Citat:
Ursprungligen postat av
Tomaaa
Det handlar inte om att "kasta skit", det är snarare ett konstigt beslut av PKmedia att ta upp fallet samt lägga ut bilder på en 15åring osv. Dessa bilder finns ju ute för alltid, tycker du det är rätt? Hon har väl 5-6 identitetskriser kvar tills hon är vuxen.
Vill man bevara någon sorts anseende för skolor så måste man ju också kunna erkänna att det finns "koder" för vad som är propert.
Anonymiteten på flashback är väldigt nödvändig då åsikter som inte är i linje med PK-media slaktas. Det är bra att det finns utrymme för oss också.
Ja visst finns det "koder". En del är värda att leva upp till, andra kan man skita blanka fan i. Om jag får lov att vara jobbig, så igen vi gör våra egna val. Exempel:
"klädkod" Bröllop: Jag väljer att klä mig efter den. Dock har jag gärna all 100% black och säkert finns det någon i sällskapet som tycker att jag borde valt andra färger. Fuck them!
"klädkod" ett gäng snubbar tycker: Fullständigt oviktigt för mig och inget jag tänker rätta mig efter.
Visst anomyteten på Flashback är skön men genererar vissa kommentarer som man kan vara utan. "Det är bra att det finns utrymme för oss..." vilka oss? Om du tror att jag är PK så tror du fett fel. Just PK folk brukar jag göra mig ovän först med.