2021-04-25, 21:54
Bannlyst
Något jag verkligen ångrar är att jag inte körde på för fullt 6 timmar dagligen med detta, från första början.

Började runt 2017 tror jag, de första tre åren var det mest något jag gjorde när jag var rätt uttråkad, men vissa veckor kammade jag väl in en fyra tusen i alla fall.

Det var inte föränn förra året som jag började trycka rejält, med 600 meddelanden dagligen, ändå inte allt för jobbigt när man kan göra det samtidigt som man jobbar sitt vanliga jobb vid datorn.

Fan hade jag köttat 600 meddelanden dagligen från 2017 hade jag ju haft 1.2-1.6 mille "extrapengar" nu, zzz
2021-04-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Hahá....! Du har ingen aning om vilka krafter vi har på denna tråd. Vilka personen du handskas med. Visste du att mannen som äger denna koncern i Amsterdam, jag har jobbat för honom, han är mångmiljonär, och är helt anonym. Så du hade ändå inte hanterat och klarat av hela denna bransch, se så, love and kisses på din rotborste

Oj, jag blir nästan rädd. Synd att du inte vet vilka krafter du skriver med just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tycker absolut att du ska köra. Garanterat många skratt och lite kul måste det väl ändå vara för er grabbar att se hur era bröder bönar och ber för en dejt?
Perfekt sysselsättning om du ska hålla dig lite undan också.

Jo det är just det jag funderar på, ren jävla tur å hamna här ändå. lite misstänksam i början, men ju mer jag tänker på det desto mer känner jag att pengar å möjligheten att ligga under jorden vore kalas. Jag kan lätt offra 5 - 8 timmar om dagen att skriva, då jag skriver skapligt fort.

Får väl se om man fattar alla ord å uttryck här till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av blablablablabla1
Google is King (or Queen).

Nu jävlas jag bara, lugna sig.

Det beror på vem du får svar av. Vissa svarar inte, vissa jävlas, vissa svarar gärna, så beror på hur länge du orkar vänta antar jag, eller PM:a nån I guess, vet inte hur etiketten är med det på FB?

Är det jag menar med att det är lunchrummet, verkar mest som folk är här när det går trögt i chatten eller så, för att lasta av sinnet och så vidare? Vi är ändå fellow arbetskamrater, skönt med likasinnade, så det är vad tråden har blivit mer eller mindre. Så slinker nån in helt sonika som du ibland. ^^

Jo, kollade in dig direkt, Reddit vana. En del intressanta trådar minst sagt.

Haha, jo det går lite fram å tillbaka märker jag. Men stämningen funkar ju, inget mig emot. Speciellt då jag är anonym, bakom VPN å dessutom bor i ett rörligt stort fordon. Jag är lite av en unik gosse om man säger så, en jävla bok en dag när jag ska skriva mina memoarer.

Jo jag lär ju bli hängandes om jag satsar på detta. Ligger på tungan, men bra sugen eftersom jag ska till kneget imorgon å gör bäst i å sova om minuter om jag ska få min skönhetssömn. Tjänar ju mer om jag satsar 8 timmar om dagen på detta, framför min dator med en tangentbord jag trivs bra med.

Ironiskt nog hänger jag inte på reddit, men visst är mina trådar lagom fyllda med inre känslor om ditten å datten.

Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Något jag verkligen ångrar är att jag inte körde på för fullt 6 timmar dagligen med detta, från första början.

Började runt 2017 tror jag, de första tre åren var det mest något jag gjorde när jag var rätt uttråkad, men vissa veckor kammade jag väl in en fyra tusen i alla fall.

Det var inte föränn förra året som jag började trycka rejält, med 600 meddelanden dagligen, ändå inte allt för jobbigt när man kan göra det samtidigt som man jobbar sitt vanliga jobb vid datorn.

Fan hade jag köttat 600 meddelanden dagligen från 2017 hade jag ju haft 1.2-1.6 mille "extrapengar" nu, zzz

600 meddelanden? Vad fan, jag kan ju tjöta tusentals om jag bara får rull å skriva. Inte för å skryta men uppväxt hela tonåren med dator å haft sedan dess, över halva livet sedan. Detta inlägg tog inte mer än någon minut å knåpa ihop. Fan jag har nog valt fel yrke.

Om jag nu satsar, vart börjar man?
2021-04-25, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MangaFragor
Oj, jag blir nästan rädd. Synd att du inte vet vilka krafter du skriver med just nu.

Jo det är just det jag funderar på, ren jävla tur å hamna här ändå. lite misstänksam i början, men ju mer jag tänker på det desto mer känner jag att pengar å möjligheten att ligga under jorden vore kalas. Jag kan lätt offra 5 - 8 timmar om dagen att skriva, då jag skriver skapligt fort.

Får väl se om man fattar alla ord å uttryck här till slut.

Haha, jo det går lite fram å tillbaka märker jag. Men stämningen funkar ju, inget mig emot. Speciellt då jag är anonym, bakom VPN å dessutom bor i ett rörligt stort fordon. Jag är lite av en unik gosse om man säger så, en jävla bok en dag när jag ska skriva mina memoarer.

Jo jag lär ju bli hängandes om jag satsar på detta. Ligger på tungan, men bra sugen eftersom jag ska till kneget imorgon å gör bäst i å sova om minuter om jag ska få min skönhetssömn. Tjänar ju mer om jag satsar 8 timmar om dagen på detta, framför min dator med en tangentbord jag trivs bra med.

Ironiskt nog hänger jag inte på reddit, men visst är mina trådar lagom fyllda med inre känslor om ditten å datten.

600 meddelanden? Vad fan, jag kan ju tjöta tusentals om jag bara får rull å skriva. Inte för å skryta men uppväxt hela tonåren med dator å haft sedan dess, över halva livet sedan. Detta inlägg tog inte mer än någon minut å knåpa ihop. Fan jag har nog valt fel yrke.

Om jag nu satsar, vart börjar man?

Tusentals är riktigt svårt. Det svåra är inte att skriva snabbt, men att logga all skit som dom skriver, typ var dom bor, var dom heter, vad man själv heter etc.

Hade dom tagit bort tvånget att logga massa skit så hade man ju kunnat tjäna multum och råspamma meddelanden.
2021-04-25, 22:13
Medlem
Citat:
Tusentals är riktigt svårt. Det svåra är inte att skriva snabbt, men att logga all skit som dom skriver, typ var dom bor, var dom heter, vad man själv heter etc.

Hade dom tagit bort tvånget att logga massa skit så hade man ju kunnat tjäna multum och råspamma meddelanden.

Man ska ändå driva på en diskussion å verka intressant? Sen när de väl frågar om dejt så drar man sig ur? Eller ska man skriva tills de inser att man endast använder de som tidsdriv ( om man nu faktiskt var en kvinna )?

Hur kommer man igång? I vilken valuta får ni betalt i?
2021-04-25, 23:45
Medlem
Citat:

Asså jag vet ju att du sagt att skapa ett konto utomlands, och jag har ett konto på Revolut, gått igenom tråden här och sökt och många säger att det ska gå bra och så, blir lite nojig dock då Revolut sökte bank licens i UK senast i Januari, vet inte om det kanske innebär att de blir en riktig bank "överallt" och då är skyldiga att meddela olika länders skatteinstitut, visserligen så står jag på ett annat land än Sverige i Revolut men använde mitt svenska pass, vet inte riktigt hur dessa företag gör

Blir bara nojig som fan

Förstår om du inte vill gå ut med för mycket info så förväntar mig inget svar på detta, men vad för bank/betalningsalternativ använder du dig av för att hålla undan denna inkomst och därav ingen skatt?
2021-04-26, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Asså jag vet ju att du sagt att skapa ett konto utomlands, och jag har ett konto på Revolut, gått igenom tråden här och sökt och många säger att det ska gå bra och så, blir lite nojig dock då Revolut sökte bank licens i UK senast i Januari, vet inte om det kanske innebär att de blir en riktig bank "överallt" och då är skyldiga att meddela olika länders skatteinstitut, visserligen så står jag på ett annat land än Sverige i Revolut men använde mitt svenska pass, vet inte riktigt hur dessa företag gör

Blir bara nojig som fan

Förstår om du inte vill gå ut med för mycket info så förväntar mig inget svar på detta, men vad för bank/betalningsalternativ använder du dig av för att hålla undan denna inkomst och därav ingen skatt?

Sluta noja så mycket, det finns många större fiskar att fånga när det kommer till skattefusk, än någon stolle som skattefuskar några hundra tusen per år.

Jag använder i alla fall bitsafe. Min oro är noll, har rätt många kontakter inom det här och risken är, i alla fall i dagens läge, absolut minimal.
2021-04-26, 03:42
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:

Aah..! Den klassiska misär-nostalgin. Det är mitt största lidande också, tro mig. Roligt att du tog upp det, faktiskt enda jag någonsin hört förutom mig själv som uttryckt det på det sättet. Men kom alltid ihåg att Nuet är framtidens Dåtid. Så du gör din framtid nu. Sätt igång. Sätt upp en plan.
2021-04-26, 06:03
Medlem
se8035s avatar
Själv är man uppe i sin första kanin redan och påväg mot den andra
2021-04-26, 09:11
Medlem
blablablablabla1s avatar
Ni som jobbar på CW hur funkar det med fakturering?
2021-04-26, 10:09
Bannlyst
Nu är jag fan förbannad igen. Ny vecka och så klart ska det nu ta tid mellan varje meddelande, herregud vad fan har dom gjort!

Hela grejen med detta var ju att man kunde spamma meddelanden som en galning för att man fick nya på sekunden när man skrivit klart ett, man tappar ju flowet helt och hållet när man får vänta en jävla minut på varje meddelande.

SUG FET KUK
2021-04-26, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Aah..! Den klassiska misär-nostalgin. Det är mitt största lidande också, tro mig. Roligt att du tog upp det, faktiskt enda jag någonsin hört förutom mig själv som uttryckt det på det sättet. Men kom alltid ihåg att Nuet är framtidens Dåtid. Så du gör din framtid nu. Sätt igång. Sätt upp en plan.

Du som är erfaren, vet du vad fan det är som pågår? Varför i helvete har idioterna gjort så kön är så långsam helt plötsligt?

#¤"¤#¤!#¤#"¤!!!

2021-04-26, 10:48
Medlem
Måste finnas något sätt där man slipper att förflytta handen från tangentbordet till musen för att sedan klicka send.

Hade varit för jävla fint om man kunde skicka meddelande på enter, finns det någon script för det? man förlorar lite flow när man flyttar handen till musen.

Sedan också dessa små felstavningar man gör ibland när man råkar trycka på tangenten bredvid och sedan måste sudda. Också riktigt jävla segt.

Finns det något script för att skicka meddelandet på "enter" när man skrivit klart?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in