2021-04-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finlirarn1
Sett klart alla avsnitt nu.
Slutligen fattar jag inte hur Leya kan äga Ravy bara för att hon tagit över hans skuld. Leya distribuerar varken knark eller har beskydd och hon är oerhört mycket lättare att skjuta. Ravy var ju betydligt mer ägd av Marko som han var beroende av på ett helt annat sätt.

Fattar inte heller varför Marko sa att Leya var så smart och menade att "Nu kommer ingen kunna knäppa henne" för att hon betalat av Ravys skuld. Ravy är alltså istället skyldig Leya 5 miljoner. Plus att hon har 5 miljoner till i cash, och 25 miljoner på kontot. Hon borde verkligen vara en måltavla.
Citera
2021-04-25, 15:21
Medlem
Ricky Gervais verkar då gilla serien.

Citera
2021-04-25, 16:23
Medlem
Yinool0401s avatar
Bara jag såg som sett att den gråa Sail Racing munkisen vara gångbar hos båda fraktionerna?

Annars gillar jag serien mycket. Känns inte som Sail Racings målgrupp är ghettogängen?
Citera
2021-04-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofShenn
Tycker tyvärr denna serie är ganska pinsam och krystad, bara jag?

Njae. Jag tycker den var sevärd. Men vi fick faktiskt ha textning på för att hänga med. Vi hörde helt enkelt inte vad babbarna sa.

Däremot fattade jag inte det där med startupen hon höll på med. Hon jobbade ju aldrig med det. Allt hängde på nåt it-geni från Ryssland. Vad hade de henne till då?

Olle Sparris rollkaraktär var helt over the top också. Totalt utflippad och ej så trovärdig.
Citera
2021-04-25, 20:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Njae. Jag tycker den var sevärd. Men vi fick faktiskt ha textning på för att hänga med. Vi hörde helt enkelt inte vad babbarna sa.

Däremot fattade jag inte det där med startupen hon höll på med. Hon jobbade ju aldrig med det. Allt hängde på nåt it-geni från Ryssland. Vad hade de henne till då?

Olle Sparris rollkaraktär var helt over the top också. Totalt utflippad och ej så trovärdig.
Du ska alltid ha en snygg brud som reppar ditt företag.
Citera
2021-04-25, 21:15
Medlem
Giant Squids avatar
Jag blev bara mer fördomsfull och kritisk mot invandrare. En vidrig skildring.
Citera
2021-04-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Känns snarare väldigt rasistiskt att den enda svarta tjejen representeras som en psykopatisk avsexualisersd, avhumaniserad känslodöd maskin. Knappast representativ för hur svarta kvinnor för sig normalt och givetvis så går kärleksstoryn till en mellanösterntjej. Svarta används väl fortfarande som slavarbetare där. Hela karaktären skriker rasism när hon medvetet är den minst attraktiva på skalan. Även den svarta killen vill ha den vita tjejen och därför är hon ensamstående, hårt kämpande mamma. Att svarta män däremot får roller som kriminella är väl inte konstigt men det är väldigt mycket som avkläs i den svarta tjejens roll. Tycker det faktiskt är vidrigt eftersom det är övertydligt hur en svart kvinna värderas där.

Håll ut. När den dåliga språkrytmiken lagt sig blir det faktiskt intressant. Det är överdrivet men till slut fastnar man.

Jag skulle gissa på att hon är inspirerad av Snoop i The Wire, tyckte dock att Snoop var betydligt charmigare,
Citera
2021-04-25, 23:05
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag skulle gissa på att hon är inspirerad av Snoop i The Wire, tyckte dock att Snoop var betydligt charmigare,
Jag vet inte. Som jag nämnt har jag inte sett på tv de senaste decennierna särskilt mycket
Citera
2021-04-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag vet inte. Som jag nämnt har jag inte sett på tv de senaste decennierna särskilt mycket

Snoop är en svart gangstertjej som tsm med en manlig vapendragare är torpeder för sin boss. Tycker det liknar den rollen som den här tjejen i Snabba Cash har. Men så tänker man kanske bara för att det är så få kvinnor i sådana roller.
Citera
2021-04-25, 23:25
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Snoop är en svart gangstertjej som tsm med en manlig vapendragare är torpeder för sin boss. Tycker det liknar den rollen som den här tjejen i Snabba Cash har. Men så tänker man kanske bara för att det är så få kvinnor i sådana roller.
Ja det var lite min poäng. Att man inte ger schablonroller om det inte bara är en roll i mängden. Jag menar att om det inte görs många roller för svarta kvinnor i Sverige så är det faktiskt inte särskilt trevligt att de har viss karaktär och saknar många element som innebär att publiken kan sympatisera med dem. USA har en annan historia än oss. Både gällande svarta som med produktion av serier och film. I Sverige har invandrare mycket högre status och kriminella män lyfts fram som offer eller viktiga i samhällsbilden. Detsamma gäller absolut inte kvinnor och att vara svart kvinna bör vara en väldigt underpriviligerad del av samhället. Svarta kvinnor och asiatiska kvinnor står inte högt i rang och man kanske ska tänka sig för innan de framstår på vissa vis. Ungefär som om man stereotypiskt målar ut romer på vissa vis. Man kan veta att vissa sammanhang kan förekomma men att det inte är det första valet att lyfta fram. Upplever att det handlar om hur frekvent vanligt det är att visa de olika variationer som kan förekomma innan man väljer den värsta bilden att lägga fram.

Jag har som jag talat om inte sett mycket tv och film och vet inte hur mycket svarta kvinnor representeras i olika roller. Det är uppenbart ingen diskussion i ämnet och ingen annan ser något problem mer än mig men jag har faktiskt inte väldigt fel särskilt ofta även om jag alltid är öppen för möjligheten till att jag kan vara ute och cykla. Få vill inte heller tycka något kring rasism om det inte är stereotypiskt. Dvs vita svenskar som invandrare och "de lärda" protesterar mot.
Citera
2021-04-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
+1 på den 😛

Störde mig bara på den enorma kameltoen, måste man ha jeansen såå högt upp? Ser obekvämt ut.
Men de kanske anses som sexigt av vissa..?
Citera
2021-04-26, 10:08
Medlem
Och den svarta tjejen va absolut den sämsta skådisen.
Annars bra serie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in