Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Serien hade varit helt okej speciellt första säsongen om det inte var så JÄÄVLA mycket ortenslang, känns sjukt överdrivet eller är det såhär blattar pratar normalt? Låter sjukt efterblivet iallafall "Ska knulla dig" hela jävla tiden.

Har haft äran att arbeta med några babbeluringar senaste månaden.
Ett reklamjippo för att skönmåla orten.
Samma snack som i snabba cash, tom några svenskar pratade likadant.
Så helt off är dom inte.
Citera
2022-12-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janneyey
Det roliga är att han är helsvensk. Han gick ut med på Instagram att hans föräldrar bara gillade namnet Ali och döpte honom till det.

Det var märkligt, efter boxaren Muhammed Ali eller? Har hört talas om människor som fått namnet Omar utan att vara hispanic eller ha anknytning till arabvärlden, som Omar Bradley. Men Ali var något nytt.
Citera
2022-12-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Det var märkligt, efter boxaren Muhammed Ali eller? Har hört talas om människor som fått namnet Omar utan att vara hispanic eller ha anknytning till arabvärlden, som Omar Bradley. Men Ali var något nytt.
Ingen aning men han fick namnet Ali för som sagt att hans föräldrar bara gillade namnet
Citera
2023-02-17, 22:08
Medlem
såg precis första avsnittet,

åh trodde säsong 2 kom ut typ precis men den kom ut redan i September tydligen
Senast redigerad av pyssen87 2023-02-17 kl. 22:11.
Citera
2023-04-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
På tal om slutet kändes verkligen som en mix av Gudfadern 2 och Breaking Bad nu när jag tänker på det. hela gå från en fredlig person som vill göra rätt för att sedan använda all kriminalitet för att få sin vilja igenom, väldigt Gudfadern
100% min tanke.
Citera
2023-04-21, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du som låter som blatten här. Har du något och bidra med din horunge?

Jo man hatar på saker. Du försökte två gånger få ryggdunkar här på forumet men ingen brydde sig utom jag då du låter som ett litet svin.

Älskar du på saker då med eller? Pantade puckoblatte.

"Ey walla jag älskar på det här feta bilen"
Citera
2024-09-09, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Serien hade varit helt okej speciellt första säsongen om det inte var så JÄÄVLA mycket ortenslang, känns sjukt överdrivet eller är det såhär blattar pratar normalt? Låter sjukt efterblivet iallafall "Ska knulla dig" hela jävla tiden.

Språket är tyvärr realistiskt.
Även icke-kriminella personer från orten pratar sådär till vardags: knulla fitta horunge kuk osv
"Horunge " är tex ett förstärkningsord.
"Horunge, jag är hungrig!" är tex normalt att säga.

Otroligt men sant.
Citera
2024-11-02, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Cyniker
Lite kännetecknande för den demografiska komplexiteten i Sverige att blatteganstern (Salim) på riktigt heter Alexander i förnamn meden den svenska killen på riktigt heter Ali i förnamn.

Citat:
Ursprungligen postat av wufc
Hahaha, heter han verkligen så?

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag trodde Tim spelades av en svennebanan (Vad fel man kan ha ibland). Låter som att han är av Turkisk härkomst.

Det är bara hans farsa Jonas som var lite för kreativ.
Han är svensk och ej muslim.

När det gäller Alexander så är han faktiskt född som Jihad.
Men han valde att byta namn när han fyllde 18, av förklarliga skäl.
Citera
2024-11-02, 07:06
Medlem
[quote=kapa-ved|76447861]
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Någon som vet vad Tomas Storm menar när han säger typ att nu är inte bara en person inkvoterad utan två? kan det vara så att han redan vet att Leya lånat pengar av Ravy för att köpa ut Markus och att Ravy därför anser sig äga hälften av Target coach?

Skojar du?

Han syftar på att Hassan och Leya blivit inkvoterade pga deras MENA-bakgrund.
Citera
2024-12-31, 10:13
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Kollade nyligen båda säsongerna efter att en kompis tjatat lite och jag blev positivt överraskad. Tycker att den skildrar den nya importerade kriminaliteten på ett bra sätt, jämfört med en del äldre Beck, Wallander etc. där gängen mest är svenska/nordiska MC-knuttar. I den här serien visar man tydligt att den absoluta merparten av individerna i förortsgängen är invandrare. De framställs även som extremt hänsynslösa och våldsbenägna, varenda en av dem har ju skjutvapen.

Serien visar också vilka tragiska losers dessa kriminella är. Visst, de har svindyra och fula märkeskläder och kanska massa cash för stunden, men de är extremt nojiga, sönderstressade, de tar droger och bor likt Salim i en liten sunkig lya med madrass på golvet. Wow vilket glamoröst liv… samtidigt lyckas de rekrytera ungdomar så nån slags lockelse finns det väl i att vara klädd som en skyltdocka från Gucci och bli skjuten för skitsaker. Förhoppningsvis bidrar regeringens nya förverkandelag till att dessa individer förlorar sina coola statusprylar och inte längre kan locka till sig nya soldater med hjälp av guldkedjor, klockor och Monclervästar. Heja Strömmer! 👍
Citera
2025-10-24, 17:52
Medlem
pettings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp

Lite besviken på att en drogkingpin som Marko var så lätt att radera ut. Han borde ju haft en arme av livvakter, inte bara en tjockis. Tom en ensam Ravy hade kunnat klippa honom on han velat

Exakt vad jag tänkte! Blev så himla besviken och kände hur orealistiskt det kändes. En jävla förortsgangster som inte fyllt 20 går bara rakt in i ett garage och skjuter ihjäl Marko som byggts upp som någon slags boss som dessutom är minst 20 år äldre och borde ha ett jäkla kontaktnät och säkerhetstänk på plats. men icke, han blir skjuten och det enda som händer är att hans livvakter(?)/assistenter(?)/övrig lagmedlem städar undan liken och borstar bort blodet...sen inget mer med det(!)..ingen hämdaktion eller ens försök till det får man se, känns inte alls troligt eller realistiskt

Kändes riktigt "fattigt" att han bara gick in, pangade honom i huvudet och sen ut igen...och Leyas sydamerikakontakt...brydde dom sig inte alls åt att deras framtida varor kommer hamna hos denna Zaki snarare än Leya/Marko?
Om dom nu bryr sig ter det sig för mig väldigt väldigt enkelt för en sydamerikansk smugglarliga att lätt kunna slå ut ett förortsgäng som Zaki's.

Eller är jag helt ute och cyklar med mina tankar runt realismen kring dessa specifika händelser?
Senast redigerad av petting 2025-10-24 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in