Citat:
Ursprungligen postat av
TruthSeeker2
Enligt de omröstningar jag sett så ryker Mergim ikväll. (Ryker två stycken så blir det Mergim + Dennis.)
Mergim har INTE betett sig bra i år heller. Men senaste veckan har han varit go.
Jag har två teorier kring Mergim jag ville dryfta med er.
Den ena är en hård dom. Mergim är ondsint psykopat som manipulerar, mobbar, styr, backstabbar bäst han vill för egen vinning.
Den andra är betydligt snällare. Mergim är en i grunden godhjärtat själ med ett tio ton tungt självtvivel i sitt inre. Han behöver en Julia vid sin sida som kan berätta för honom när det är hans hjärnspöken som får honom att tänka orimliga, ologiska, osanna tankar om sina medmänniskor och om folket utanför huset. Det kan räcka med en liten liten puff på Mergim i fel riktning så ilar han iväg flera mil ner i berggrunden varifrån han har svårt att ta sig ur på egen hand.
Den här veckan har han dock klarar det utan någon nära vän vilket är ett sjukt jäkla framsteg i hans resa.
Som ni kan ana av längden på text i teori nummer två så lutar jag åt att det är den Mergim som är den sanna Mergim. Vill absolut inte försöka övertala någon att rösta kvar honom iom ovan skrivna, men jag hoppas innerligt att gan inte möts av ett berg av hat när han kommer ut.
Mergims beteende när han svartnar är allt annat än okej. Men jag är en sådan där märklig individ som tror att kärlek föder kärlek och att hat föder hat.
Skillnaden på Mergim och Viktoria är att Mergim faktiskt har folk i sin omgivning som han lyssnar på som vågar säga till honom vad i hans beteende som skevar. Och stt han vill förändras även om han fortfarande har en lång jävla väg att gå.
Viktoria har INTE kommit så långt enligt min bedömning. Hon lever ännu i förnekelse och slår ifrån sig all kritik med himlande ögon och en vändabladretorik.
Ikväll går det som det går. Med största sannolikhet ryker Mergim och allt jag kan önska är att hatet avstannar där det är nu (där det är nu, då menar jag att allt som redan skrivits faktiskt finns kvar och att inget ytterligare tillkommer). Allt annat vore bara kontraproduktivt om man på riktigt vill att en människa på sikt skall kunna växa och förändras.
Tjo!
Personligen tycker jag att Pedram och Mergim är jävligt lika men det finns dock en stor markant skillnad på dessa två. Mergim skulle aldrig uttnyttja någon för sex eller ge sig på sovande eller dyngraka personer för att stilla sitt eget begär ,vilket Pedram har gjort som för mig är det största skälet till att jag vill få väck Pedram. F.ö är han för nära AD och det kommer att påverka allt om han är kvar. Vi såg bara på telefon tävlingen hur de höll på av lojalitet. Nej är så less på Pedram att jag hellre står ut med Mergim.
Är definitivt inget fan av Mergim men jag står hellre ut med honom ett tag till än att behöva se/höra Pedram. Just pga mina moraliska värderingar och vad han har gjort som nu människor verkar ha förträngt.