2021-04-26, 10:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är väl inte svårt att misstänka att de likt en dåres envishet försöker skydda sin läcka...

Precis som HD gjorde med allt sexblod, vilket SD senare fick krypa till korset och erkänna att det var nog inte riktigt så.

De är så rökta även om inte SD blir fälld... ett fåtal sticker dock huvudet i sanden och håller för öronen.

Nu tänkte jag polisläcka... till HD föräldrar till exempel.
Då har jag svårare att tänka mig att man väljer egen risk att bli misstänkt för mordet.

Däremot om SD är "läckan", då ser det ju lite annorlunda ut.
Citera
2021-04-26, 11:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Mådde lite illa när jag fick se att Karj*r senaste släppta multi är döpt till Bilar på E18 - Blixten McQueen. Det finns flera cachare som inspirerats av den Disneyfilmen, men det känns fn som att det är kränkande mot L som hade reserverat plats och namn för en Blixten-cache när hon mördades. Gör Kajan detta för att hon inte gillade L och har lierat sig med H?

Steffe har varit o loggat förstås.

Vad man funderar på är om flera av SDs och HDs vänner gör som SD ber dom om; att inte läsa i tråden. Då har de inte heller tillgång till FUP.

Versionen blir SDs.

Min partner brukar säga till mig att han kan förstå att försvaren blir starka om det är någon nära anhörig som blir misstänkt för något så allvarligt som mord. Man som anhörig och vän till SD kanske inte har sett de riktigt fula sidorna på det vis som Lena har gjort.

Vi som har följt fallet och läst om de verkligt läskiga beteende som SD visar upp har svårt att fatta att andra i omgivningen har en annan bild. Men vi har ju inte träffat SD själva.

Jag tror ju att SD är något alldeles ovanligt. Långt värre än man kan ana. Typ Arbogakvinnan eller Knutbypastorn. Bakom tramsfasaden finns en riktigt otäck person. Det är svårt att ta in.

Jag kan inte förstå det annars.
Citera
2021-04-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu tänkte jag polisläcka... till HD föräldrar till exempel.
Då har jag svårare att tänka mig att man väljer egen risk att bli misstänkt för mordet.

Däremot om SD är "läckan", då ser det ju lite annorlunda ut.

Jag tänkte också polisläcka vad gäller avslöjandet om att en kropp hittats. För mig är det ganska uppenbart.

HD fortsätter tydligen med en dåres envishet att tro på sin fd man. Trots FUP!
Citera
2021-04-26, 11:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tänkte också polisläcka vad gäller avslöjandet om att en kropp hittats. För mig är det ganska uppenbart.

HD fortsätter tydligen med en dåres envishet att tro på sin fd man. Trots FUP!

Det är svårt att "få fatt" på HD.

Jag tror ju tvärtemot många i tråden, att HD verkligen har allvarliga psykiska problem. Sådant har SD använt för att kunna ha Lena på sidan om. SD är en empatilös person som låtsas bry sig om , men använder personer för sina egna syften. Att HD är ett tomt skal, det bekommer honom inte, mer än att det blir jobbigt för honom hemma, att han inte får sex och ingen som är rolig att var med. Men det löser han.

Jag tror att HDs redan dåliga psykiska mående har kraftigt försämrats att att han gaslightat henne, bedragit henne, skitit i henne, jämfört henne med Lena både ut fysisk och psykiskt synvinkel osv.

Hon verkar komma från en familj där man inte gräver så mycket i saker, inte pratar om problemen. Hennes strategi är därför att blunda, drömma om kärnfamilj där allt är bra.

Kanhända att hon blundar riktigt hårt, vill tro. Men någonstans gnager det.

Eller så har hon vetskap, förstår... men vill ändå försvara honom.

Hon kan också indirekt genom att säga upprepade gånger till SD, "kan hon inte bara förvinna ur våra liv", fått honom att göra det hon ber om... Och hon förstår vad han gjort. På det viset kan hon känna sig delaktig i mordet.

SD är en fena på att bedra och lura. Han kan gå till ytterligheter. Det vet vi. Om man vill tro, då kan man göra det om man är tillräckligt bräcklig.

Eller så har SD medgivit något för HD. Och hon vill ändå skydda honom. För att hon är så bunden till honom.

Det kan vara ett hopkok av lite av varje.

Jag tvivlar dock inte på att HDs psykiska ohälsa är på riktigt. Jag tror inte en sekund på att hon åker till psykakuten för sjukdomsvinst eller uppmärksamhet.

Vem skulle inte må dåligt i hennes situation?
Maken trogen skit, han blir misstänkt för mordet. Resan till USA blir ett inferno. Hon får veta allt möjligt som inte kommit fram tidigare. Polisstyrkor tar SD drygt ett år senare medan barnen är hemma och dagen efter bir hon själv gripen under dramatiska former och misstänkt för mord. Det måste ju vara som en mardröm.

Jag tänker att HD under den här tiden har fått höra de mest avancerade lögner från SD. Förmodligen bombar han henne med kärleksförklaringar och att han "inte har med mordet att göra" (en jättekonstig mening som bara den är ett larm i sig). "Mordet kommer aldrig att lösas" och "de har inget på mig"...

Under de här formerna blir HD själv häktad och inlåst, långa förhör.

Vem skulle inte brytas ner, behöva sömnmedicin och kanske även något lugnande?

Jag tror att HD är fientligt inställd till rättssystemet, tvivlar på polisen osv, samtidigt som hon försvarar både sig själv och SD i det här läget.

Om HD gjort något olagligt, då tror jag inte att att det är hon som är orkesterledaren. Inte heller att det är hon som ordinerar plötslig spädbarnsdöd, död åt familjen och död åt Lena.

Den som manövrerar människor som marionetter, det är SD och det är SD som löser problem på det skeva sätt som vi sett så många gånger.

Det är inte HD som ber SD att övervaka Lena i hennes hus...när hon har manligt sällskap och skicka hotfulla sms till Lenas väninna...
Citera
2021-04-26, 11:41
Medlem
Citat:
Det man tänker är att vi inte vet om hon lånade t ex SOAs mobil eller om hon ringde från polisens telefon.
Jag tror ju inte att mordet var planerat på det sättet att det fanns en extra "hemlig" mobil. Möjligen hade HD en sådan för att undvika att SD skulle hålla koll på henne. Samtidigt borde det inte vara svårt för polisen att ha koll på vilka abonnemang HD hade.

Just det att SD också "råkar" nämna att HD fått vetskap om att Lena hade hittats via polisen (jag citerade utdrag från SDs förhör där han säger att polisen hade kontaktat HD), vilket ju överensstämmer med HDs uppgift att hon fått vetskap när hon var på polisförhöret, och JS på det vis att HD ringer strax efter att förhöret är slut och säger att Lena har hittats.

Hur jag än klurar på det hela, kan jag inte se att HD på ett logiskt sätt skulle kunna dra den slutsatsen att det är Lena som hittats. Om det inte är så att hon redan "vet" något.

Alternativt, har hon fått info via SOA och de vill skydd "läckan". Men även här blir det ju svårt att få ihop det. Hur kan de vilja skydda läckan till den grad att det faller hårt på HD (och även SD). Det kan inte undgå någon v dom att frågorna uppehåller sig mycket runt hur de vet att det är Lena.
På något sätt känns det inte rimligt, att man hellre väljer att vara misstänkt för mord, än att avslöja läckan.

Då kan jag inte låta bli att tänka att HD på något sätt vet vid förhöret 19 maj vad som har hänt Lena. Kanske SD har sagt något som får henne att fatta eller fatta allvarliga misstankar om att Lena inte lämnat området och att SD är inblandad?

SD är en person som vill vara den som leker katt-och råtta med andra. Till och med polisen. SD vill vara den som "leder" i varje situation. Det är hans sätt att ha kontroll. Han "vet", han "bekräftar", "bara han vet, andra får gissa", han vet att det snart blir rubriker, han vet att det har hänt något allvarligt, han vet at fallet inte kommer att lösas, han går runt till grannar och ger sin version.

Det här beteendet gör att jag har svårt att tro att han inte kan låta bli att föröka glänsa för HD också.

"Vad har han nu gjort", det säger rätt mycket.

Kan SD ha sagt något till HD, så hon vet att SD har tagit hand om "problemet"? Han har löst det för alltid? För HDs skull. Eller har SD sagt på det sätt han brukar, vad han tror har hänt? Att Lena har nog gått till någon av sina cacher i närområdet? Kanske han t om visste om den planerade, den bakom planket?

SD kan ha sagt något om den och att hon varit ute de sista dagarna och kollat sina cacher. Han verkar ju ha väldigt svårt att låta bli att briljera och glänsa. Intill idioti faktiskt.

Ja det är svårt för oss att veta hur informationen har gått de här dagarna. Men i AB 165 IT-protokoll övriga så kommunicerar HD med GG på ett annat nr: +46709628160 (sök på 8160), vilket är registrerat på SD men som används av HD. Hittar inga samtal av SD på det numret.
Citera
2021-04-26, 12:52
Medlem
Citat:
Det är svårt att "få fatt" på HD.

Jag tror ju tvärtemot många i tråden, att HD verkligen har allvarliga psykiska problem. Sådant har SD använt för att kunna ha Lena på sidan om. SD är en empatilös person som låtsas bry sig om , men använder personer för sina egna syften. Att HD är ett tomt skal, det bekommer honom inte, mer än att det blir jobbigt för honom hemma, att han inte får sex och ingen som är rolig att var med. Men det löser han.

Jag tror att HDs redan dåliga psykiska mående har kraftigt försämrats att att han gaslightat henne, bedragit henne, skitit i henne, jämfört henne med Lena både ut fysisk och psykiskt synvinkel osv.

Hon verkar komma från en familj där man inte gräver så mycket i saker, inte pratar om problemen. Hennes strategi är därför att blunda, drömma om kärnfamilj där allt är bra.

Kanhända att hon blundar riktigt hårt, vill tro. Men någonstans gnager det.

Eller så har hon vetskap, förstår... men vill ändå försvara honom.

Hon kan också indirekt genom att säga upprepade gånger till SD, "kan hon inte bara förvinna ur våra liv", fått honom att göra det hon ber om... Och hon förstår vad han gjort. På det viset kan hon känna sig delaktig i mordet.

SD är en fena på att bedra och lura. Han kan gå till ytterligheter. Det vet vi. Om man vill tro, då kan man göra det om man är tillräckligt bräcklig.

Eller så har SD medgivit något för HD. Och hon vill ändå skydda honom. För att hon är så bunden till honom.

Det kan vara ett hopkok av lite av varje.

Jag tvivlar dock inte på att HDs psykiska ohälsa är på riktigt. Jag tror inte en sekund på att hon åker till psykakuten för sjukdomsvinst eller uppmärksamhet.

Vem skulle inte må dåligt i hennes situation?
Maken trogen skit, han blir misstänkt för mordet. Resan till USA blir ett inferno. Hon får veta allt möjligt som inte kommit fram tidigare. Polisstyrkor tar SD drygt ett år senare medan barnen är hemma och dagen efter bir hon själv gripen under dramatiska former och misstänkt för mord. Det måste ju vara som en mardröm.

Jag tänker att HD under den här tiden har fått höra de mest avancerade lögner från SD. Förmodligen bombar han henne med kärleksförklaringar och att han "inte har med mordet att göra" (en jättekonstig mening som bara den är ett larm i sig). "Mordet kommer aldrig att lösas" och "de har inget på mig"...

Under de här formerna blir HD själv häktad och inlåst, långa förhör.

Vem skulle inte brytas ner, behöva sömnmedicin och kanske även något lugnande?

Jag tror att HD är fientligt inställd till rättssystemet, tvivlar på polisen osv, samtidigt som hon försvarar både sig själv och SD i det här läget.

Om HD gjort något olagligt, då tror jag inte att att det är hon som är orkesterledaren. Inte heller att det är hon som ordinerar plötslig spädbarnsdöd, död åt familjen och död åt Lena.

Den som manövrerar människor som marionetter, det är SD och det är SD som löser problem på det skeva sätt som vi sett så många gånger.

Det är inte HD som ber SD att övervaka Lena i hennes hus...när hon har manligt sällskap och skicka hotfulla sms till Lenas väninna...

Kanske hade HD tillfrisknat från sin depression långt tidigare om hon inte hade haft SD? Jag menar - i sex år! Men för honom var det praktiskt, inte jobbigt och opraktiskt, att HD var mentalt ute ur bilden. Då kunde han härja runt som han ville. Inte minst med Lena.

HD var inte fysiskt men psykiskt ute ur bilden under dessa år. Tydligen hade hon inget större engagemang från psykvården såsom terapi och samtal med psykolog /psykiatriker - risken fanns ju att hon skulle tillfriskna. Bara gaslighta henne lite, om hon visar lite tecken på att kvicka till.

Jag ser ett riktigt sjukt förhållande där SD håller HD i ett mentalt och känslomässigt fängelse. I takt med att HD ändå blir bättre, så mår Lena allt sämre av att SD plötsligt stramar åt tyglarna och börjar hota och trakassera henne, men ändå släppa efter lite ibland så att han kan behålla henne. Han håller henne i ett känslomässigt fängelse där hon kastas mellan hopp och förtvivlan i samma takt som HD tillfrisknar.

SD vill hålla båda kvinnorna nöjda, men när dessa plötsligt har fått nog - då tappar han det totalt. Skulden lägger han på Lena och väljer att tolka HDs avsky för Lena som ett klartecken att döda henne. Hans typ av problemlösning.

Det var kanske ren tur att det inte blev ett fall av plötslig spädbarnsdöd eller familiecide då barnen var små.

(min spekulation)
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-26 kl. 12:56.
Citera
2021-04-26, 13:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Mådde lite illa när jag fick se att Karj*r senaste släppta multi är döpt till Bilar på E18 - Blixten McQueen. Det finns flera cachare som inspirerats av den Disneyfilmen, men det känns fn som att det är kränkande mot L som hade reserverat plats och namn för en Blixten-cache när hon mördades. Gör Kajan detta för att hon inte gillade L och har lierat sig med H?

Det är uppfriskande att läsa förhör med Karj*r. Hon är en av väldigt få som vågar stå för att hon inte tyckte om L.
Citera
2021-04-26, 13:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är uppfriskande att läsa förhör med Karj*r. Hon är en av väldigt få som vågar stå för att hon inte tyckte om L.

Och vem är hon?
Var kan man läsa hennes förhör? A o sida?
Citera
2021-04-26, 13:56
Medlem
Citat:

Karjir har ända sedan mordet umgåtts tajt med både Sd och Hd, en av de väldigt få kan tilläggas. Kan också nämna att hon är väldigt religiös och maniskt i sitt cachande.
Hon röker nog också, gärna vattenpipa.

Karjir har sedan lång tid tillbaka tyckt illa om LW, då LW kom in som den nya stjärnan på geocachehimlen med många populära burkar. Att LW också såg bra ut och attraherade män, i motsats till den bleka och alldagligt fula karjir gjorde nog också att hennes hat mot LW var lika stort som hennes religiösa iver.
Citera
2021-04-26, 14:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja det är svårt för oss att veta hur informationen har gått de här dagarna. Men i AB 165 IT-protokoll övriga så kommunicerar HD med GG på ett annat nr: +46709628160 (sök på 8160), vilket är registrerat på SD men som används av HD. Hittar inga samtal av SD på det numret.

Allt jag hittar på det numret är mellan JG och HD 29 maj- 18, då SD häktas.
Citera
2021-04-26, 14:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Karjir har ända sedan mordet umgåtts tajt med både Sd och Hd, en av de väldigt få kan tilläggas. Kan också nämna att hon är väldigt religiös och maniskt i sitt cachande.
Hon röker nog också, gärna vattenpipa.

Karjir har sedan lång tid tillbaka tyckt illa om LW, då LW kom in som den nya stjärnan på geocachehimlen med många populära burkar. Att LW också såg bra ut och attraherade män, i motsats till den bleka och alldagligt fula karjir gjorde nog också att hennes hat mot LW var lika stort som hennes religiösa iver.

Att LW hade synpunkter på att Karj*r och JS delade vindskydd kanske också bidrog? Och att LW lekte med JS känslor och uppmuntade honom men ändå inte ville ha honom, hjälpte väl inte heller?

Citat:
Att LW också såg bra ut och attraherade män

Det är lite rörande att läsa i tråden hur män inbillar sig att kvinnor skulle vara avundsjuka på någon som attraherar män. Tror ni verkligen att ni är så viktiga så att det är det enda kvinnor tänker på och vill ha?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-26 kl. 14:24.
Citera
2021-04-26, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske hade HD tillfrisknat från sin depression långt tidigare om hon inte hade haft SD? Jag menar - i sex år! Men för honom var det praktiskt, inte jobbigt och opraktiskt, att HD var mentalt ute ur bilden. Då kunde han härja runt som han ville. Inte minst med Lena.

HD var inte fysiskt men psykiskt ute ur bilden under dessa år. Tydligen hade hon inget större engagemang från psykvården såsom terapi och samtal med psykolog /psykiatriker - risken fanns ju att hon skulle tillfriskna. Bara gaslighta henne lite, om hon visar lite tecken på att kvicka till.

Jag ser ett riktigt sjukt förhållande där SD håller HD i ett mentalt och känslomässigt fängelse. I takt med att HD ändå blir bättre, så mår Lena allt sämre av att SD plötsligt stramar åt tyglarna och börjar hota och trakassera henne, men ändå släppa efter lite ibland så att han kan behålla henne. Han håller henne i ett känslomässigt fängelse där hon kastas mellan hopp och förtvivlan i samma takt som HD tillfrisknar.

SD vill hålla båda kvinnorna nöjda, men när dessa plötsligt har fått nog - då tappar han det totalt. Skulden lägger han på Lena och väljer att tolka HDs avsky för Lena som ett klartecken att döda henne. Hans typ av problemlösning.

Det var kanske ren tur att det inte blev ett fall av plötslig spädbarnsdöd eller familiecide då barnen var små.

(min spekulation)

Ja, man undrar verkligen vad det var som avgjorde att han inte skred till verket då.
Inte tror jag att han inkluderade sig själv där i familjemordet heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in