa mot dig
HD: Varför? Tycker att du gör det sämre om du lägger dig i.
HD: Det räcker med att jag vet vad du tycker och tänker. Stärker mig Älskar dig
HD: Ska hälsa fån många StMellosa, Beppe, lehed......
SD: Räcker ej för mig
HD: Men du har egentligen inte med det att göra..
SD: Jo
SD: Min bäste vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag
skulle prata på den på FAD. Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte
någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena. De tyckte
det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott
HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra.
SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar
henne som död
HD: Fanns i våra liv ja
SD: Ok
HD: Puss på dig
SD: Jaja "
Min tro är ändå att SD är ensam gärningsman. Han har använt HD som en ursäkt för att döda Lena, det för att han inte klarade av den press som blev av att Lena började ta kommando, och HD höll på att glida ur näven samtidigt. Han såg ingen utväg, det för att han inte har utvecklat sidor som gör att han kan hantera denna typ a stress.
Att HD ljuger, ser jag i första hand som att hon skyddar SD, och att hon i någon mån förstår vad som har hänt. Ev är hon helt blind och tror att han är oskyldig (precis som hon själv oskyldigt blev misstänkt och häktad). Där ingår städning och plantering av blodigt sex, medvetet eller gaslightad av SD.
I andra hand kan jag tänka mig att SD avslöjat något för henne och att han sagt att han gjort det för hennes skull. Hon kan ha yttrat något som gör att hon vet att hon är den som har utlöst mordet eller möjligen sagt något som skulle kunna tydas som en anstiftan av SD.
I sista hand ser jag att HD skulle kunnat ha aktivt anstiftat till mord eller hjälpt till med att undanröja (ja, vi vet ju om golvbrunnar osv) något bevis och hålla tyst om något hon vet.
Jag har mycket svårt att tro att HD skulle vara på plats för att vara med om mordet, eller direkt lurat ut Lena för att mördas. Dels för att jag inte tror att HD har den kapaciteten, men fr a tror jag att den person som SD är säger allt.
Det är han som ständigt ser urusla lösningar på enkla problem, där hot om död och död på riktigt ingår. Även det sjukliga kontrollbehov han har och det riktigt sjuka sätt att dra lögner visar på en ganska ovanlig personlighet, där också mycket empatilöshet ingår. Stort ego, stor tilltro till sig själv och att han njuter av att alltid balansera på kanten...