Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag anser personligen att SD är den som ska fokuseras till 100% på nu. Det är enda sättet att ha en chans att fälla honom. Det är bara om SD fälls som andra i hans omgivning kan åtalas om jag förstått det juridiska rätt.
Ska du fälla honom i ett diskussionsforum?
Hans interpersonella relationer och egenskaper är intressanta. För att det berör motiv.
Ang HD är hon central i många frågor som berör SD.
Det är allt från att vara först att veta att LW är död, försöka plantera alternativa gärningspersoner, info om blodigt sex och storstäda.
Det är mångårigt infekterat triangeldrama och orsak till att LW tystas ner och erhålla allt mellan hot och RT.
Varav hon avskyr LW in i benmärgen och hoppas hon är död.
De är som två tummar i samma röv och rörande överens samt allierar sig med personer mot LW.
Hon påstår å ena sidan att LW trakasserar henne och framställer henne som en stalker.
Sjuk och labil, rent farlig.
HD eldar friskt i brasan innan mordet och fortsätter oja sig i förhör innan LW hittas.
Å andra sidan säger hon att de har de inte haft knappt nån kontakt 2018.
När hon flyttar nära LW och skrattar åt hennes reaktioner och säger att det skiter väl hon i till sin chef.
I förhör påstår hon det är hot och redogör endast att LW sagt att det vore bra för allas bästa om hon inte flyttade dit ( dvs 60 meter från hennes altan).
FhL verkar undra vad hotbilden ligger i...
Sen initierar hon själv gräl via att logga LWs cacher och säger till JS att hon förväntade sig reaktion.
Sista mötet ett kort hej på lakritsventet.
Hon påstår dock till JG att LW hotat henne, det här är i närtid till mordet.
Det är mycket som är kontroversiellt kring den damen.
För övrigt beter hon sig likt SD i mångt och mycket på sin front.
FLI: Vi har ju kunnat se här att, så sent som bara veckorna innan den här resan, innan ni
åker ... så har ju du påstått för Stefan att du och Jonas bara var vänner. Det pratade vi om i
förra förhöret, mm. Men vad är anledningen till det? Du ljuger ju för Stefan. Han vill ju veta.
Han frågar.
(..)
FL2: Varför svarar du inte så? Varför ljuger du för Stefan?
MT: (suckar lätt) jag vet inte varför jag gjorde, varför, jag kan inte säga att jag ljuger för jag
vill inte svara varken bu eller bä på det, eem, jag ... vet inte, jag kan inte svara på det nu."
Därför är hon intressant. För att hon är ute efter SD, hon verkar skydda SD och hon ljuger som en häst travar.
Om du nu anser att forumet samlar bevisning kan du se denna kollektion som bearbetning inför ett ev kommande åtal. 😂