2021-04-25, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av urjgbnldneuo
Samma frågeställning kan ju omformuleras på precis samma sätt om nationalismen:

Att folk frivilligt röstar på sossarna kan ju inte vara ett bedrägeri. De kan sluta rösta precis när de vill.

Varför bryr ni er om vad andra röstar på?

Vad föreslår ni att folk röstar på istället? Miljömupparna, AFA, Soros?

Bara för att man säger sig stå för något rätt och riktigt, så betyder det inte att man nödvändigtvis gör det. Samma kritik riktas ofta mot Röda korset, eller SOS barnbyar. Folk betalar hundratals kronor i månaden för atr barn ska få mat och skolgång, medan 90% i själva verket går till arvoden för generaldirektörer som plockar ut hundratusentals kronor i månaden, medan smulorna som blir över går till att köpa ett nytt paket kritor till en skola i Afrika.

Hur många här inne kan plocka ut 25k i månaden på att sitta och dricka öl i Tyskland och ha ett tvåtimmars Skype-samtal i veckan med sina två polare. Samtidigt går svenskar arbetslösa hemma i Sverige och lever från hand till mun, varv vissa säkert donerar till Dans sommarstuga i hopp om att den store ledaren ska lösa saker. Det är så sekter fungerar. Man ger inte bort pengar för att man inte tror på en ledare som skapar förändring. Man ger bort pengar för att man tror på en ledare som skapar förändring.

Precis så. Bra sammanfattning av läget. Man kan tycka som en del skriver att dumskallarna som låtit sig luras får skylla sig själva. Det är sant men bedrägeeiet är så osmakligt och omoraliskt att är man själv en ärlig människa med hög moral så blir man förbannad.
Citera
2021-04-25, 19:29
Medlem
-Hengpung-s avatar
https://detfriasverige.se/styrelsen/

Notera att Daniel Frändelöv numera är bortplockad från DFS hemsida som styrelseledamot. Det verkar ha gjorts i det tysta, ingen information varför, varken i poddar eller nyhetsbrev.

Bra av Daniel att lämna denna skojar verksamhet. Tycker synd om alla eldsjälar som lagt ner så mycket av sin privata tid åt att renovera Château Eriksson med en ostsmörgås som tack ungefär. Pengar som dom ej kommer få se ett jota av när dom båda fettorna får för sig att sälja och lägga ner DFS.
Citera
2021-04-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-

Notera att Daniel Frändelöv numera är bortplockad från DFS hemsida som styrelseledamot. Det verkar ha gjorts i det tysta, ingen information varför, varken i poddar eller nyhetsbrev.

Bra av Daniel att lämna denna skojar verksamhet. Tycker synd om alla eldsjälar som lagt ner så mycket av sin privata tid åt att renovera Château Eriksson med en ostsmörgås som tack ungefär. Pengar som dom ej kommer få se ett jota av när dom båda fettorna får för sig att sälja och lägga ner DFS.

Men dom var väll fem i "styrelsen" sist jag kikade för någon månad sedan då har en till fallit bort men inte minns jag vem det var? Fast dom blir väll fem igen snart när kanske Frodi, Björn eller Ludvig "Kaukakus" Delin väljs in i nästa styrelsemöte. Sidan laddar riktigt segt också, medlemmarna har swishat för lite kanske?
Citera
2021-04-25, 22:11
Medlem
Citat:

Det de skriver på sidan är ju ändå bara en fejk-styrelse och har så varit ända sedan de registrerade föreningen. Ingrid Carlqvist stod som vice ordförande och ledamot tidigare, trots att Bolagsverkets uppgifter sa något annat.

Marcus Folin sitter inte heller i styrelsen, oavsett vad de skriver ut på hemsidan.

Den riktiga styrelsen är den som registreras hos bolagsverket, och där finns Dan, Magnus och Robin Holmgren.

Jag hoppas att Conrad kan börja tala snart igen och berätta sanningen om det här bedrägeriet. Men möjligen har Dan någon hållhake på honom som gör att han kommer tiga för gott.

Att man behandlat tidigare medarbetare som skit visar också hur du själv kommer bli behandlad om du väljer att ge dig i lag med dessa skitstövlar. Conrad som tappat kontakten med hela sin släkt för att satsa allt för "rörelsen" står nu utan kontakt med både släkt och "rörelsen". Vad ni än gör, offra inte familjelivet för detta. Det kommer aldrig vara värt priset. Den enda som gynnas av att ditt liv slås i spillror är bedragaren.
Citera
2021-04-25, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abendland
Men dom var väll fem i "styrelsen" sist jag kikade för någon månad sedan då har en till fallit bort men inte minns jag vem det var? Fast dom blir väll fem igen snart när kanske Frodi, Björn eller Ludvig "Kaukakus" Delin väljs in i nästa styrelsemöte. Sidan laddar riktigt segt också, medlemmarna har swishat för lite kanske?
Ludvig är ju redan insyltad. Ingrid och Daniel måst man ju erbjuda något för att få dem att släppa sitt projekt, medan Ludvig redan är indragen
Citera
2021-04-26, 07:23
Medlem
Citat:
Ludvig är ju redan insyltad. Ingrid och Daniel måst man ju erbjuda något för att få dem att släppa sitt projekt, medan Ludvig redan är indragen

I&C blev nerbjudna till Berlin och motgiftbunkern där Dan gissningsvis drog en riktigt bra säljpitch om DfS, minns att I&C poddade i Berlin dessutom, allt verkade så bra Conrad gjorde som han blev tillsagt som han alltid gjort och Ingrid fick veta att hon minsann skulle bli Vice ordförande för föreningen som skulle köpa tillbaka Sverige, kvadratcentimeter för kvadratcentimeter.

Vad jag menar med "styrelsen" är att det ser snyggare ut om den är befolkad på pappret (och då är det ganska enkelt att gissa sig till vilka som kommer göras till nya styrelsemedlemmar) eller så har DfS nått ngt slags peak nu och Dan kommer bara fortsätta mjölka de medlemmar som är saliga i anden tills han lägger ner projektet och cashar in på säkert avstånd nere i Tyskland (bor han i Berlin igen någon som vet?)
Citera
2021-04-26, 07:46
Bannlyst
Citat:
I&C blev nerbjudna till Berlin och motgiftbunkern där Dan gissningsvis drog en riktigt bra säljpitch om DfS, minns att I&C poddade i Berlin dessutom, allt verkade så bra Conrad gjorde som han blev tillsagt som han alltid gjort och Ingrid fick veta att hon minsann skulle bli Vice ordförande för föreningen som skulle köpa tillbaka Sverige, kvadratcentimeter för kvadratcentimeter.

Vad jag menar med "styrelsen" är att det ser snyggare ut om den är befolkad på pappret (och då är det ganska enkelt att gissa sig till vilka som kommer göras till nya styrelsemedlemmar) eller så har DfS nått ngt slags peak nu och Dan kommer bara fortsätta mjölka de medlemmar som är saliga i anden tills han lägger ner projektet och cashar in på säkert avstånd nere i Tyskland (bor han i Berlin igen någon som vet?)
Precis som Paulsson, så vet Dan värdet av fåniga titlar och medaljer, medan personer som Carlqvist är besatt av titlar och utmärkelser medan Conrad är lite som ett vuxet barn som blir glad för allt man sticker till honom. När Dan vill snärja I&C, så kan han inte bara gå ut och säga åt dem att de kan få bli en del av hans projekt, utan erbjuder dem titlar, precis som donatörer skulle få sina porträtt upphängda i Svenskarnas foajé eller om de var för snåla, sina namn inskrivna i en läderinbunden bok.
Citera
2021-04-26, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Det de skriver på sidan är ju ändå bara en fejk-styrelse och har så varit ända sedan de registrerade föreningen. Ingrid Carlqvist stod som vice ordförande och ledamot tidigare, trots att Bolagsverkets uppgifter sa något annat.

Marcus Folin sitter inte heller i styrelsen, oavsett vad de skriver ut på hemsidan.

Den riktiga styrelsen är den som registreras hos bolagsverket, och där finns Dan, Magnus och Robin Holmgren.

Jag har aldrig fattat den där grejen med att DFS kör en hitte-på-styrelse på hemsidan. Vad är syftet med att inte spela med öppna kort redan från början?
Citera
2021-04-26, 08:41
Medlem
Citat:
Precis som Paulsson, så vet Dan värdet av fåniga titlar och medaljer, medan personer som Carlqvist är besatt av titlar och utmärkelser medan Conrad är lite som ett vuxet barn som blir glad för allt man sticker till honom. När Dan vill snärja I&C, så kan han inte bara gå ut och säga åt dem att de kan få bli en del av hans projekt, utan erbjuder dem titlar, precis som donatörer skulle få sina porträtt upphängda i Svenskarnas foajé eller om de var för snåla, sina namn inskrivna i en läderinbunden bok.

Narcissismen spelar nog en inte helt obetydande roll hos många poddprofiler, att få utrymme på en egen plattform etc.

Sen visade ju Dan upp det där guldkortet till alla 100 första medlemmarna när DfS presskonferensen lanserades "var nu snabba att regga er så får ni inte bara ett vanligt medlemmskort" ja fy fan den fule lille mannen vet verkligen hur han appellerar till ytliga människors sämsta sidor.

De läderinbundna böckerna ja, statyerna -- hade varit lysande komik om inte för det faktum att så många tydligen svalde det med hull och hår.
Citera
2021-04-26, 09:04
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jag har aldrig fattat den där grejen med att DFS kör en hitte-på-styrelse på hemsidan. Vad är syftet med att inte spela med öppna kort redan från början?

För att dom båda skojarna Dan Eriksson och den helt sinnessjukt feta Magnus Söderman vet att dom kan blåsa ett stort antal människor, som troligtvis vet om detta med styrelsen, utan att någon bryr sig.

För snälla nån. Christoffer Dulny vet, Jonas Nilsson vet, Marcus Follin vet, Freja vet. Mer eller mindre alla tongivande nationella vet men säger ingenting. Påtalar man det uppenbara på deras egna kanaler så blir man censurerad och bannad från att skriva där mer, vilket bevisar att dom vet men väljer att blunda.

Den nationella rörelsen är ett gift, som aldrig kommer ifrån det faktum att man lurar och blåser varandra, mest hela tiden. Nationella företrädare är inga människor med heder och moral, det är bedragare och skurkar som säger en sak men gör något annat i verkligheten, i stort sett riskfritt då alla väljer att blunda "för kampens skull".

20 år i denna pajasrörelse och jag kan nu säga att jag vill ej vara en del av den längre. Jag tänker givetvis fortsätta hålla kontakter med många som jag vet är bra människor från den, men jag tänker aldrig mer säga att jag är del av en större "nationella rörelsen". Finns bättre sätt att arbeta på än med dessa bedragare. Förlåt att det tagit så lång tid att inse detta bara.
Senast redigerad av -Hengpung- 2021-04-26 kl. 09:14.
Citera
2021-04-26, 09:37
Bannlyst
Citat:
Narcissismen spelar nog en inte helt obetydande roll hos många poddprofiler, att få utrymme på en egen plattform etc.

Sen visade ju Dan upp det där guldkortet till alla 100 första medlemmarna när DfS presskonferensen lanserades "var nu snabba att regga er så får ni inte bara ett vanligt medlemmskort" ja fy fan den fule lille mannen vet verkligen hur han appellerar till ytliga människors sämsta sidor.

De läderinbundna böckerna ja, statyerna -- hade varit lysande komik om inte för det faktum att så många tydligen svalde det med hull och hår.
Det är egentligen inte annat än billiga knep som används inom säljyrken. Dan är gammal telefonförsäljare och det är ett bra ställe att ta sin examen i kapitalistisk rovdrift. Du har tio sekunder på dig att etablera en relation till personen du ringer och inom någon minut ska du ha skakat fram godkännande, personuppgifter och bankuppgifter.

Tim Pool sysslade med sånt här för någon "hjälporganisation" och har pratat om det en del. Jag har ingen anledning att misstro honom när han berättar hur han vid tillfällen fått personer att betala hundratals dollar i månaden för olika hjälpprojekt. Enligt honom själv äcklades han över vad han sysslade med och lämnade det hela.

En del självhjälpsförfattare rekommenderar telefonförsäljaryrket som ett bra första jobb, eftersom man lär sig ta ett nej utan att bli nedstämd.

Klassiska knep är att skapa en känsla av brist: de första hundra får ett guldkort. Ojoj! Nu är det bara 37 guldkortkvar. Skynda skynda!

Ett annat är mervärde: köp Till mina legionärer idag, så slänger vi med en gratis bok om förintelseförnekelse!

Ytterligare en är "big ask":
-medlemskapet kostar 10000
-oj så dyrt!
-jag förstår. Egentligen får jag inte göra så här, men mellan dig och mig, så säger vi 3000.

Och så har vi det absolut enklaste: lova guld och gröna skogar. Hur många brudar har inte fallit för det? Du ska få statyer, ditt namn inskrivet i historieböckerna, oljemålningar, en ballad skriven om dig, Barnies signatur på brösten... Och när min pung och hennes konto är tomma, så tackar jag för mig.
Citera
2021-04-26, 09:51
Bannlyst
Citat:
För att dom båda skojarna Dan Eriksson och den helt sinnessjukt feta Magnus Söderman vet att dom kan blåsa ett stort antal människor, som troligtvis vet om detta med styrelsen, utan att någon bryr sig.

För snälla nån. Christoffer Dulny vet, Jonas Nilsson vet, Marcus Follin vet, Freja vet. Mer eller mindre alla tongivande nationella vet men säger ingenting. Påtalar man det uppenbara på deras egna kanaler så blir man censurerad och bannad från att skriva där mer, vilket bevisar att dom vet men väljer att blunda.

Den nationella rörelsen är ett gift, som aldrig kommer ifrån det faktum att man lurar och blåser varandra, mest hela tiden. Nationella företrädare är inga människor med heder och moral, det är bedragare och skurkar som säger en sak men gör något annat i verkligheten, i stort sett riskfritt då alla väljer att blunda "för kampens skull".

20 år i denna pajasrörelse och jag kan nu säga att jag vill ej vara en del av den längre. Jag tänker givetvis fortsätta hålla kontakter med många som jag vet är bra människor från den, men jag tänker aldrig mer säga att jag är del av en större "nationella rörelsen". Finns bättre sätt att arbeta på än med dessa bedragare. Förlåt att det tagit så lång tid att inse detta bara.
Fast det är ju inte som att de själva är oskyldiga heller. Freja kan jag kanske ge ett frikort, men resten av gänget är ju månglare, de också. Möjligtvis inte lika kompetenta, men likväl månglare. Hela NMR har ju dessutom gått från ideologisk aktivism till att administrera mottagna bidrag. Deras fördel är att de är än mer sekteristiska. "Öh, vi behöver den här systemkameran för 20000, för att kunna ta bra bilder" och medlemmarna slänger sig på telefonen för att ringa och ta ut ett extra lån på huset.

https://www.nordfront.se/insamling-till-kamera-naste-1.smr

Och deras BTC-konto som baravar en liten del av vad de mottagit har mottagit 79BTC vilket nu motsvarar ganska precis 35miljoner kronor.

https://www.blockchain.com/btc/address/1DQHohS9xUDoPt2WnABRhCCAovjVHRQv4d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in