2021-04-28, 13:41
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Absolut farligaste tiden för kvinnan är när hon är på väg att lämna samt direkt efter hon lämnat.
Han är på många sätt ett skolexempel på en kontrollerande, våldsam man.

LW fick antagligen ta smällen för att även hax lämnat, eller var på väg att lämna.
Hax straffade han å sin sida genom att låta henne sväva i grym ovisshet ända in i det sista angående hennes kära USA-resa.

Ja utan tvekan blev hon "straffad" med besinningslöst våld
1) för att hon valde att inte "lyda" honom, dvs inte ställa krav.
2) för att hon orsakat splittring mellan honom och H.
3) för att undvika hämnden som hon gruvade på.

Han har som sagt ingen förmåga till självkritik.
Han är störd.
Men också primitiv i mina ögon.

Nr 1 ovan, han hade redan beskrivit flera gånger i vredesmod (ej stresstålig) att dåd SKA HÄNDA
(MOT HANS VILJA) om hon inte ändrar sig och slutar ställa krav.

Nr2 har han också nämnt får INTE HÄNDA.

Min slutsats: att han har mördat henne råder inget tvivel om eftersom han själv har beskrivit (i stressande stunder) VARFÖR det kan komma att ske.
Också hur, delvis.
OCH han har via hot även högt funderat på NÄR, dvs sommaren före då han nämnt förslagsvis att den natten vore lämplig...

Han har också redan innan dådet förklarat att det då sker MOT HANS VILJA eftersom hon inte kan "backa". Att han HELST önskar henne kvar i bakgrunden för att han "älskar" henne,
men om hon INTE kan backa från hennes orimliga krav (i hans ögon) så MÅSTE han välja....
Han är tydlig att valet inte blir till hennes fördel.

Att kalla detta kärlek är dock inget jag själv skulle göra.
Men de 3 inblandade TROR kanske det är kärlek.

Kärlek är något helt annat. Typ tvärtomhandlingar....
Citera
2021-04-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men när SD och HD blev häktade hade de väl restriktioner? De kunde väl inte berätta detta för T*herese då?
Tillägg:
SD blev ju häktad 27 augusti och HD greps och anhållen 28 augusti- 19.
Förhöret Med T*herese hålls 5 september- 19 och HDs häktning hävs 6 september- 19.

Kolla vem som är ansvarig för att häktningen hävs:

A 155/154

Jag antog att det gällde häktning utan att kolla datum. Det kan defintivt inte vara rättegång, eftersom den inte har varit när fup släpps - det blir rundgång. Annars tolkar jag det som att de diskuterar situationen som sådan, men man kan ju inte överklaga att en förundersökning pågår - eller hur ska man i så fall tolka det. Jag låter det nog vara så - det är ett sammandrag och T har andrahandsinformtion, så det är svårt att veta exakt vad som har sagts och vad som avsågs. Men det är ju en konstig kommentar oavsett.
Citera
2021-04-28, 13:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Han är störd.

Nr 1 ovan, han hade redan beskrivit flera gånger i vredesmod (ej stresstålig) att dåd SKA HÄNDA

Min slutsats: att han har mördat henne råder inget tvivel om eftersom han själv har beskrivit (i stressande stunder) VARFÖR det kan komma att ske.
Också hur, delvis.
OCH han har via hot även högt funderat på NÄR, dvs sommaren före då han nämnt förslagsvis att den natten vore lämplig...

Han har också redan innan dådet förklarat att det då sker MOT HANS VILJA eftersom hon inte kan "backa". Att han HELST önskar henne kvar i bakgrunden för att han "älskar" henne,
men om hon INTE kan backa från hennes orimliga krav (i hans ögon) så MÅSTE han välja....

Håller med dig genomgående.

Hon är helt enkelt för besvärlig i en situation där han är överstressad inför HD.

Han gör ett val.
Citera
2021-04-28, 13:54
Medlem
landbandys avatar
Och vad gör man med en person som dödat en annan människa ?
Citera
2021-04-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men när SD och HD blev häktade hade de väl restriktioner? De kunde väl inte berätta detta för T*herese då?
Tillägg:
SD blev ju häktad 27 augusti och HD greps och anhållen 28 augusti- 19.
Förhöret Med T*herese hålls 5 september- 19 och HDs häktning hävs 6 september- 19.

Kolla vem som är ansvarig för att häktningen hävs:

A 155/154

Har nu inte riktigt koll på de aktuella turerna i tråden men denna Ann-tte som anges som beslutsfattare för att häva häktningen är alltså polis?
Men inte har en polis mandat att ta det beslutet, det krävs väl åklagare till det?
Citera
2021-04-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Han är störd.

Också hur, delvis.

Jag kallar inte heller sånt för kärlek. Det är ett ytterst osunt beroendeförhållande.
Citera
2021-04-28, 14:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det var iofs beklagligt .
Men att döda henne är ju inte okej någonstans !

Det har ingen påstått heller. Men GM intalar sig antagligen att barnen har det bättre utan henne. Två av dem hade ju valt att inte bo hos henne. Så det fanns ju problem. A sa att om LW hade lämnat honom ensam på natten så skulle NW blivit arg på henne. Vem vet hur mycket A har hållit hemligt för att skydda mamman?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-28 kl. 14:11.
Citera
2021-04-28, 14:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag antog att det gällde häktning utan att kolla datum. Det kan defintivt inte vara rättegång, eftersom den inte har varit när fup släpps - det blir rundgång. Annars tolkar jag det som att de diskuterar situationen som sådan, men man kan ju inte överklaga att en förundersökning pågår - eller hur ska man i så fall tolka det. Jag låter det nog vara så - det är ett sammandrag och T har andrahandsinformtion, så det är svårt att veta exakt vad som har sagts och vad som avsågs. Men det är ju en konstig kommentar oavsett.

Nä, jag tänkte inte heller först, utan antog (felaktigt).

Som du säger finns det ingen logik bakom uttalandet från SD/HD.

Jag förmodar att det kan handlar om att SD får frågor runt utredningen, varför han aldrig bli clearad och vad de kan göra och det här är ett av hans vanliga knep att twista till det. Om man inte är insatt i den juridiska processen och förstår vad han pratar om (eller att han förvränger sanningen) kanske det låter vettigt som förklaring.

T*herese däremot är vaken oinsatt eller lättmanipulerad.
Citera
2021-04-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det går att sluta med knark. Det är ingen ursäkt för att fortsätta ligga med någon som mordhotat ens barn. Totalt oansvarigt och ego.

Hon vågade inte möta smärtan över att SD inte älskade henne utan hade utnyttjat henne.

För att hon inte ville. För att sluta med knark så behöver man avgiftas men LW försökte inte ens. Man kan inte hjälpa någon som inte vill hjälpa sig själv.

Alltså, du har noll insikt i hur det är att vara i relation med en narcissist/psykopat så jag föreslår att du läser på lite om ovanstående.
Dessutom: vad är din ursäkt för att gång på gång spy galla över ett mordoffer sedan 3 år tillbaka? Kom inte med snacket om att du vill försöka "skydda" andra kvinnor mot att gå liknande öde till mötes, för det är rent bullshit då ansvaret ligger på MÖRDAREN och INTE OFFRET, men det förstår du inte och fortsätter med ditt patologiska hat mot Lena i dina inlägg.
Citera
2021-04-28, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är meningslöst för advokater att försöka få åklagare att snabba på sitt arbete med insamlande av indicier. Varför skulle åklagarna slarva så med sitt arbete och riskera att GM frias? Det tar tid att bygga upp ett Indiciemål som ska kunna leda till fällande dom. Det är bara om man har bindande teknisk bevisning som åklagare vågar åtala snabbt.

Nej, naturligtvis kommer inte åklagaren att snabba på en utredning för att SD och hans advokater vill det.

Däremot är det så att en åklagare ska kunna visa att utredningen fortgår och att man kommer vidare och inte står och stampar, dvs att en misstänkt får fortsatt vara misstänkt medan utredningen inte jobbar på och kommer någon vart.

I det fallet kan ju en försvarare och hans klient överklaga.
Citera
2021-04-28, 14:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja man måste häva en häktning efter en vecka om man inte har tillräckligt för att höja misstankegraden från skäligen till sannolika skäl. Försöker du insinuera något annat äm det? Att en polis som du angett med namn begått grovt tjänstefel?

Det går inte att få en tingsrätt att förlänga häktning på skälig misstankegrad.

Hur tolkar du mig här?
Jag har väl inte antytt något alls?

Jag visade BARA att förhöret med T*herese var den 5:e och att HD släpptes den 6:e.
Alltså kan inte T*herese ha pratat med HD.

INGENTING annat.
Citera
2021-04-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det går att sluta med knark. Det är ingen ursäkt för att fortsätta ligga med någon som mordhotat ens barn. Totalt oansvarigt och ego.

Hon vågade inte möta smärtan över att SD inte älskade henne utan hade utnyttjat henne.

För att hon inte ville. För att sluta med knark så behöver man avgiftas men LW försökte inte ens. Man kan inte hjälpa någon som inte vill hjälpa sig själv.

Smokey... Du vet lika väl som jag att LW försökte. Flera gånger. Kom igen. Det har postats så många ggr i tråden om det. Bla skärmdumparna från sms:en från den där gången då SD filmade in genom LWs fönster när hon var med en annan man och skrev att han skulle smyga där två gånger till under kvällen, sammanlagt 6 ggr... SD saboterade och gjorde det svårt för henne att lämna.

Folk tröttnar på att man svarar dig och kallar det att mata ett troll.
Men med tanke på ev nya läsare kan det ju vara dumt att låta ditt påstående stå oemotsagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in