Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-08, 09:32
Medlem
Aftonbladet plus har jämfört flera olika modeller av robotdammsugare. Någon som har plus som har lust att lägga ut? Eller klistra in?
Citera
2021-05-08, 09:44
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonhh
Aftonbladet plus har jämfört flera olika modeller av robotdammsugare. Någon som har plus som har lust att lägga ut? Eller klistra in?

Jag har plus men man får ju inte lägga ut en hel artikel pga upphovsrätten? Något speciellt du vill veta?
Citera
2021-05-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Som jag såg nedanför har det kommit tips om robotrock. Det är den bästa för en rimlig peng! Den kör jag. Har två stycken s6 Max eller något. En på varje våningsplan! Kör på den

Lite nyfiken på vad en "rimlig peng" är. (Tänker för min del ev som en födelsedagspresent till barn).
Citera
2021-05-08, 10:33
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Lite nyfiken på vad en "rimlig peng" är. (Tänker för min del ev som en födelsedagspresent till barn).

Har en för typ 8k och en för typ 4K.
Olika räckvidd och sugförmåga.
Tycker det är en rimlig peng. Dina modeller som är långt dyrare
Citera
2021-05-08, 10:42
Medlem
Citat:
Har en för typ 8k och en för typ 4K.
Olika räckvidd och sugförmåga.
Tycker det är en rimlig peng. Dina modeller som är långt dyrare

Tack för svar!

"Dina modeller" är det modeller som blöttorkar också Du menar?

Helt lost på detta, kan den "gå" från rum till rum om programmeringen är rätt (och inte för höga trösklar)?
Citera
2021-05-08, 10:51
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Tack för svar!

"Dina modeller" är det modeller som blöttorkar också Du menar?

Helt lost på detta, kan den "gå" från rum till rum om programmeringen är rätt (och inte för höga trösklar)?

Precis så. Dem moppar också. Eller blöttorkar om man så vill. Har gjort digitala rumsdelningar, så jag kan välja att den inte ska moppa delar av rum där det finns stora mattornor och dyl. Rimliga Trösklar är inga konstigheter.
Citera
2021-05-08, 10:57
Medlem
Citat:
Precis så. Dem moppar också. Eller blöttorkar om man så vill. Har gjort digitala rumsdelningar, så jag kan välja att den inte ska moppa delar av rum där det finns stora mattornor och dyl. Rimliga Trösklar är inga konstigheter.

Så ett plan. på säg runt 90 kvadrat, ska funka att programmera?

Vad är prisskillnaden om den även ska ha "blöttorkarfunktionen"? Mellan tummen och pekfingret...
Citera
2021-05-08, 11:02
Medlem
Isnatts avatar
Funkar inte som skurning utan bara torkning, men jag är nöjd ändå eftersom sopfunktionen är suverän. Favorit är om jag gått in med skor och lortat ner att ge den en zon i appen som den sen dammsuger rent.
När den ska våttorka tar jag bort mattorna som när man våttorkar för hand.
Har en xiaomi roborock 5s max.
Citera
2021-05-08, 11:07
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Så ett plan. på säg runt 90 kvadrat, ska funka att programmera?

Vad är prisskillnaden om den även ska ha "blöttorkarfunktionen"? Mellan tummen och pekfingret...

Det fungerar med 90kvm. Men ta den bättre isåfall, annars kan dem behöva åka och mellan ladda och sen fortsätta med arbetet, vilket drar ut på städtiden. Alla bättre har funktionen. Så sikta på
En Roborock för 7000kr+ så blir det bra
Citera
2021-05-08, 11:15
Medlem
Citat:
Det fungerar med 90kvm. Men ta den bättre isåfall, annars kan dem behöva åka och mellan ladda och sen fortsätta med arbetet, vilket drar ut på städtiden. Alla bättre har funktionen. Så sikta på
En Roborock för 7000kr+ så blir det bra

Ok, tack för hjälp och tips!

Ytterligare en fråga... är det "risky" att ha denna städhjälp igång när man inte är hemma?

(Funderar starkt på att min födelsedagspresent till två 50-åringar kan vara löst!)

Ps Har Du fler tips får Du gärna ta det via PM eftersom reklam inte är OK i tråden. Ds
Citera
2021-05-08, 13:20
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ok, tack för hjälp och tips!

Ytterligare en fråga... är det "risky" att ha denna städhjälp igång när man inte är hemma?

(Funderar starkt på att min födelsedagspresent till två 50-åringar kan vara löst!)

Ps Har Du fler tips får Du gärna ta det via PM eftersom reklam inte är OK i tråden. Ds

Näärå, inte risky alls. Jag har den endast igång när jag är på jobbet. Köp köp!

Hör av dig om
Du har fler frågor
Citera
2021-05-08, 18:32
Medlem
Vi har själva en roborock s6 och är grymt nöjda..
Visst har de hänt lite grejer när man glömt plocka upp saker eller sladdar men överlag så är vi nöjda.
Smidigt och att köra när man är på jobbet så man slipper de tråkiga när man är hemma.
Sedan har vi aldrig haft så rent under sängen som nu så bara löp och köp du lär inte bli besviken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in