2021-04-27, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Flashback - moralisternas högborg. Ni upphör aldrig att förvåna

Min herre verkar missa att det inte handlar om några kåta 15-åringar utan om en lärare som försöker förbjuda en femtonåring att klä dig hur hon vill.
Det är ingen som hävdar att hon är förnärmad.

Tycker du att skolan och lärarna har något att säga till om när det gäller barnens kläder på skolan? Om ja, var går isåfall gränsen?
Citera
2021-04-27, 11:59
Medlem
Citat:

Min herre verkar missa att det inte handlar om några kåta 15-åringar utan om en lärare som försöker förbjuda en femtonåring att klä dig hur hon vill.
Eftersom läraren vet hur tonårspojkar är funtade.
Citera
2021-04-27, 12:06
Medlem
Det är faktiskt antastning att blotta sig. Oavsett om det gäller män eller kvinnor.
Att det kvinnliga frikortet ständigt ska hyllas börjar kännas ganska daterat.

Om killarna kom med ett nödtorftigt skylt ollon, då skulle det ta hus i helsicke.

Eller?
Citera
2021-04-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ingen, ingen, klär sig som man vill. Eller har nånsin fått göra det.
Citera
2021-04-27, 12:10
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det där behöver du nog utveckla, om någon ska förstå vad du menar och vad det du skriver har med TS att göra.
Flashback gormar om oanständiga kvinnor och vill skyla en femtonåring som rebelliskt klär sig lite utmanande, precis som mullorna i Iran vill. Därigenom ser jag ett samband mellan incelmännen på Flashan och islamisterna i IS.
Citera
2021-04-27, 12:12
Medlem
Citat:

Klä sig "hur hon vill"? Är det på den nivån så undrar jag ni tycker det finns någon gräns alls? Skulle du ej opponera dig om en elev rentav kviver in i klassrummet i bikini? Nej det är inte flashback som inte upphör att förvåna.

I detta fall kan jag tycka det är halvlämpligt av media att ens ta upp fallet och har en massa offentliga bilder på en 15åring, tänk om hon ändrar sin ståndpunkt/åsikter kring klädval med tiden? Klart att dessa galenskaper kommer från samma liga som tycker barn ska få ta beslut om att göra könsoperationer osv.
Citera
2021-04-27, 12:13
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Skoluniform är det enda vettiga. Då slipper man alla sådana diskussioner och som bonus så ökar jämlikheten för man slipper all hets kring kläder.
Håller med. Godkänd blus med stora tuttar i, är bättre än en snörtopp. Eller?
Citera
2021-04-27, 12:20
Medlem
Suecotes avatar
Citat:

Nej då, jag läste artikeln. Hon borde uppskatta lärarens omtanke istället. Småjäntor (äldre också för den delen) behöver förstå sambandet mellan att slänga runt med pattarna och vad som kan tänkas hända som konsekvens. I synnerhet nuförtiden med pilska araber och skäggafghaner med noll behärskning och konsekvenstänk, dräglande i våra skolbänkar. Det är väl bara bra att någon vuxen tar ansvar, föräldrarna verkar ju inte klara det.
Citera
2021-04-27, 12:21
Medlem
Hon borde nog fundera lite på hur hon klär sig. Alternativet till att ha en extrem push up-urringning är inte burka, man kan faktiskt klä sig på ett rimligt sätt i skolor liksom på andra arbetsplatser. Om folk inte fattar, så får väl skolan ta upp detta i sin klädkod (för en sådan har man säkert).

Och givetvis är sliskiga kommentarer eller tafsande inte OK oavsett klädsel, men på vilket sätt bidrar hennes klädsel till ett avsexualiserat klimat i skolan? Man får liksom ge och ta.
Senast redigerad av Bud Fox 2021-04-27 kl. 12:26.
Citera
2021-04-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grfnw10
Hahaha mm visst

Du inser att det är invandrare på skolan?

och? sverige är ett fritt land, de spelar ingen roll om de är en invandrar skola, vill tjejen inte skylla sig så ska hon inte behöva de, och hon ska definitivt inte behöva höra äckliga kommentarer för de.
Citera
2021-04-27, 12:24
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
Problemet är nog inte hennes jämnåriga, dom bryr sig inte om en sådan här sak, kan nog va värre bekymmer för +50 taggarna i skolan, som vägrar acceptera, att detta kan vara ett helt normalt sätt för en tjej i hennes ålder att klä sig på idag.Hoppas skolan får en anmärkning.

Snarare alla babbar i skolan som vuxit upp med att kvinnor är dolda under metervis av tyg.
Antar att läraren som yttrade sig var extrem muslim som i de flesta av dessa fall där tjejer häcklas för att de inte täcker sig som muslimer.

Ännu ett tecken på islamiseringen av landet Sverige..
Citera
2021-04-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
och? sverige är ett fritt land, de spelar ingen roll om de är en invandrar skola, vill tjejen inte skylla sig så ska hon inte behöva de, och hon ska definitivt inte behöva höra äckliga kommentarer för de.
Gäller det killar också tro? Samt var går gränsen? Det finns säkert nudister därute som gärna skulle se samhällets normer formas efter ditt synsätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in