2021-04-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag har problem med hennes klädsel, korrekt. Ingen vettig förälder låter sina barn se ut sådär.

På vilket sätt är det mitt fel att folk av icke nordisk kultur ser lättklädda kvinnor/ungdomar utan manlig eskort som horor och lovliga våldtäktsoffer?

Du ser inte ironin i att du tycker hon ser horig ut och att du samtidigt beklagar dig över att invandrare ska tycka samma sak?
Citera
2021-04-27, 15:57
Bannlyst
Varför vill man att hon ska skyla dom mjölkkannorna? Nice ju!
Citera
2021-04-27, 15:58
Medlem
Men allvarligt talat, jag vet inte hur gamla ni är men när jag gick i skolan på 80 talet och början på 90 så såg ju inte tjejerna mer anständiga ut direkt. Tycker snarare att samhället blivit mer känsligt för sånt än tvärt om.
Att två vuxna har ett " samtal " med en ensam tjej på det sättet är inte okej.
Citera
2021-04-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Man blir inte automatiskt en hora för att man ser ut som en, men det leder sannolikt till att man blir misstagen för en och kanske även får förslag som om man vore det.

När jag hade på mig arbetsbyxor blev jag misstagen för en hantverkare och blev erbjuden svartjobb.

Okej, vad hade det med saken att göra?

För övrigt tycker jag att folk borde chilla i tråden på att racka ner på en 15-åring.

Ganska hemska saker som skrivs här bara för att en tjej hade urringning.
Herregud, måste alla svenska tjejer klä sig i svarta lakan och dölja alla former för att det ska vara okej? När jag tänker efter är urringning nog ganska tabu i Sverige om man jämför med resten av kontinenten.
Citera
2021-04-27, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Men allvarligt talat, jag vet inte hur gamla ni är men när jag gick i skolan på 80 talet och början på 90 så såg ju inte tjejerna mer anständiga ut direkt. Tycker snarare att samhället blivit mer känsligt för sånt än tvärt om.
Att två vuxna har ett " samtal " med en ensam tjej på det sättet är inte okej.

Instämmer. Svenska tjejer klär sig i regel aptråkigt ”moderiktigt” med svart/beige/vit/grå färger som inte väcker anstöt och inte framhäver någon som helst kvinnlighet. Mest som påsar eller lakan över en mannekängmodell, för att det har några bögar i Paris bestämt är attraktivt
Citera
2021-04-27, 16:09
Medlem
Det där att någon reagerar över hur tjejer klär sig det är ett nytt fenomen. ingen ska ha ett samtal med någon om hur de klär sig i Sverige 2021. Däremot avskyr jag hucklen på islamtjejer. Men kräver deras föräldrar att de ska ha det och lagen säger så ja då ska de ha hucklen på sig. Det är inte ett svenskt problem som rör svenskar.
Citera
2021-04-27, 16:09
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Helt klart ! Skoluniform ÄR lösningen på denna struntsak. Då svarar landets islamister: Men det här med visad hud är ingen struntsak för oss. Det är JÄTTEVIKTIGT.

Lösning: Inför skoluniform NU !!
Just skoluniformen för flickor är väl den klädsel som sexualiserats mest?

Skolan ska förbereda för livet efter skolan. I det livet bärs inte uniform utan valfrihet råder. Förberedelserna bör således inkludera fritt val av kläder.
Citera
2021-04-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Varför skall jag behöva redogöra den exakta gränsen för dig? Jag klär mig på ett visst sätt enligt mina egna normer. Andra människor gör andra val och har andra normer. De skulle nog inte finna sig i mina klädval.

Personligen tror jag att anonymiteten på Flashback gör att man lätt kan kasta skit på den där tjejen vars bild finns tillgänglig. Hade man däremot radat upp alla Flashbackare i den här tråden så tvivlar jag på att det hade varit några stilfulla figurer man hade haft framför sig.
Det handlar inte om att "kasta skit", det är snarare ett konstigt beslut av PKmedia att ta upp fallet samt lägga ut bilder på en 15åring osv. Dessa bilder finns ju ute för alltid, tycker du det är rätt? Hon har väl 5-6 identitetskriser kvar tills hon är vuxen.

Vill man bevara någon sorts anseende för skolor så måste man ju också kunna erkänna att det finns "koder" för vad som är propert.

Anonymiteten på flashback är väldigt nödvändig då åsikter som inte är i linje med PK-media slaktas. Det är bra att det finns utrymme för oss också.
Senast redigerad av Tomaaa 2021-04-27 kl. 16:16.
Citera
2021-04-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Snarare alla babbar i skolan som vuxit upp med att kvinnor är dolda under metervis av tyg.
Antar att läraren som yttrade sig var extrem muslim som i de flesta av dessa fall där tjejer häcklas för att de inte täcker sig som muslimer.

Ännu ett tecken på islamiseringen av landet Sverige..
Där har du en poäng, men jag tycker mig lagt märke till att babbebrudar, likaväl blonda babes, uppskattar att visa både sina övre hormonstinna byst, som sin tajta bakdel i tights, t.o.m att många babbebrudar där är föregångare, (kanske en revolt mot sina korantrogna päron), babbebarnen har ju också tendens att vara könsmogna tidigare än våra blonda babes, vilket betyder att babbebrudar i 15-16 års åldern inte lämnar nåt till fantasin att fundera över🤭
Citera
2021-04-27, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
jo jag vet att verkligheten är sådan men den ska inte vara de, de är inte rätt för de

Ok? Välkommen till verkligheten.
Citera
2021-04-27, 16:20
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Skoluniform!
Så behöver man inte ha det här evinnerlig tjafset om dittan eller dattan angående klädsel som ständigt kommer upp i skolorna och tar fokus från studierna som ungdomarna faktiskt är där för att bedriva, i en lugn trivsam och utvecklande miljö.

Hon är fortfarande ett barn, och barn testar alltid gränserna.
Men en skola är en arbetsplats för lärare, och ett utbildningsinstitut för barn och ungdomar för deras framtid som medborgare, det är ingen fritidsgård eller disco som man går till för att visa upp sig.

Barn och ungdomar behöver ramar och regler, det är sunt och det mår dom bra av, speciellt i dagens värld med all dess påverkan.
Naturligtvis skall det inte vara översitteri, finns inget sunt i det.

Det måste vara ett helvete många gånger att jobba som lärare i dagens Sverige där alla ska lägga sig i deras arbetsplats att utbilda och i en viss mån uppfostra barn och ungdomar för en vidare framtid i samhället.

Så rektorn på skolan har gjort helt rätt, han tillsammans med lärarna tog ett beslut som dom tycker är rätt och riktigt, och han som chef står för det ochså....respekt!
Citera
2021-04-27, 16:23
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Blus var allt för utmanande, menade skolpersonalen.

Byt om och skyl dig. Den uppmaningen fick 15-åring av personal på Raoul Wallenbergskolan i Skövde.

– De förklarade att jag har kommit längre i puberteten än mina klasskompisar och erbjöd mig att låna en fleecetröja.

Hon vägrade och lämnade arg och ledsen rummet

Bild 1 Bild2

https://sverigesradio.se/artikel/15-ariga-donya-for-utmanande-kladd-for-skolpersonalen

Skolan erkänner att de brustit i sina rutiner och flickans mamma har gjort en anmälan till Skolinspektionen.

Kommit längre i puberteten? Alla tjejer som är runt 15 har väl bröst samt mens? eller vad menar dom att just hon har kommit längre? är det för att hennes bröst är större än andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in