Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Sluta då att bete dig som en lögnare genom att slingra dig.
Så enkelt är det.
Ärlighet varar längst. Om du svarar ärligt så slipper du slingra dig och slipper framstå som en lögnare.
Hur konstigt kan det vara?
Den som bara slingrar sig i sina svar förtjänar att bli kallad en orm. Om du inte tycker om det så kanske du behöver reflektera över ditt beteende. Eftersom många här vet att du är ett JV så påverkar det hur dessa ser på JV-medlemmar, vare sig du vill det eller inte.
Jag tror nog att dom som tycker om ärlighet, ödmjukhet och respekt mot andra människor, kan skilja på saker och ting, och kan se igenom människor som håller på med härskartekniker och annat för att vinna diskussioner. Resten som tycker om det motsatta, bryr jag mig inte så mycket om vad dom tycker och tänker.
Jag har aldrig kallat någon annan för orm, jag har ibland kallat någon för lögnare eftersom det varit så uppenbara lögner, men det vill jag ändå inte göra, för jag kan inte bedöma och döma om någon människa medvetet talar osanning, det kan bara Gud döma.
Om någon tillhör dom första, så kan personen fråga vad jag anser om ordet "kyrka", och varför det ordet inte går att tillämpa på Jehovas vittnen, och jag kommer att svara.