2021-04-27, 16:27
Medlem
Undrar vem det är som inte vill se henne så?

Som elev i samma ålder hade jag inte klagat, det är en sak som är säker. Men skulle ju samtidigt knappast bli så hormonstint att jag inte klarat studierna eller liknande.

Antingen så är eleverna på skolan av trashigare sort, eller så är ledningen på skolan religiösa eller har något annat motiv. Känns långsökt att en någorlunda klipsk lärare inte skulle acceptera en somrig blus, och att andra lärare och rektorn dessutom skulle hålla med.

Klart det finns en gräns vad som är ok, man kan inte gå helnaken på en skola men jag tycker inte hon passerar nån sån gräns. Sen är det såklart upp till henne hur mycket hon vill visa, och får väl då stå ut med att vissa inte uppskattar det.
Citera
2021-04-27, 16:29
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Det handlar inte om att "kasta skit", det är snarare ett konstigt beslut av PKmedia att ta upp fallet samt lägga ut bilder på en 15åring osv. Dessa bilder finns ju ute för alltid, tycker du det är rätt? Hon har väl 5-6 identitetskriser kvar tills hon är vuxen.

Vill man bevara någon sorts anseende för skolor så måste man ju också kunna erkänna att det finns "koder" för vad som är propert.

Anonymiteten på flashback är väldigt nödvändig då åsikter som inte är i linje med PK-media slaktas. Det är bra att det finns utrymme för oss också.

Ja visst finns det "koder". En del är värda att leva upp till, andra kan man skita blanka fan i. Om jag får lov att vara jobbig, så igen vi gör våra egna val. Exempel:

"klädkod" Bröllop: Jag väljer att klä mig efter den. Dock har jag gärna all 100% black och säkert finns det någon i sällskapet som tycker att jag borde valt andra färger. Fuck them!

"klädkod" ett gäng snubbar tycker: Fullständigt oviktigt för mig och inget jag tänker rätta mig efter.

Visst anomyteten på Flashback är skön men genererar vissa kommentarer som man kan vara utan. "Det är bra att det finns utrymme för oss..." vilka oss? Om du tror att jag är PK så tror du fett fel. Just PK folk brukar jag göra mig ovän först med.
Citera
2021-04-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Du ser inte ironin i att du tycker hon ser horig ut och att du samtidigt beklagar dig över att invandrare ska tycka samma sak?
Att se hennes klädsel som högst olämplig och ett starkt tecken på att vara trash, är inte detsamma som att se henne som ett lovligt byte att "berika".
I dagens mångkulturella samhälle finns det risker som inte fanns för 30 år sedan, att leva och bete sig som om vi levde i ett kulturellt homogent Sverige är som att be om problem.
Citera
2021-04-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Att se hennes klädsel som högst olämplig och ett starkt tecken på att vara trash, är inte detsamma som att se henne som ett lovligt byte att "berika".
I dagens mångkulturella samhälle finns det risker som inte fanns för 30 år sedan, att leva och bete sig som om vi levde i ett kulturellt homogent Sverige är som att be om problem.

Jaha, å ena sidan kallar du henne hora för att hon har urringning å andra sidan är du oroad att män med dålig kvinnosyn ska behandla henne som en hora. Du känner inte att du bidrar till samma mentalitet genom det du säger om en tjej bara för att hon hade lågt skuren blus?
Citera
2021-04-27, 16:46
Medlem
Av bilderna jag såg så undrar jag om hon verkligen ska studera eller bara få uppmärksamhet. Det sist nämnda har hon garanterat redan fått.

Så en läkare eller en advokat kan se ut så på deras arbetsplats?

För en gång skull håller jag med skolan
Citera
2021-04-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Av bilderna jag såg så undrar jag om hon verkligen ska studera eller bara få uppmärksamhet. Det sist nämnda har hon garanterat redan fått.

Så en läkare eller en advokat kan se ut så på deras arbetsplats?

För en gång skull håller jag med skolan

Om hon gillar lite uppmärksamhet... so what? Alla gillar uppmärksamhet i någon grad.

Vill ni att alla kvinnor ska klä sig i pisstråkiga bylsiga svarta kläder som de gör nu?
Citera
2021-04-27, 16:50
Medlem
Bara massa Höger-folk från eliten av näringslivet i styrelsen för den privatskolan.

Liksom Flashback-Högern tar dom MENA kulturen under armarna även inom det här området och förenas i den gemensamma synen på kvinnan som en slampa/hora om hon inte skyler sig.

Man förstår varför det var först när sossarna kom till makten man började gräva i alla muslimska friskolor som högern lät hela årskullar bli indoktrinerade i utan att lyfta ett finger.

Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Det är skrämmande att se hur horigt barn och ungdomar klär sig idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vem i helvete tillåter sin dotter att gå klädd sådär?

Att ni inte blir Imamer. Med sådana som er i kommentatorsfälten blir islamiseringen ett självspelande piano.
Citera
2021-04-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Ja visst finns det "koder". En del är värda att leva upp till, andra kan man skita blanka fan i. Om jag får lov att vara jobbig, så igen vi gör våra egna val. Exempel:

"klädkod" Bröllop: Jag väljer att klä mig efter den. Dock har jag gärna all 100% black och säkert finns det någon i sällskapet som tycker att jag borde valt andra färger. Fuck them!

"klädkod" ett gäng snubbar tycker: Fullständigt oviktigt för mig och inget jag tänker rätta mig efter.

Visst anomyteten på Flashback är skön men genererar vissa kommentarer som man kan vara utan. "Det är bra att det finns utrymme för oss..." vilka oss? Om du tror att jag är PK så tror du fett fel. Just PK folk brukar jag göra mig ovän först med.
Färger/klädstil osv är jag helt med på, det är när det börjar bli lite väl "vågat" som jag tycker det är rimligt att en vuxen får säga till. Sånt här leder till att lärare inte vågar påpeka saker längre, är inte det mer oroväckande? Precis ALLT "riskerar" att ju att kränka någon nu för tiden.

Instämmer med resten av ditt svar.
Citera
2021-04-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Om hon gillar lite uppmärksamhet... so what? Alla gillar uppmärksamhet i någon grad.

Vill ni att alla kvinnor ska klä sig i pisstråkiga bylsiga svarta kläder som de gör nu?
Hon är 15... "Uppmärksamhet" nu kan betyda ångest om ett par år.
Citera
2021-04-27, 16:57
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Är det någon som vet hur denna spännande familjekonstilationen ser ut?
Den 15 åriga tuttfian heter Karimi i efternamn.
Mamman heter Fredriksson i efternnamn men är också arab precis som sin dotter.
Mamman bor med en sambo som heter Gustafsson.
Betyder det att mamman är inne på sin tredje man/sambo nu?

Tycker inte morsan ser påtagligt orientalisk ut, men med svartfärgat hår. Hon kan ju heta Fredriksson från födseln och fått barn med någon från Mellanöstern.

Blusen är utmanande, men inget att anmärka på, tycker jag. Hon kanske kan få sommarjobb på Hofbräuhaus.
Citera
2021-04-27, 16:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
fyfan va vidrigt, hon ska ju kunna ha på sig vilka kläder hon vill utan att killarna ska säga något

Snarare en bra insats av thot patrol.
Citera
2021-04-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Bara massa Höger-folk från eliten av näringslivet i styrelsen för den privatskolan.

Liksom Flashback-Högern tar dom MENA kulturen under armarna även inom det här området och förenas i den gemensamma synen på kvinnan som en slampa/hora om hon inte skyler sig.

Man förstår varför det var först när sossarna kom till makten man började gräva i alla muslimska friskolor som högern lät hela årskullar bli indoktrinerade i utan att lyfta ett finger.

Att ni inte blir Imamer. Med sådana som er i kommentatorsfälten blir islamiseringen ett självspelande piano.
Dina inlägg brukar jag gilla. Att klä sig propert har dock inget med islamisering att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in