2021-04-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Att LW hade synpunkter på att Karj*r och JS delade vindskydd kanske också bidrog? Och att LW lekte med JS känslor och uppmuntade honom men ändå inte ville ha honom, hjälpte väl inte heller?

Det är lite rörande att läsa i tråden hur män inbillar sig att kvinnor skulle vara avundsjuka på någon som attraherar män. Tror ni verkligen att ni är så viktiga så att det är det enda kvinnor tänker på och vill ha?

Men Smokey det har vi väl alla varit med om nån gång i livet? Att nån annan kvinna eller tjej oresonligt hatar en och pratar illa om en för att man råkar vara smalare eller yngre eller bara ha lite snyggare figur? Eller? Om man är bättre på nånting, har mer energi eller är roligare så hjälper det inte saken.

Det behöver man inte vara nån skönhet som LW för att ha upplevt.

Att fortsätta hata när den man är avis på har blivit brutalt mördad och lämnat på det där fruktansvärda viset på marken och hennes barn moderlösa är ju att ta det hela "ett" steg längre... 😬
Citera
2021-04-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Att LW hade synpunkter på att Karj*r och JS delade vindskydd kanske också bidrog? Och att LW lekte med JS känslor och uppmuntade honom men ändå inte ville ha honom, hjälpte väl inte heller?

Det är lite rörande att läsa i tråden hur män inbillar sig att kvinnor skulle vara avundsjuka på någon som attraherar män. Tror ni verkligen att ni är så viktiga så att det är det enda kvinnor tänker på och vill ha?
Varför kritiserar du Lena?
Har du blivit personligt utsatt av henne?
Jag förstår inte.
Citera
2021-04-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske hade HD tillfrisknat från sin depression långt tidigare om hon inte hade haft SD? Jag menar - i sex år! Men för honom var det praktiskt, inte jobbigt och opraktiskt, att HD var mentalt ute ur bilden. Då kunde han härja runt som han ville. Inte minst med Lena.

HD var inte fysiskt men psykiskt ute ur bilden under dessa år. Tydligen hade hon inget större engagemang från psykvården såsom terapi och samtal med psykolog /psykiatriker - risken fanns ju att hon skulle tillfriskna. Bara gaslighta henne lite, om hon visar lite tecken på att kvicka till.

Jag ser ett riktigt sjukt förhållande där SD håller HD i ett mentalt och känslomässigt fängelse. I takt med att HD ändå blir bättre, så mår Lena allt sämre av att SD plötsligt stramar åt tyglarna och börjar hota och trakassera henne, men ändå släppa efter lite ibland så att han kan behålla henne. Han håller henne i ett känslomässigt fängelse där hon kastas mellan hopp och förtvivlan i samma takt som HD tillfrisknar.

SD vill hålla båda kvinnorna nöjda, men när dessa plötsligt har fått nog - då tappar han det totalt. Skulden lägger han på Lena och väljer att tolka HDs avsky för Lena som ett klartecken att döda henne. Hans typ av problemlösning.

Det var kanske ren tur att det inte blev ett fall av plötslig spädbarnsdöd eller familiecide då barnen var små.

(min spekulation)

Bra analys!
Bara det att jag tror att han ville hålla båda kvinnorna nöjda bara för att kunna sänka dem båda och hålla dem på halster och i en konstant osäkerhet.

Han gillar kicken av att se hur knäckta han kunde få dem. Hur han kunde spela ut dem mot varandra, få dem att hata varandra, få dem att tappa fotfästet av ångest inför att förlora honom, få båda att känna att han värderade den andra kvinnan högre. Att den andra är bättre människa, snyggare, roligare att vara med...

LW som skickade videor där hon grät förtvivlad, som tappade alla koncept och blev desperat. HD som krossade glas på köksgolvet och klev i det i förtvivlan.
Han njöt. Det är jag säker på.
Nattens vite riddare va...
Citera
2021-04-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och vem är hon?
Var kan man läsa hennes förhör? A o sida?

Finns på Instagram och är tydligen vän till HD.
Citera
2021-04-26, 15:30
Medlem
Intressant. Kajir är ett nytt namn i sammanhanget för min del. Vet inte hur jag har kunnat missa det.
Vet inte vad hon heter IRL.

Förhör med henne, någon som vet? Aktbilaga och sida?
Citera
2021-04-26, 15:58
Medlem
Citat:
Intressant. Kajir är ett nytt namn i sammanhanget för min del. Vet inte hur jag har kunnat missa det.

Kar*n Jiren*us
Hänger med Sd och Hd mycket efter mordet.
Hon kanske får möta sin skapare tidigare än hon trott.
Citera
2021-04-26, 16:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Finns på Instagram och är tydligen vän till HD.

Tack.

Jag vet hennes namn, men hittar inte hennes förhör i FUP.
Därav frågan till Smokey som säger att det ska finnas där.
Citera
2021-04-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kar*n Jiren*us
Vad vet du som vi andra inte vet?
Citera
2021-04-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack.

Jag vet hennes namn, men hittar inte hennes förhör i FUP.
Därav frågan till Smokey som säger att det ska finnas där.

Smokey snackar bara skit, hen är i tråden enbart för att försöka slå in en kil mellan oss allihop, och att leda bort oss ifrån det som är relevant.

Ontopic. Vem är denna Karin och vad har hon för relevans till Lena mer än att hon också jagar burkar.
Citera
2021-04-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad vet du som vi andra inte vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kar*n Jiren*us

Sherlock syftar nog på paret Ds vana att se döden som ett sätt att lösa problem om nån blir jobbig (inget förtal från min sida, det diskuteras ju i förhör)
Citera
2021-04-26, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jodå, vi har hört tals om henne tidigare, både i FUP och i geocachingsammanhang. Men jag har som sagt inget minne av att jag läst förhör.

A 150/661
Förhör en annan K*arin (W):
:
"Lenas försvinnande/död
K*arin fick veta från K*arin J*irenius, som fått veta från H*elena och L*ars Å*ström, att Lena var
försvunnen. K*arin minns att hon sa till K*arin J, "vad skönt att J*oakim inte är hemma".
syftade på att han då inte skulle kunna bli misstänkt, då han var utomlands då hon försvunnit.
K*arin visste att J*oakim och Lena haft en relation och att de ibland varit i luven på varandra
."

//

A150/516
Förhör PN:

"P*eter berättar att de var ett gäng som ägnade sig åt lite svårare cashar, där ingick Lena,
Stefan, Hanna, han själv, J*ani, M*ats L*arsson, J*immy H*olmqvist, J*oakim S*jökvist, K*arin
W*ilsson, K*arin J*irenius med flera
"

Tillägg:

Hon är också en av dem som tagit cachen My Real Six String, då samma datum som HTH:

A162/
"Vidare finns det med ett utdrag från geocaching.com som visar vilka personer som registrerat
att dom loggat cachen My real six-string och varit på plats mellan den 28 februari till den 6
mars 2018 då Lena Wesström pausar cachen för att den blivit förstörd.
Följande har i ordning loggat cachen under perioden 2018-02-28 -2018-03-06:
"
//
"karjir -Found it -2018-02-28 ----(K*arin J*irenius) (hörd i ärendet om annat)"
//
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-26 kl. 16:44.
Citera
2021-04-26, 16:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Smokey snackar bara skit, hen är i tråden enbart för att försöka slå in en kil mellan oss allihop, och att leda bort oss ifrån det som är relevant.

Ontopic. Vem är denna Karin och vad har hon för relevans till Lena mer än att hon också jagar burkar.

Hon är en av ytterst få som vågar stå för att hon inte tyckte om LW. Hon ger många förklaringar till varför. Ingen av förklaringarna handlar om avundsjuka på utseende eller på LWs skara av trånande män. Förklaringarna handlar istället om LWs sätt att vara mot sina medmänniskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in