Citat:
Om de åkt till Lundby för att hämta en telefon till HD efter förhöret kan jag se att det blir en naturlig väg att därifrån åka motorvägen och vidare till sommarstugan.
Problemet här är ändå att HD/SOA verkar ha lite olika uppfattningar om vad som hände efter förhöret. Åkte de till Lundby för att hämta en telefon så är det väl bara att säga det, isf borde båda två komma ihåg och inget konstigt.
Men... HD verkar ha kunskap redan vid polishuset om att LW var funnen. Även om de åkt förbi på motorvägen och sett polisaktivitet där behöver det inte nödvändigtvis vara LW:s kropp, det kan vara telefonen, kläder mm.
Tillägg /ytterligare en spekulation:
När SOA skjutsade HD till hennes förhör är det väl troligt att han åkte hem en sväng till Lundby under tiden. HD ringde efter förhöret och bad honom ta med en telefon för de hade beslagtagit hennes (isf blev det en omväg mot sommarstugan). Han satt knappats utanför polishuset under tiden... ett förhör kan ta hur lång tid som helst, det hade HD blivit varse den kvällen SD blev kvar i flertalet timmar (15:e innan resan mot Arl).
Problemet här är ändå att HD/SOA verkar ha lite olika uppfattningar om vad som hände efter förhöret. Åkte de till Lundby för att hämta en telefon så är det väl bara att säga det, isf borde båda två komma ihåg och inget konstigt.
Men... HD verkar ha kunskap redan vid polishuset om att LW var funnen. Även om de åkt förbi på motorvägen och sett polisaktivitet där behöver det inte nödvändigtvis vara LW:s kropp, det kan vara telefonen, kläder mm.
Tillägg /ytterligare en spekulation:
När SOA skjutsade HD till hennes förhör är det väl troligt att han åkte hem en sväng till Lundby under tiden. HD ringde efter förhöret och bad honom ta med en telefon för de hade beslagtagit hennes (isf blev det en omväg mot sommarstugan). Han satt knappats utanför polishuset under tiden... ett förhör kan ta hur lång tid som helst, det hade HD blivit varse den kvällen SD blev kvar i flertalet timmar (15:e innan resan mot Arl).
HD sa i TR att de inte åkte upp till Hjärsta iaf.
Om hon sa något om att de åkt förbi Lundby, det minns jag inte nu. Någon annan kanske minns hur hon sa, eller åklagaren sa om målet för resan. Målet borde ju ha varit sommarstugan och där kan ju HD ha flikat in något som jag inte minns just nu.
Ok, nu har jag inte kollat, och/eller har glömt att HD ringde SOA om mobilen. Isf är det ju ett bevis för att han inte var där vid polishuset när förhöret var slut? Men vad ringde hon då med? Sin egen eller polisens?
Minns att vi pratat om att HDs mobil blev beslagtagen.
Jag hoppas att utredningen har koll på vems mobil hon ringde från, t ex när hon pratade med JS och vid vilken tid det var.
Utredningen borde täppa till hålen här om det inte är gjort redan.