Citat:
Ursprungligen postat av
jultomtenbrannupp
Lite besviken på att en drogkingpin som Marko var så lätt att radera ut. Han borde ju haft en arme av livvakter, inte bara en tjockis. Tom en ensam Ravy hade kunnat klippa honom on han velat
Exakt vad jag tänkte! Blev så himla besviken och kände hur orealistiskt det kändes. En jävla förortsgangster som inte fyllt 20 går bara rakt in i ett garage och skjuter ihjäl Marko som byggts upp som någon slags boss som dessutom är minst 20 år äldre och borde ha ett jäkla kontaktnät och säkerhetstänk på plats.

men icke, han blir skjuten och det enda som händer är att hans livvakter(?)/assistenter(?)/övrig lagmedlem städar undan liken och borstar bort blodet...sen inget mer med det(!)..ingen hämdaktion eller ens försök till det får man se, känns inte alls troligt eller realistiskt
Kändes riktigt "fattigt" att han bara gick in, pangade honom i huvudet och sen ut igen...och Leyas sydamerikakontakt...brydde dom sig inte alls åt att deras framtida varor kommer hamna hos denna Zaki snarare än Leya/Marko?
Om dom nu bryr sig ter det sig för mig väldigt väldigt enkelt för en sydamerikansk smugglarliga att lätt kunna slå ut ett förortsgäng som Zaki's.
Eller är jag helt ute och cyklar med mina tankar runt realismen kring dessa specifika händelser?