Citat:
Ursprungligen postat av
Niggerslayer
Pengar såklart, alla har försökt pressa lilla nisse på pengar sen han slog igenom hamko hjälpte Einar mot folk som ville ta hans pengar och lät ingen köra över honom. Sen tog girigheten över och hamko ville ha pengar från Einar för att hämta ett kilo kokain och massa vapen, Einar hade lovat detta i samband med att han slog igenom att han och hamko tillsammans ska ta över narkotika marknaden i Dalen och köra mot allt och alla. Einar slog igenom Hamko hjälpte Einar jätte mycket för att skydda hans pengar och stå upp för lilla nisse. Sen när tiden kom och hamko börja pusha nisse till ” när ska du ge mig pengar så vi kan hämts laddet” osv. Einar va under 18 då och hade ju inte själv kontroll över sina musik pengar han kan ju inte direkt be morsan ta ut 400 tusen för han ska köpa ett kilo ladd liksom. Hamko blev mer och mer irriterad över stt einar lovat saker sen inte hållt sitt ord. Sen utöver de så hade hamko tagit på sig massa fiender för att han stog upp för einar. Men när han insåg att lilla Nissens ord bara hade varit falska löften och efter allt han ställt upp med och hjälpt till med så vill inte nisse stå för sitt ord. Detta är en stor del av varför de blev som de blev mellan dom
Tack för förklaringen! Ja, det är nog svårt att få Lena att ta ut 400 k i kontanter.

Man kan väl förstå båda lite. Hamko känner sig lurad och har kommit i kläm. E har i ungdomligt oförstånd lovat saker han inte kan hålla, även om han säkert menade vad han sa när de planerade. "Du och jag bror, vi tar över allt!"
Om man spekulerar, utan att ha koll eller hört andra sidan...
Känner inte Nisse men utifrån vad man sett i media så är han kanske lite av en people pleaser? Han anpassar sig till den han pratar med för stunden, speglar, byter dialekt. Vill att folk ska vara glada
När han träffar Hamko så vill han inte göra honom besviken utan spinner vidare på planerna... kanske så att han tror på det själv t o m.
Sen, när han kommer hem så inser han att det här blir svårt...
Conspiracy theory. Han har ju gjort sjukt många features periodvis. Kanske för att få lite cash rakt ner i fickan som kan flyga under radarn med både SS_TV, Skatteverket och Mamma?
Förlåt alla för väldigt fria spekulationer. Inget jag säger har faktagrund.