2021-04-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Räcker med en hucklebärande muslimfitta så kommer gnället.

Dessa hucklen är överallt....
Okej men att tycka proper klädsel är lämpligt i vissa miljöer är inte = islamism... Låt inte FI-tokarna "get to you".
Citera
2021-04-27, 18:39
Medlem
Crapmagics avatar
Vad har plankan med saken å göra? nån som vet?
https://static-cdn.sr.se/images/97/18fd0a9b-ff17-4d9e-96d5-622553e63db5.jpg
det är ju nästan mobbing att ställa upp henne bredvid, men ja vet ju att det finns folk som tänder på kontrast så det är ju klart att dom blir bästa vänninor, men det där handlar det inte om utveckling, utan om utvecklings-störning

Här är blusen hon fick i utbyte
https://www.google.com/search?q=blouse+big+boobs&client=opera&hs=pLU&hl=s v&sxsrf=ALeKk00GAWXFT9izWWNrNGuzPGtOexzwvA:1619541 442787&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi2p5WD 7p7wAhVTkMMKHe6bD_0Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1880&bih=93 9#imgrc=pwHEyepYA1SLxM&imgdii=koS0vSxWSzZAWM
märkligt att sökningen ger massa dessi resultat enbart, grann-landet....
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-27 kl. 18:42.
Citera
2021-04-27, 18:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Håller faktiskt inte med dig. Jag har vistats mycket på sociala medier sen 15 år tillbaka typ.
Och på t ex sajten Familjeliv duskuterade vi (mest kvinnor i det forumet) att det är inte roligt att för unga tjejer klär sig "sexualiserat" så att säga. Synd om det kryper ner i åldrarna.

Denna synpunkt kan man ha utan att vara vare sig taliban eller konservativ tråk-gubbe på flashback.

Och även som vuxen så anpassar jag mig lite klädkodsmässigt i olika miljöer.

Jag tolkar den här diskussionen som ett utslag av curling faktiskt också.
Är det livsfarligt att ge en vink om till barn/unga att en viss klädstil är mer legitim för vissa sammanhang medan en annan klädstil passar bättre i andra sammanhang?

Inte konstigt att vissa tatuerar sig i hela ansiktet numera och kräver att omgivningen inte ska diskriminera dem på arbetsplatser.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-27 kl. 18:42.
Citera
2021-04-27, 18:53
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghana

Halmgubbe.

Verkligen inte. Du skrev tydligt att personalen borde prata med just unga tjejer om hur de klär sig. Alltså vill du lägga över ansvaret för mäns sexualitet på kvinnor. Som om män inte vore kapabla att göra detta helt själva.

Det handlar om attityder här och inte kläder i sig.

Citat:
Det är klart att hon sexualiserar sig själv. Hon klär sig på detta sätt för att väcka sexuell uppmärksamhet. Det är hela syftet med att klä sig så, det är knappast för att det skulle vara mer bekvämt. Och det är ett aktivt val hon gör.
Låt bli att föra unga tjejers talan om du är en gammal inskränkt gubbstrutt här.

Jag var i hennes ålder en gång och förstår hur unga tjejer ofta tänker. De kan vilja känna sig sexiga och gilla att få uppskattande blickar ja, så långt är jag med.

Detta innebär dock inte att tjejer vill ha sex med alla män som ger dem uppmärksamhet, långt ifrån skulle jag säga då tjejer är mer kända för att vara kräsna. Vid en så ung ålder som flickans i TS länkar så kan det många gånger räcka med lite blickar och uppmuntrande komplimanger för att få sin sexuella bekräftelse för dagen.

Unga pojkmän som tror att sexuell uppmärksamhet alltid inkluderar en önskan om fysisk kontakt och penetration utgår bara från sitt eget strikt manliga perspektiv i frågan.

Nu råkar det vara så att drygt hälften av jordens befolkning består av kvinnor och därför behöver vi också utvidga och omdefiniera betydelsen av sexuell uppmärksamhet så att även kvinnors synsätt får lika stort inflytande som männens haft i alla tider. Kallas jämlikhet.
Citera
2021-04-27, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Flickan heter Donya Karimi Fredriksson och mamman Haleh Fredriksson. Haleh är ett persiskt kvinnonamn (och turkiskt, men stavas då Hale) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Haleh Donya är också ett persiskt kvinnonamn (betyder "världen").

Min gissning är att denna persiska mamma i yngre år fick Donya med en persisk pappa med efternamn Karimi (också persiskt efternamn, som förnamn blir det Karim). Så skilde hon sig, och gifte senare om sig med en svensk man Fredriksson.
Fast om mamman gifte om sig med en svensk man med namnet Fredriksson så borde inte Donya fått det efternamnet också. Om inte mannen Fredriksson adoptrerade Donya också.
Och nu sambo med en svensk som heter Håkansson. Vissa byter partners som andra byter underkläder 😉
Är det en alltför vild gissning att sambo Håkanssons son gillar när plastsystern Donya kommer på besök.😁
Citera
2021-04-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Verkligen inte. Du skrev tydligt att personalen borde prata med just unga tjejer om hur de klär sig. Alltså vill du lägga över ansvaret för mäns sexualitet på kvinnor. Som om män inte vore kapabla att göra detta helt själva.

Det handlar om attityder här och inte kläder i sig.

Låt bli att föra unga tjejers talan om du är en gammal inskränkt gubbstrutt här.

Jag var i hennes ålder en gång och förstår hur unga tjejer ofta tänker. De kan vilja känna sig sexiga och gilla att få uppskattande blickar ja, så långt är jag med.

Detta innebär dock inte att tjejer vill ha sex med alla män som ger dem uppmärksamhet, långt ifrån skulle jag säga då tjejer är mer kända för att vara kräsna. Vid en så ung ålder som flickans i TS länkar så kan det många gånger räcka med lite blickar och uppmuntrande komplimanger för att få sin sexuella bekräftelse för dagen.

Unga pojkmän som tror att sexuell uppmärksamhet alltid inkluderar en önskan om fysisk kontakt och penetration utgår bara från sitt eget strikt manliga perspektiv i frågan.

Nu råkar det vara så att drygt hälften av jordens befolkning består av kvinnor och därför behöver vi också utvidga och omdefiniera betydelsen av sexuell uppmärksamhet så att även kvinnors synsätt får lika stort inflytande som männens haft i alla tider. Kallas jämlikhet.
Jag har varit i de 15 åriga killarnas ålder och vet hur de tänker. Jag hade då inte låtit min dotter klä sig utmanande bland såna, inte minst för att ha kvar lite respekt för anständighet i skolan.

Ni feministtokar drar allt för långt när ni är uttråkade, tänk om ni samlade er tankeverksamhet och brainstormade fram lite lösningar för stackars kvinnor med riktiga problem, som tvingas bära burkor, inte får arbeta etc... Du vet det finns riktiga orättvisor ute i världen, man behöver inte sitta på södermalmsfiket och luska fram ickeproblem att bli kränkta över.

När PK-media vinklar saker på det här sättet leder det till att lärare inte vågar påpeka något alls då risken att någon blir kränkt alltid finns. Det är en mer oroväckande utveckling.
Citera
2021-04-27, 19:09
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Hon borde nog fundera lite på hur hon klär sig. Alternativet till att ha en extrem push up-urringning är inte burka, man kan faktiskt klä sig på ett rimligt sätt i skolor liksom på andra arbetsplatser. Om folk inte fattar, så får väl skolan ta upp detta i sin klädkod (för en sådan har man säkert).

Och givetvis är sliskiga kommentarer eller tafsande inte OK oavsett klädsel, men på vilket sätt bidrar hennes klädsel till ett avsexualiserat klimat i skolan? Man får liksom ge och ta.
Det är uppenbart att islamister, som du, börjar ta över vårt samhälle. Hur många klädpoliser vill du ha, utöver de religiösa då?
Citera
2021-04-27, 19:11
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Men din korkade fan. En skoluniform behöver inte se ut som en traditionell angosaxisk skoluniform. Det är inte det vi som förespråkar skoluniform menar

En skoluniform kan vara chinos, collegetröja och pikétröja med skolans logga på i föreskrivna färger. Och en jacka.

EDIT: Exempel.

Skola i Brasilien:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Kinder_mit_Pausenbrot.JPG

Skola i Sverige (frivillig skoluniform):
https://static.cdn-expressen.se/images/82/e7/82e7073ceccd4910b05c183ae68fb008/annan/1280@40.jpg
Det öppnar för diskussioner om vilka typer av skoluniform som ska vara tillåtna. Ska det vara en uniform för varje skola eller en nationell skoluniform? Hur gör man friskolorna och deras självbestämmande, ska dessa också, i antimobbningssyfte, tvinga sina elever att bära en statligt godkänd skoluniform?

Skoluniformer tillhör det förflutna. Att motarbeta mobbning pga klädsel ter sig för mig som en ursäkt som används för att dölja auktoritära böjelser hos vissa, när införande av skoluniform återaktualiseras utan historisk koppling.

Skolbarnen kommer förstås att finna andra individuella attribut att mobba andra för. Kroppsattribut, samhällsklass, provresultat eller vad än det må vara. Auktoritärerna kommer fortsätta med att kräva jämställdhet i antimobbningens namn.
Citera
2021-04-27, 19:11
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Så jag är "smygpeddo" och vill införa burka, bara för att jag tycker att 15-åriga tjejer inte ska låta tuttarna hänga ut?

Om någon är pedofil så är det ju uppenbarligen du, som vill se minderåriga tjejers nakna kroppar.

Vi borde istället uppmana fler storbystade teens att vara klädda så.
Citera
2021-04-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Nej det är en orsak av att tokfeministisk PK-media väljer att vinkla ett sånt här litet påpekande kring proper klädsel i skolan, till att läraren varit elak/kränkande. Tror du det här hade blivit en "nyhet" för 20 år sen?

För 20 år sen blev inte tjejer skickade till rektorn för lite urringning i skolan, det är snarare någon slags nymoralism. Kvinnor i allmänhet klädde sig sexigare under 80-90 talet
Citera
2021-04-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Nu pratar jag om karriär. Man kan inte gå hur som helst och väntat att alla andra ska respektera det när det redan finns policy

De går i skolan och allas dröm är inte att vara en slipsnisse på en aktiemäklarfirma. Såklart hon inte ska bli tvungen att byta kläder
Citera
2021-04-27, 19:19
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Ett argument för skoluniform så gott som något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in