Citat:
Absolut farligaste tiden för kvinnan är när hon är på väg att lämna samt direkt efter hon lämnat.
Han är på många sätt ett skolexempel på en kontrollerande, våldsam man.
LW fick antagligen ta smällen för att även hax lämnat, eller var på väg att lämna.
Hax straffade han å sin sida genom att låta henne sväva i grym ovisshet ända in i det sista angående hennes kära USA-resa.
Han är på många sätt ett skolexempel på en kontrollerande, våldsam man.
LW fick antagligen ta smällen för att även hax lämnat, eller var på väg att lämna.
Hax straffade han å sin sida genom att låta henne sväva i grym ovisshet ända in i det sista angående hennes kära USA-resa.
Ja utan tvekan blev hon "straffad" med besinningslöst våld
1) för att hon valde att inte "lyda" honom, dvs inte ställa krav.
2) för att hon orsakat splittring mellan honom och H.
3) för att undvika hämnden som hon gruvade på.
Han har som sagt ingen förmåga till självkritik.
Han är störd.
Men också primitiv i mina ögon.
Nr 1 ovan, han hade redan beskrivit flera gånger i vredesmod (ej stresstålig) att dåd SKA HÄNDA
(MOT HANS VILJA) om hon inte ändrar sig och slutar ställa krav.
Nr2 har han också nämnt får INTE HÄNDA.
Min slutsats: att han har mördat henne råder inget tvivel om eftersom han själv har beskrivit (i stressande stunder) VARFÖR det kan komma att ske.
Också hur, delvis.
OCH han har via hot även högt funderat på NÄR, dvs sommaren före då han nämnt förslagsvis att den natten vore lämplig...
Han har också redan innan dådet förklarat att det då sker MOT HANS VILJA eftersom hon inte kan "backa". Att han HELST önskar henne kvar i bakgrunden för att han "älskar" henne,
men om hon INTE kan backa från hennes orimliga krav (i hans ögon) så MÅSTE han välja....
Han är tydlig att valet inte blir till hennes fördel.
Att kalla detta kärlek är dock inget jag själv skulle göra.
Men de 3 inblandade TROR kanske det är kärlek.
Kärlek är något helt annat. Typ tvärtomhandlingar....