Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Andelen som dör på IVA och i sjukvården har DRASTISKT minskat hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Ständigt gått ner har jag absolut inte sagt. Som allt annat i denna pandemin har det gått upp och ner.
Det är en långt lägre dödlighet på IVA idag än det var förra våren.
vilket även dina egna siffror visar.
Om du tittar på "mina siffror" så ser du att de tar slut i februari, alltså innan trycket på IVA ökade igen. Hur stor del som avlider nu jämfört med förra vågen vet vi ju inte men i artiklar som skrivit menar socialstyrelsen att andelen som avlider fortfarande följer hur hårt pressat IVA är. Men som sagt första och andra vågen är bara det vi har fått se en så länge.
Hur skulle man kunna förstå dig i alla dessa inlägg på ett annat vis en att du menade att andelen som dör på IVA och i sjukvården har DRASTISKT minskat hela tiden. Men nu har du alltså hela tiden sagt att det går upp och ner? Du tar ju priset och så jäkla otrevligt har du nervärderat mig och andra som i så många inlägg försökt att förklara för dig att dödligheten på IVA följer hur hård press det är på IVA och inte har minskat hela tiden.
Men nu vet du i all fall detta, en ursäkt för vad du kallat mig kan man tydligtvis enbart drömma om.