2021-04-25, 19:41
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
skulle vilja se tanja några veckor utan cartman
DET vore underbart!
Inte bara för Tanjas skull, framförallt av rent egoistiska skäl.😉
2021-04-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellie72
Det var nog något starkare än chilinötter.
Ja, jag vet bara inte vad de heter. Det var inte chillinötter man har som snacks till en kall öl! 🤣🤣🤣

Edit: kan vara nötter med carolina reaper paprika,*eller liknande?
Senast redigerad av Miraquel 2021-04-25 kl. 19:45.
2021-04-25, 19:42
Medlem
Bbbloopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Produktionen försöker verkligen sabba för Simon!

De vet att han har svår IBS, och pga det inte kunnat ta sig utanför hemmet på flera år. Ändå tvingar de i honom harakirinötter. De vill att han ska behöva lämna självmant. Allt för att rädda vinsten till deras favorit Nardos.
Det här är sadism

Har man så svårt IBS ska han nog börja se över sin alkoholkonsumtion istället och inte supa huvudet av sig 5 dagar I veckan..
2021-04-25, 19:43
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtre1
Hur fungerar ibs och öl? Har för mig att min vän blir knas i magen av öl men kan ha fel
IBS kan vara väldigt individuellt. Allt från lättare symptom till svår som begränsar livet, som i Simons fall.

Även vilka födoämnen man reagerar på varierar från person till person.
2021-04-25, 19:44
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag vill bara säga detta. Off-Topic jag vet men jag måste! Under de två senaste säsongerna har många bekanta avatarer(individer) återkommit hit. Vissa känner jag igen och andra inte och det här är så stort, vi får ta del av varandras tankar och känslor genom vilka värderingar vi har.

Vi behöver inte alltid vara överens och hur tråkigt hade inte det varit? Då hade inte denna tråd funnits och vi hade inte kunnat utveckla oss själva.

Nu är vi samlade här som en enda stor färgpalett där var och en av oss symboliserar de olika färgklickarna, alla lika viktiga och tillsammans bidrar vi till att färdigställa den färgglada målning som är vår BB- tråd till den siste lämnar huset!

Älskar er så jäkla mycket och tack för att ni lärt mig så mycket! <3

Fan vad go du är!
Som jag sagt till min sambo, det roligaste med BB är garanterat Flashback.
2021-04-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Då missförstod jag dig, sorry. Med tanke på alla lögner hon uttalat blir det svårt att tro på henne, att det är så illa som hon får det att låta och lyssnade man på samtalet, vilket du inte gjorde, framgick det ganska tydligt att det inte far fullt så illa. Dompa ställde bra frågor som tvingade henne att svara riktigt. Det var ett bra och förtroligt samtal. Jag tror, observera tror, inte att just killen i det långa förhållandet var den värsta douchen, snarare de hon dejtat efter det då hon fått inse att hennes beteende inte riktigt fungerar.

Jag hade nog inte reagerat alls om du inte avslutat svaret som du gjorde - att jag måste levt ett skyddat liv, vilket talar emot det du skrev nu. Många som upplevt trauman ser också till att hålla sig jävligt långt borta från typen när de väl kommit ur det.

Det första fetade: Jag håller med dig (även om jag inte vet vad som sagts av henne tidigare). Men hon har ju hintat om att hennes kompisar gått vidare direkt till första bästa kille. Jag är helt övertygad om att Emelie gjort det samma!

Det andra fetade: Just den meningen är det jag menar. När man väl kommit ur det håller man sig långt borta! Men man behöver inte ha kommit ur det när relationen tar slut, man kan fortfarande befinna sig i den andra personens makt om du förstår hur jag menar?

Till sist så vill jag verkligen be om ursäkt att jag triggade dig! Jag önskar inte någon ett trauma och är uppriktigt glad att du verkar ha bearbetat ditt! Dumt av mig att anta att du levt ett skyddat liv.
2021-04-25, 19:45
Medlem
xrlpyts avatar
Husmöte, zzz-zz..
2021-04-25, 19:46
Medlem
Pnugknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Fick som straff i tävling äta chillinötter. Och han har ibs.

Hahah men lilla ponken. Ser ut som han avlider vilken sekund som helst. Tycker det är dåligt av Produktionen att inte ta hänsyn till deltagarnas besvär när dom delar ut deras straff.
2021-04-25, 19:46
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
IBS kan vara väldigt individuellt. Allt från lättare symptom till svår som begränsar livet, som i Simons fall.

Även vilka födoämnen man reagerar på varierar från person till person.

Okej tack för svar! 😊
Tänkte på hans ölkonsumtion och att det inte nämnts något om ibs då (vad jg har hört) men det är självklart att det är individuellt
2021-04-25, 19:47
Medlem
1337crews avatar
Fy fan vad onödigt att tvinga Simon som har IBS att käka stark mat. Så hänsynslöst.
2021-04-25, 19:48
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbblooper
Har man så svårt IBS ska han nog börja se över sin alkoholkonsumtion istället och inte supa huvudet av sig 5 dagar I veckan..
Absolut, håller med dig där. Simon behöver verkligen ta ett allvarligt snack med sig själv angående sitt alkoholmissbruk.
Men att produktionen ger ett straff som kan ge allvarliga hälsoproblem är under all kritik.
Det tar ofta flera år att komma till bukt med svår IBS, och äter man nåt olämpligt kan de framsteg man gjort vara utraderade.
2021-04-25, 19:48
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Är du läkare?

Nej därför jag frågade? Cynisk är jag dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in