2021-04-25, 23:46
Medlem
RiktigTIs avatar
Från "State-Sponsored Terror Campaigns - The Hidden Evil" (2006) (hittas här: http://pactsntl.org/assets/thehiddenevil.pdf):
These informants/perpetrators will give you correct information, & you may not find out until later that they're trying to traumatize you as well. You may not be able to make other group members aware of it, as these informants may be well-respected members. It seems like a contradiction. Why would a perpetrator give you valuable information? While I don't know the exact answer to this question, here are some possibilities: 1.They know you would have eventually found the information anyway, so this trade-off is worth appearing genuine & gaining your trust, which may be exploited at a later date. 2.Create fear & uncertainty within you, causing you to doubt your own judgment. 3.This may further traumatize a person with feelings of hopelessness when they learn that a very well respected group member is harassing him/her.

If you think that the people who oversee these neutralization programs have not infiltrated these groups, or even deliberately created some as a catch-net in order to disrupt & minimize progress, you are probably mistaken. The people who designed this system were not incompetent & some of these support groups seem to be just another phase of the campaign. If you find yourself on the receiving end of repeated covert or overt criticism by one or more of these prominent victims, you can give yourself a great big pat on the back. This one of many layers in this system of control that you'll encounter.

Also, some people who may have been genuinely trying to raise awareness, may have been bribed, blackmailed or simply tortured (Directed Energy Weapons) into becoming informants, & therefore, have been compromised. Some of the most outspoken victims & leaders in these groups appear to be deliberately operating within boundaries designed to slow progress. And, as in most social systems, there is envy, fear & jealously. If you choose to participate in one of these support groups, you may want to limit your exposure to certain people. However, although these groups are fraught with perpetrators, not all of them are. So you may still want to attend meetings & events as it will be a good opportunity to connect with other people. You will find many people who are very decent & you may even make some new friends. Trust your own judgment.
Låter inte det här bekant? Jo. Det här har jag stött på i alla forum om ämnet ifråga. Det finns alltid minst en person som klagar, vrider & vänder ord & påståenden som låter rationella & logiska. De är inte alls bekymrade att de är öppna i sina taktiker - folk tror att de ska gömma sig & göra det i bakgrunden men naturen i "Gang Stalking" är att göra allt öppet & komma undan med det.
Citera
2021-04-26, 10:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Från "State-Sponsored Terror Campaigns - The Hidden Evil" (2006) (hittas här: http://pactsntl.org/assets/thehiddenevil.pdf):
These informants/perpetrators will give you correct information, & you may not find out until later that they're trying to traumatize you as well. You may not be able to make other group members aware of it, as these informants may be well-respected members. It seems like a contradiction. Why would a perpetrator give you valuable information? While I don't know the exact answer to this question, here are some possibilities: 1.They know you would have eventually found the information anyway, so this trade-off is worth appearing genuine & gaining your trust, which may be exploited at a later date. 2.Create fear & uncertainty within you, causing you to doubt your own judgment. 3.This may further traumatize a person with feelings of hopelessness when they learn that a very well respected group member is harassing him/her.

If you think that the people who oversee these neutralization programs have not infiltrated these groups, or even deliberately created some as a catch-net in order to disrupt & minimize progress, you are probably mistaken. The people who designed this system were not incompetent & some of these support groups seem to be just another phase of the campaign. If you find yourself on the receiving end of repeated covert or overt criticism by one or more of these prominent victims, you can give yourself a great big pat on the back. This one of many layers in this system of control that you'll encounter.

Also, some people who may have been genuinely trying to raise awareness, may have been bribed, blackmailed or simply tortured (Directed Energy Weapons) into becoming informants, & therefore, have been compromised. Some of the most outspoken victims & leaders in these groups appear to be deliberately operating within boundaries designed to slow progress. And, as in most social systems, there is envy, fear & jealously. If you choose to participate in one of these support groups, you may want to limit your exposure to certain people. However, although these groups are fraught with perpetrators, not all of them are. So you may still want to attend meetings & events as it will be a good opportunity to connect with other people. You will find many people who are very decent & you may even make some new friends. Trust your own judgment.
Låter inte det här bekant? Jo. Det här har jag stött på i alla forum om ämnet ifråga. Det finns alltid minst en person som klagar, vrider & vänder ord & påståenden som låter rationella & logiska. De är inte alls bekymrade att de är öppna i sina taktiker - folk tror att de ska gömma sig & göra det i bakgrunden men naturen i "Gang Stalking" är att göra allt öppet & komma undan med det.

Nu är du där igen och pratar logik.

Vad är det som låter logiskt? Är inte det alls logiskt egentligen, eftersom det bara låter så?
Citera
2021-04-26, 10:36
Medlem
Citat:

... Låter inte det här bekant? Jo. Det här har jag stött på i alla forum om ämnet ifråga. ...

Det beror på att alla GS-forum befinner sig i samma ekokammare. Du själv tillbringar ju åtskillig tid på andra forum för att därefter sprida det vidare hit.

Fenomenet känns igen från nästan alla konspirationsteorier. I brist på evidens, data, fakta och ny information upprepar man bara vad man har läst på ett annat forum. Och i det här fallet så upprepar man lösa påståenden från självutnämnda TI's om och om igen samtidigt som man nickar igenkännande. "Mmm staten..., mmm DEW... , mmm frimurare och militärer..."

Ta bara en sådan sak som att du själv refererar till Mark Rich bok från 2008 som något slags faktabok:
Citat:
... Han beskriver varje del av "Gang Stalking" i precis detalj. ...

En 14 år gammal bok vars innehåll är mycket spritt i TI-kretsar. Och detta trots att den, med dina egna ord, är deduktioner på minimal data.

GS är ett skolboksexempel på hur man bygger upp en konspirationsteori på exakt noll data. Upprepar du "staten" tillräckligt många gånger så finns det alltid folk som tror att det är sant trots att det finns exakt noll evidens för tesen.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-04-26 kl. 10:39.
Citera
2021-04-26, 19:08
Medlem
regafras avatar
Citat:

Jag förstår hur du jobbar , men det är liten ide att svara dessa utstuderade mörkare.

De skrämmer bort folk som är utsatta, folk ser att det tramsas bort alla vittnesmål som har någon substans.
Citera
2021-04-26, 20:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regafra
Jag förstår hur du jobbar , men det är liten ide att svara dessa utstuderade mörkare.

De skrämmer bort folk som är utsatta, folk ser att det tramsas bort alla vittnesmål som har någon substans.

Tror att alla som i tråden uppger sig vara gängförföljda verkligen är det, på de sätt de anger här?
Citera
2021-04-26, 20:23
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tror att alla som i tråden uppger sig vara gängförföljda verkligen är det, på de sätt de anger här?

Jag kan bara svara för mig själv och vad jag själv lagt märke till och förstår att Zersetzung metoder fungerar.

Nu blir jag stressad då jag inser att man saboterat mitt ryckte totalt under den tid jag skyddade andra. Jag hade även värk av sjukdom som gjorde att man pinkade i vissa saker och bara tittade på tv.

Är man mitt i affärer/arbete , giftermål och får något liknade efter sig så förstår jag att man kan skena iväg i tanken och nappa på skalärvågor , microchip där jag i stället lugnt funderat på vad fan de pysslar med och har ju kommit till sanningen om hur vissa saker har gjorts, och registrerat det ena efter det andra i dagböcker ljud och bild.

Ang röda bilar så lär de dyka upp runt mig då de visat tydligt att de haft koll på vad jag skrivit här innan.
Citera
2021-04-27, 13:36
Medlem
Smutskampanjen

I gang stalking försöker en grupp personer manipulera, misstänkliggöra, ljuga, trakassera och terrorisera en främmande person på en rad olika sätt och inte heller drar sig den här typen av våldsverkare för att mörda offret. Ett knep som stalkarna ständigt använder sig av är att isolera offret från familj och vänner. Målet är att få offret att börja tvivla på sig själv och sin verklighet och framstå som tokig för sin omgivning och hos samhällets institutioner. Eftersom myndigheter inte tror på alternativ information och alternativa kanaler väljer man ut extraordinärt många offer som är konspirationsteoretiker. Man gör denna sadistiska lek för nöjet av att lura och förstöra livet för den drabbade. Det är därför viktigt att samhället tar sitt ansvar och motverkar alla olika former stalking.
Citera
2021-04-27, 13:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Smutskampanjen

I gang stalking försöker en grupp personer manipulera, misstänkliggöra, ljuga, trakassera och terrorisera en främmande person på en rad olika sätt och inte heller drar sig den här typen av våldsverkare för att mörda offret. Ett knep som stalkarna ständigt använder sig av är att isolera offret från familj och vänner. Målet är att få offret att börja tvivla på sig själv och sin verklighet och framstå som tokig för sin omgivning och hos samhällets institutioner. Eftersom myndigheter inte tror på alternativ information och alternativa kanaler väljer man ut extraordinärt många offer som är konspirationsteoretiker. Man gör denna sadistiska lek för nöjet av att lura och förstöra livet för den drabbade. Det är därför viktigt att samhället tar sitt ansvar och motverkar alla olika former stalking.

Var har du fått detta ifrån? För det är väl inget du typ hittat på själv?
Citera
2021-04-27, 17:00
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Smutskampanjen

Samhället verkar delta i det här dock. Åtminstone personer på diverse myndigheter kontaktas & övertygas. Samma sak gäller politiker. De verkar delta självmant & inte på order men jag kan ha fel. Gruppen bakom det här är väldigt duktiga på att få med nästan vem som helst att hjälpa dem i sin agenda & att effektivt öppet stalka personer.
Citera
2021-05-02, 14:30
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Samhället verkar delta i det här dock. Åtminstone personer på diverse myndigheter kontaktas & övertygas. Samma sak gäller politiker. De verkar delta självmant & inte på order men jag kan ha fel. Gruppen bakom det här är väldigt duktiga på att få med nästan vem som helst att hjälpa dem i sin agenda & att effektivt öppet stalka personer.

En av de bättre förklaringar till varför samhället deltar i det är att en grupp (t.ex. myndighet, kult, politisk grupp etc.) helt enkelt driver på det här mot en individ genom att skapa förvirring & hat mot en så att t.ex. polisen hellre skyddar de som stalkar än den som är utsatt eftersom sällskap & grupper i samhället har blivit övertygade att en person måste utsättas för det här via nyskapade illa rykten, lögner, "undersökningar", påhitt eller annan anklaga som får grupper att känna sig berättigade att i hemlighet trakassera & driva med en etcetera. På så sätt omöjliggörs en proper ättegång då det blir en alltför komplicerad sak för en rättegång samt svårt för individen att samla tillräckliga bevis. Det här kallas för "Community-Based Harassment/Stalking/Policing" ("Group Stalking") vilket betyder att civila används på nästan daglig basis för att utverka en operation åt en tredje part. Myndigheter känner till det här utan tvekan & i vissa fall samarbetar för att driva det. De anser inte att det är olagligt eller oetiskt såklart men faktum är att det är olagligt & oetiskt då all form av långvarig "stalking" är vetenskapligt bevisat & klarlagt att vara skadligt psykologiskt, socialt, finansiellt etc. - dock är det naturligvis svårt att få fram konkret bevis för polisen & en rättegång mot den ansvariga gruppen som i flesta fall är okänd (mening att vara så) även om myndigheter eller sådana är inblandade. Historiskt sett har sådana "Group Stalking" a.k.a. "Community-Based Policing/Harassment/Stalking" funnits i olika former såsom lynching & religiös/politisk förföljelse. Denna person förklarar det i detalj vilken är en av de viktigare förståelsen att ha i diskussionerna: https://youtu.be/9d9qUPPYn-8 - det som är nytt idag är att de övervakar vissa utsatta personer via dator & mobilen dygnet samt spårar vart de är & planerar att vara. Det här har skett historiskt sett i alla tider. Vi måste fråga oss vilka utsätts idag än att diskutera om det ens sker vilket är en dum fråga till att börja med. Det de vill är att vi går i cirklar om det existerar i så att börja tvivla på vår upplevelse vilket det i grunden handlar om - att driva med personer på olika basis & med olika medel. De kommer undan med det är att förändra uppfattningen i omgivningen av den utsatte - så riktas det hela mot en person genom att ändra uppfattning genom t.ex. lögner, påståenden & agendor som kanske anspelar på omgivningens tron etc - målet är även att påverka uppfattningen hos "stalkers" & samhället. Familjen & vänner lyssnar på de ansvariga av flera anledningar & vet ofta inte själva vad som är sant eftersom mycket påstås & görs mot en - de kanske tror att de är med i (mäktiga) sällskapet som utför det här. Det är olagligt & oetiskt men de flesta som blir övertygade att delta tror att de har rätt att utföra skit & håller sedan käften för att de vet själva att det är olagligt.
Senast redigerad av RiktigTI 2021-05-02 kl. 15:16.
Citera
2021-05-02, 22:26
Medlem
Citat:
Vid äkta schizofreni kommer rösterna inifrån huvudet eller så kommer de utifrån huvudet. Rösterna kan också uppmana dig att göra saker som kan vara farliga eller riskfyllda och kommentera det du gör på ett negativt sätt. Men tråden handlar inte om äkta schizofreni utan om en synnerligen illasinnad sorts grupp stalkning där våldsverkarna tidvis använder sällsamma tekniker som får offret att framstå som att han/hon har hjärnspöken eller är svagsint. Mönstret repeterar sig själv gång på gång. Det är ett sätt för mobbarna att få andra att ta avstånd från offret i syfte att förgöra den som är utvald. Våldsverkarna väljer noga ut och stalkar personer tror att all förföljelse handlar om säkerhetstjänster (vilket är ännu ett symptom för vanföreställningar/schizofreni för den professionella psykiatrin att slå ned på).

[quote=Klaspen.|74768160]Jag kan tillägga att läkaren i mitt fall är en"*alin Hamr*n" som är överläkare på NUS på en årslön på 1,5 Mkr. Hon jobbar åt s_po, för hon remitterar patienter nattetid nedsövda med gas till neurologen där implantaten sätts i kroppen i smyg. Jag kan poängtera att vissa av mina rösterna kommer bara från höger öra så alltså är det inte psykos eller schizofreni jag har.

Jag kan tillägga att denna läkare gör släntrialmässiga bedömningar utan rättsliga grunder, bedömer en om man ska räknas som en fara för samhället eller ej (inofficiellt, i smyg alltså). Så det beror på vilken läkare man har på avdelningen som får avgöra om man ska få chipp i huvudet eller ej. Att denna Ma*in har en årslön på 1,5 Mkr alltså vad jag vet mer än dubbelt så mycket som en annan manlig och dessutom äldre läkare på samma avdelning, kanske förklarar att hon jobbar åt s*Po.
Citera
2021-05-03, 15:51
Medlem
RiktigTIs avatar
"Sensitization" är kärnan i den de facto psykologiska operationen; det här är inget som görs av några privatpersoner som "hatar" någon men genom civila privatpersoner på order av en större grupp (t.ex. politisk, myndighet, kyrka) med auktoritet som får med sig aktörer i samhället på kort varsel eller förberedelse:
SENSITIZATION
Sensitization is defined as “a non-associative learning process in which repeated administrations of a stimulus results in the progressive amplification of a response. Shettleworth, S. J. (2010). Cognition, Evolution and Behavior (2nd ed.). New York: Oxford.

Sensitization is a psychological term referring to the forced association between a repetitive stimuli and a corresponding reaction. Sensitization, is, basically, a Psychological tool by which a person can be trained to react more to a stimulus. In addition, sensitization often is characterized by an enhancement of response to a whole class of stimuli in addition to the one that is repeated.

As noted by Psychological Literature, there is no question that repetition is the key to sensitization. Almost anyone can filter out a rude behavior or an odd behavior exhibited by others, if it happened only once or even twice. Few people, however, can write off, as a mere coincidental event, a rude behavior or an odd behavior, if the same rude behavior or odd behavior happened repeatedly in their presence, by many different people and everywhere they went.

Similarly, it is even easier to filter out, by ignoring and or by writing off as a mere coincidental event, a normal human function, if it happened only once or even twice. Few people, however, will ignore, and dismiss as a mere coincidence, even the normal human function if it was repeated frequently in their presence, by many different people and everywhere they went.These techniques and methods are done out in public and in such a manner so as to cause the observer of these behaviors to know that these behaviors are not normal and appropriate for the situation and are, in fact, done just for them.

Sensitizing isn’t complete until the victimized Targeted Individual has become acutely aware that these excessively repeated rude or odd or normal activities were intentionally directed at them and were carried out by a group, rather than by an individual, for the sole purpose of letting the Targeted Individual know that he/she is being watched, monitored and followed 24/7 and everywhere they go by many people.

Well known author David Lawson, author of Terrorist Stalking in America wrote: “Groups begin their operations with a sensitization program..When they talk on their cell phones, they ask if a target has been sensitized. Sensitivity tactics are used to make sure the target knows he/she is being watched”. Lawson also wrote that the victim is intentionally “sensitized” to the presence of the stalkers, so that he or she will know that the occurrences are orchestrated. It is a psychological reign of terror intended to make victims look crazy and to keep them in a constant state of hyper-vigilance (anxiety and stress) concerning what will happen next.

In order to induce awareness and knowledge, of being watched, to the targeted individual the gang of stalkers employs several other harassing techniques and methods alongside the sensitization technique which are more overt and were meant to be noticed. Much like the sensitization harassing technique, these other overt, noticeable, nefarious, wicket, despicable, reprehensible, immoral and downright evil harassing techniques are used out in public to let the Targeted Individuals know they are constantly being monitored and gang stalked on 24/7 basis.

Collectively these behaviors, tactics, techniques and methods are known as “street theater”. Street Theater is a term used to describe the odd-actions and behaviors that stalkers do in public, in an attempt to rile the targeted victim. Such odd-actions and behaviors often border on the extremely bizarre and is aimed at a blurring of the boundaries between reality and fantasy in the minds of the targeted victims.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in