Citat:
Ursprungligen postat av ghana
Halmgubbe.
Verkligen inte. Du skrev tydligt att personalen borde prata med just unga tjejer om hur de klär sig. Alltså vill du lägga över ansvaret för mäns sexualitet på kvinnor. Som om män inte vore kapabla att göra detta helt själva.
Det handlar om attityder här och inte kläder i sig.
Citat:
Det är klart att hon sexualiserar sig själv. Hon klär sig på detta sätt för att väcka sexuell uppmärksamhet. Det är hela syftet med att klä sig så, det är knappast för att det skulle vara mer bekvämt. Och det är ett aktivt val hon gör.
Låt bli att föra unga tjejers talan om du är en gammal inskränkt gubbstrutt här.
Jag var i hennes ålder en gång och förstår hur unga tjejer ofta tänker. De kan vilja känna sig sexiga och gilla att få uppskattande blickar ja, så långt är jag med.
Detta innebär dock inte att tjejer vill ha sex med alla män som ger dem uppmärksamhet, långt ifrån skulle jag säga då tjejer är mer kända för att vara kräsna. Vid en så ung ålder som flickans i TS länkar så kan det många gånger räcka med lite blickar och uppmuntrande komplimanger för att få sin sexuella bekräftelse för dagen.
Unga pojkmän som tror att sexuell uppmärksamhet alltid inkluderar en önskan om fysisk kontakt och penetration utgår bara från sitt eget strikt manliga perspektiv i frågan.
Nu råkar det vara så att drygt hälften av jordens befolkning består av
kvinnor och därför behöver vi också utvidga och omdefiniera betydelsen av sexuell uppmärksamhet så att även kvinnors synsätt får lika stort inflytande som männens haft i alla tider. Kallas jämlikhet.