2021-04-25, 19:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man tror knappt sina ögon när man läser såna konstigheter som HDs "utspel".
The devil is in the details.

Samma uttalande är yttrat till flera personer.
Behöver reda ut saker liksom.
Men vi älskar varandra och det ska ses mer som en slags paus i äktenskapet.

Därav min åsikt att hon roar sig med JS.

.... tills SD är mer mogen, han tackar ju för att hon lär honom utvecklas.
Hon håller honom på halster så han ska sukta riktigt rejält efter henne. Hon blir glad när han är ledsen.
Brist-på-tillit tuktar honom, hon har trumf på handen.

Sen kan hon morra, visa tänderna och påminna honom hur svårt han hade det utan henne.
Hur han stod avundsjukt och såg hur hon reste med JS och låg på hotell...
Hur han tittade längtansfullt på det tomma båset....jag menar sänghalvan.
Senast redigerad av develi 2021-04-25 kl. 19:24.
Citera
2021-04-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var den lätta biten...

Just därför jag tyckte du kunde behöva lite pepp 😅
Citera
2021-04-25, 19:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Just därför jag tyckte du kunde behöva lite pepp 😅

😂
Citera
2021-04-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, om S*illens redogörelse stämmer med tidpunkten som han mindes det. Han hade ju kalaset att hänga upp minnesbilden på.
Samtalet borde väl finnas registrerat någonstans, och förhoppningsvis kollat?

Det vi vet om tidpunkten är att hon ringde (inte sms:ade) när hon kommit ut från förhöret, medan hon väntade på sin far.

Sen kan man undra om hon hade två mobiler och lämnade ifrån sig den ena: kanske var hon förberedd på att den skulle tas i beslag eftersom de hade tagit SDs. De hade redan levt några dagar med "handikappet" att vara av med en mobil med allt vad det innebär. Hur skulle hon annars kunna meddela att förhöret var avslutat? Som många är inne på så är det mycket som inte stämmer med deras redogörelse.

En annan poäng är att SD säger att HD fick veta av polisen.

ps. tack för ditt inlägg ovan där du lyssnat igenom förhöret med EE.
Citera
2021-04-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dialogen om att "allt ska bli så bra nu" och hon utbrister i semester!!! och löser J*nis myst, är konstig utifrån vad som inte sägs.

Ja det finns många infallsvinklar som är wierd i detta. Det som sägs/skrivs och det som inte sägs/skrivs.
Det är så urbota dumt att jag är böjd att hålla med de som skriver att D:s snarare är korkade än smarta.
Citera
2021-04-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som vanligt inte en tanke ägnas åt barnen.
Det verkar genomgående.

Burkarna först!

Undrar om det finns någon här som kan kolla hur ofta de tar burkar tillsammans? Och därmed överlåter ungarna till andra att ta hand om.
Citera
2021-04-25, 21:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Oj.
Skummar förhören med HD och något som känns rentav obehagligt är förhöret 3/9 2019. (149/271 ff)
HD verkar väldigt påverkad av medicin under stor del av förhöret. Hon "nyktrar till" mot slutet. Usch, det känns inte ok att förhöret genomförs. Men det är kanske så det måste gå till, många förhörda personer är kanske inte på topp.
Jag har läst detta förut, men inte alls reagerat på samma sätt då.
Citera
2021-04-25, 22:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Oj.
Skummar förhören med HD och något som känns rentav obehagligt är förhöret 3/9 2019. (149/271 ff)
HD verkar väldigt påverkad av medicin under stor del av förhöret. Hon "nyktrar till" mot slutet. Usch, det känns inte ok att förhöret genomförs. Men det är kanske så det måste gå till, många förhörda personer är kanske inte på topp.
Jag har läst detta förut, men inte alls reagerat på samma sätt då.
Hur är det möjligt att HD vid flera tillfällen, vid olika tidpunkter, kan verka helt borta?
Samtidigt anser hennes chef att hon är en av de bättre sjuksköterskorna.
Ljuger HD:s chef av lojalitet med henne?
Utan att läsa förhören igen har jag för mig att chefen gav ett mycket seriöst intryck.
Spelar HD dum under förhören?
Eller är HD så rädd för förhören att hon innan dem stoppar sig full med lugnande mediciner?
Citera
2021-04-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur är det möjligt att HD vid flera tillfällen, vid olika tidpunkter, kan verka helt borta?
Utan att läsa förhören igen har jag för mig att chefen gav ett mycket seriöst intryck.
Eller är HD så rädd för förhören att hon innan dem stoppar sig full med lugnande mediciner?

Jag tippar på det sistnämnda, Att ta lugnande före ett förhör kan vara smart ur den misstänktes vinkel, du blir avtrubbad och visar inte mycket känslor. Jag vet att många bankrånare ur det gamla gardet tog Rohypnol strax innan dom rånade banken för att få bort stressen.
Citera
2021-04-25, 23:40
Medlem
Citat:

Kan inte tänka mig att man låter HD peta i sig hur mycket lugnande hon hon vill innan förhör, iaf inte på plats. Klart att hon är rädd. Konstigt vore det annars.
Hur hon gör på jobbet är en annan sak. Hade hon uppträtt så glömsk och förvirrat där som i förhören så hade nog chefen MT inte låtit henne jobba. Hade varit farligt för patienterna och märkts ganska omgående. Tror hon har rätt bra koll där.
Tror att förvirringen under förhören kan vara en mix av mediciner och spelad glömska.
Vad hon är rädd för kan vi bara gissa...
Citera
2021-04-25, 23:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Det är sån stor skillnad på och i förhören att jag som läser dem blir alldeles brydd. Det är som att läsa en deckare av Leif GW Persson där Åke Holmberg skapat intrigen. Rätt vad det är har ett kapitel skrivits av Astrid Lindgren. Nästa kapitel delas av Gunilla Bergström och Stieg Trenter, och upplösningen är från en pekbok på dagis.

HD gråter, pratar på, svarar enstavig, är helt väck: ”om jag flaggar bort”, hon är tankspridd och förvirrad: ”hjärnsläpp”, fnittrar till, vet knappt vilken fråga hon fått, är arrogant, babblar, är plötsligt stöddig: ”det där har jag redan svarat på” osv. Det är en hel provkarta på känslor - och även avsaknad av: ”jag kan inte ta in det”, ”hjärnan är blank”.
Typ.

Om jag ska sätta nån tilltro till vad hon säger så tror jag faktiskt att det första förhöret, dvs det som hålls den 19/5, är det där hon är mest trovärdig.

För allt jag vet så kan hon vara en underbar sjuksköterska, och eftersom hon har (hade?) flera vad det verkar vettiga vänninor så måste det finnas något positivt hos henne.
Chefen, MT, verkar också vara mycket klok. Jag tror inte att hon ljuger, för då hade hon ju inte behövt berätta om ”jag hoppas hon är död”-samtalet.

Om HD fruktar förhören? Ja, hon verkar alls inte uppskatta dem. Om det är anledningen till att hon är helt drogad, eller om hon helt enkelt är super-medicinerad under hela denna period vet jag verkligen inte. Hon verkar inte i skick att jobba i vart fall.

Låt mej säga som så här: HD kanske har repat sej helt, men efter att ha läst FUP och lyssnat på förhör med henne så är jag glad att jag inte är sjuk i Örebro.
Citera
2021-04-26, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HD sa i TR att de inte åkte upp till Hjärsta iaf.
Om hon sa något om att de åkt förbi Lundby, det minns jag inte nu. Någon annan kanske minns hur hon sa, eller åklagaren sa om målet för resan. Målet borde ju ha varit sommarstugan och där kan ju HD ha flikat in något som jag inte minns just nu.

Ok, nu har jag inte kollat, och/eller har glömt att HD ringde SOA om mobilen. Isf är det ju ett bevis för att han inte var där vid polishuset när förhöret var slut? Men vad ringde hon då med? Sin egen eller polisens?

Minns att vi pratat om att HDs mobil blev beslagtagen.

Jag hoppas att utredningen har koll på vems mobil hon ringde från, t ex när hon pratade med JS och vid vilken tid det var.

Utredningen borde täppa till hålen här om det inte är gjort redan.

Som jag skrev så var det från min sida en spekulation ang om HD ringde till SOA efter sitt förhör (för hämtning och ev medtagande av telefon).

Jag har till för några veckor sedan haft för mig att HD/SOA varit överens om att de åkte direkt till sommarstugan efter HD:s förhör (och därmed en omväg om de for via motorvägen).
För inte så länge sedan (kanske några veckor) la någon här i tråden upp som jag kommer ihåg från ett förhör med HD (och tillhörande Akt.nr) där hon sagt att de åkte förbi Lundby för att hämta en telefon.

Ja, vad ska man tro på?! Rätt ska vara rätt som SOA sa... men resvägen verkar de inte vara överens om! Något är fel, frågan är enkel... VAD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in