Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-26, 09:18
Medlem
Trevligt.kontos avatar
tack för alla bra svar.

Finns det med "skur"funktion" typ "spotfixer". och som man häller rengöringsmedel i?
Citera
2021-04-26, 10:24
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Fungerar jättebra, har du en bra maskin är det inga konstigheter. Man kan ställa in vilka områden och vilka rum som ska moppas, tillexempel undvika områden med mattor och dyl. Moppat golven själv 2 ggr senaste två åren. Annars göra det med robot varje fredag.
Har du ett tips på en bra modell?

Då vi har en hund och då vi har pausat städhjälpen till följd av pandemin så måste vi städa själva och det är drygt.
Citera
2021-04-26, 14:23
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler

Då vi har en hund och då vi har pausat städhjälpen till följd av pandemin så måste vi städa själva och det är drygt.

Själv har jag tänkt förboka Roborock S7. Vet inte om den är top-top men har en tidigare modell (med bara sug) och tänkte köra säkert kort.
https://www.webhallen.com/se/product...orock-S7-Svart
Citera
2021-04-26, 15:49
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Själv har jag tänkt förboka Roborock S7. Vet inte om den är top-top men har en tidigare modell (med bara sug) och tänkte köra säkert kort.
https://www.webhallen.com/se/product...orock-S7-Svart
Stort tack för tipset!

Jag läste lite recensioner om den och den verkar helt klart intressant. Den skall också få automatisk tömning någon gång under 2021.

https://www.techradar.com/reviews/ro...-vacuum-review
Citera
2021-04-26, 20:06
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:

Som jag såg nedanför har det kommit tips om robotrock. Det är den bästa för en rimlig peng! Den kör jag. Har två stycken s6 Max eller något. En på varje våningsplan! Kör på den
Citera
2021-04-27, 09:59
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Som jag såg nedanför har det kommit tips om robotrock. Det är den bästa för en rimlig peng! Den kör jag. Har två stycken s6 Max eller något. En på varje våningsplan! Kör på den
Tack, skönt att höra att ni är nöjda med den. Nu skall jag bara övertyga min bättre hälft om att en robotrock är betydligt bättre än undertecknad på att städa.
Citera
2021-04-27, 19:32
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Tack, skönt att höra att ni är nöjda med den. Nu skall jag bara övertyga min bättre hälft om att en robotrock är betydligt bättre än undertecknad på att städa.

Det är bara att sluta städa. Så är saken bevisad 😅. Eller säga att du får mer tid över till henne 😉
Citera
2021-04-27, 21:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Det går att ha den dockad under t ex soffa eller dylikt. Så skaffa den och låtsas att du städar fortsatt 🙈
Citera
2021-04-28, 07:54
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Det är bara att sluta städa. Så är saken bevisad 😅. Eller säga att du får mer tid över till henne 😉

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det går att ha den dockad under t ex soffa eller dylikt. Så skaffa den och låtsas att du städar fortsatt 🙈

Tack för de två utmärkta råden, nu känns det faktiskt som att jag har vinnande argument för att kunna övertyga min fru.
Citera
2021-04-28, 12:07
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Nackdelen är när den kvinnliga rösten i roboten plötsligt berättar något. Och frun stormar ut i tron av att det ligger någon östeuropeisk hora under soffan.
Citera
2021-04-28, 12:10
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Nackdelen är när den kvinnliga rösten i roboten plötsligt berättar något. Och frun stormar ut i tron av att det ligger någon östeuropeisk hora under soffan.

Hahaha ja "error 9 please empty dustbin"

Det går att tysta rösten faktiskt. Jag har gjort det. Tröttnade på att höra den prata.
Citera
2021-04-29, 14:15
Medlem
Köp en robotdammsugare och en robotgolvmopp. På så sätt kommer du att ha den bästa lösningen. Jag kan rekommendera Roomba i7+, som är effektiv, tömmer automatiskt robotens dammbehållare och som kan städa efter rom/föremål Jag har också en Braava robotgolvmopp, som moppar golven. Robotarna kan samarbeta, som betyder, at så fort Roomba har städat börjar Braava automatiskt att moppa. Jag är nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in