2021-09-19, 20:41
Medlem
Suecotes avatar
Nu när Josef kommer på tal drar jag mig till minnes att Magnus var heligt förbannad över att Josef inte fick ett banklån beviljat för att ta över närbutiken, och att de skulle gå vidare med saken. Har något hänt i frågan? Har Älgarås nu en nationell närbutik med bokavdelning? Eller är det fortfarande invandraren med smutsiga fötter som säljer utgångna varor? Varför investerar inte DFS i butiken?

Deras övriga försök att ta över orten har ju mött motstånd. Biblioteket fick de inte driva. De ville väl också bygga ett utomhusgym men fick nej?

Daniel gick någon trygghetsvandring på sin tid och tilltalade några "rasfrämlingar" som ofredade lokala tjejer. Gör DFS överhuvudtaget någonting ute i samhället numera, eller sitter de bara inne i huset och rullar korv?

Jag får erkänna att jag alltmer tappar intresset för deras förehavanden eftersom jag har genomskådat dem för länge sen, så kanske har jag missat någon essentiell uppdatering i frågorna ovan.
Citera
2021-09-19, 21:57
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Nu när Josef kommer på tal drar jag mig till minnes att Magnus var heligt förbannad över att Josef inte fick ett banklån beviljat för att ta över närbutiken, och att de skulle gå vidare med saken. Har något hänt i frågan? Har Älgarås nu en nationell närbutik med bokavdelning? Eller är det fortfarande invandraren med smutsiga fötter som säljer utgångna varor? Varför investerar inte DFS i butiken?

Deras övriga försök att ta över orten har ju mött motstånd. Biblioteket fick de inte driva. De ville väl också bygga ett utomhusgym men fick nej?

Daniel gick någon trygghetsvandring på sin tid och tilltalade några "rasfrämlingar" som ofredade lokala tjejer. Gör DFS överhuvudtaget någonting ute i samhället numera, eller sitter de bara inne i huset och rullar korv?

Jag får erkänna att jag alltmer tappar intresset för deras förehavanden eftersom jag har genomskådat dem för länge sen, så kanske har jag missat någon essentiell uppdatering i frågorna ovan.

Invandraren med smutsiga fötter ?
Citera
2021-09-20, 00:32
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Invandraren med smutsiga fötter ?

De berättade i något poddavsnitt att affären drevs av en invandrare som gick omkring barfota i affären.
Citera
2021-09-20, 07:54
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
De berättade i något poddavsnitt att affären drevs av en invandrare som gick omkring barfota i affären.

Nice... Tror de flesta åker till Töreboda och handlar då.
Citera
2021-09-20, 08:51
Medlem
Citat:
Nu när Josef kommer på tal drar jag mig till minnes att Magnus var heligt förbannad över att Josef inte fick ett banklån beviljat för att ta över närbutiken, och att de skulle gå vidare med saken. Har något hänt i frågan?

Hade viljan funnits hade ju DFS kunnat hjälpa Josef med finansieringen. Istället verkar allt prioriteras på podcast, löner och renoveringar av huset. Det här med lokal organisering är mest snack och lite verkstad.

Nu blev det istället andra ägare till matbutiken i Älgarås.

https://www.mariestadstidningen.se/2...lgaras-handel/
Citera
2021-09-20, 10:26
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hade viljan funnits hade ju DFS kunnat hjälpa Josef med finansieringen. Istället verkar allt prioriteras på podcast, löner och renoveringar av huset. Det här med lokal organisering är mest snack och lite verkstad.

Det hade de absolut kunnat göra. Det har du alldeles rätt i och de hade fått bra reklam Nu drivs butiken av två företagsamma invandrare istället 😆
Citera
2021-09-20, 12:26
Medlem
Suecotes avatar
Citat:

Tack för uppdateringen. Ja, hade man menat allvar med att bli en positiv del av det lokala samhället hade det ju varit ett ypperligt tillfälle.

Det kanske blir för jobbigt att gå till affären från Kreml. 600 m promenad
Senast redigerad av Suecote 2021-09-20 kl. 12:29.
Citera
2021-09-20, 15:09
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Tack för uppdateringen. Ja, hade man menat allvar med att bli en positiv del av det lokala samhället hade det ju varit ett ypperligt tillfälle.

Det kanske blir för jobbigt att gå till affären från Kreml. 600 m promenad

Det gör man barfota för att hålla traditionen vid liv 😆
Citera
2021-09-20, 17:00
Bannlyst
Citat:

Om jag inte är helt ute och cyklar, så ville inte den förre ägaren sälja till dem, eller hur det nu låg till. Ett inte helt orimligt alternativ vore ju att starta en egen butik som säljer annat än hemmagjord marmelad och böcker som nationella köper, men aldrig läser. Jag är tveksam till om Svenskarnas hus över huvud taget har rätt tillstånd att sälja rullad korv till annat än privata gäster.
Citera
2021-09-24, 10:05
Dålig stämning i studion i måndags när Björn sa att det var bättre att köpa ostbågar för pengarna än att kasta dem i fickorna på vänstern som kontrollerar kyrkan. Magnus, som själv under flera år under Motgifttiden själv propagerat för att äkta nationlister minsann ska lämna Satans kyrka, har nu ändrat sig och försöker spela förorättad över att Björn inte förstår vikten i att förändra inifrån. Som om några nationellt sinnade flyttgubbar skulle kunna kliva in och rösta bort hundra år av sossekärringar som kontrollerar varenda församling landet runt.

Men som vanligt intresserar sig killen som hoppade av skolan i åttan inte ett dugg för vad han sa för något år sedan när han nu säger precis tvärtom och förebrår alla som inte här och nu gör samma ”analys”. Magnus är en fullkomlig idiot.
Citera
2021-09-24, 11:59
Avstängd
Offerviljas avatar
Jag ångrar mig att jag skrev två stycken lite halvt negativa inlägg om Det fria Sverige-snubbarna i tråden om Radio Svegot tidigare i veckan. Det är så jävla dåligt gjort av mig att fortsätta tjata om Dumrid & Bögrad. Dan Eriksson har ju för fan gjort exakt så som jag hela tiden har velat och rensat bort varenda idiot från föreningen. Allting är bra nu och de kommer inte att göra om någonting sådant där igen. Det går att lita på dem. Svensk nationalism är cool igen!

Dan är hemma i Sverige nu, för i morgon ska det hållas ett evenemang i Svenskarnas hus med temat "Valåret 2022 och Det fria Sverige".
Citera
2021-09-24, 17:45
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag ångrar mig att jag skrev två stycken lite halvt negativa inlägg om Det fria Sverige-snubbarna i tråden om Radio Svegot tidigare i veckan. Det är så jävla dåligt gjort av mig att fortsätta tjata om Dumrid & Bögrad. Dan Eriksson har ju för fan gjort exakt så som jag hela tiden har velat och rensat bort varenda idiot från föreningen. Allting är bra nu och de kommer inte att göra om någonting sådant där igen. Det går att lita på dem. Svensk nationalism är cool igen!

Dan är hemma i Sverige nu, för i morgon ska det hållas ett evenemang i Svenskarnas hus med temat "Valåret 2022 och Det fria Sverige".

Tja. Ska du dit. Till Älgarås imorgon? Du är en sweet little piece of meat, baby! 💗

Du tillför mycket till svensk rörelse. Musik, alkohol & avgudadyrkan. Du är kul.

Är det Afs som DFS stödjer nu? I så fall jag röstar oxå. Jag tror på DFS, mannen. Men jag tror oxå på att grunden ska vara kristen. Ras är inte viktigt i nuläget. Är du kristen? Röstade du i kyrkoval? Afs?

Tycker DFS ska lägga ner vikingatjafset. Blir bara löjligt. Vad tycker du, little pumpkin? Jag anser att man ska ta tillbaka kyrkan. Alla starka nationer vilar på kristen grund.

Vet inte om jag är välkommen imorgon men kanske jag gör en chansning & dyker upp som gubben i lådan. Samåka?
Senast redigerad av Adonis. 2021-09-24 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in