2021-04-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasminbyn
Hur vet du det

Det har stått i aftonbladet/expressen. Haval skrev ett brev från häktet med hot mot sin producent, Dree Low och P3.
Citera
2021-04-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Jag ska berätta Till er hur detta hände!

Einar betalar för skydd till Bandidos som kommer göra allt för o inte förlora sitt bankomat!

Han får träffa Presidenten som förklarar Till honom att han måste ta resa Till Dubai o de ska visa Haval vem e de riktiga storspelarna!
Killen vet nånting ska hända han vill inte att de ska göra nåt men vågar inte säga nåt för han stor framför en människa som kan få bort honom!
Han åker han vet ingenting hur saker ska gå till sen visar Bandidos att Haval e inte så stor G som han verkar att tro o alla e sårbara!
Einar får reda på vad som hände får panik kan inte sova nu på nätterna!
Han e rädd o vet att nu e han skyldig de för resten av sitt liv för Bandidos skyddar hans familj med som de planerade bomba o mörda!
Detta va genom tänkt plan av riktiga gangsters som satt där i dagar o planerat!
Detta handlar inte om att de e kränkta av Haval detta handlar endast om att de vill aldrig förlora Einar(bankomatet)!
Så hade jag också gjort om jag hade varit de!
Einar kommer dra in miljoner från o med nu hälften kommer Bandidos att kräva o få bort alla som försöker göra nåt mot svensken!

Låter helt klart rimligt. Det är en väldigt stor summa pengar vi pratar om som är säkrade för en lång framtid.
Citera
2021-04-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daaniii
Låter helt klart rimligt. Det är en väldigt stor summa pengar vi pratar om som är säkrade för en lång framtid.
Det ska nog vara en helt sjuk summa ifall bandidos ska blanda sig i något becknarväskekrig... Stämmer det så blir det säkerligen en actionfylld sommar.
Citera
2021-04-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasminbyn
folk säger att han stod med sin flickvän och rökte där nere vid porten, och att hans flickvän antagligen skickat sms till gärningsmännen som ska ha surrat runt i området och sedan ska ha skjutit Dara med flera skott och lämna flickvännen oskadd pga överenskommelse. Jag hoppas innerligt att detta bara är rykte och inte stämmer.

Dara följer endast en ”normal” tjej på Instagram, @roxxm*ri*

* = a

Hon hade öppen profil för cirka 50 minuter sedan men är nu privat. Man tror att det är hon som var Daras flickvän, då hon även var förlovad med honom.

Den där tjejen är från Gävle!.... Känd för att ligga runt bland gangsters.....!
Citera
2021-04-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Det ska nog vara en helt sjuk summa ifall bandidos ska blanda sig i något becknarväskekrig... Stämmer det så blir det säkerligen en actionfylld sommar.
Det var längesen Bandidos blev mer av ett förortsgäng än MC klubb. Samma klientel, samma temperament. Började inte kriget i GBG med en jävla väst som blev stulen?
Citera
2021-04-20, 15:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Jag ska berätta Till er hur detta hände!

Einar betalar för skydd till Bandidos som kommer göra allt för o inte förlora sitt bankomat!

Han får träffa Presidenten som förklarar Till honom att han måste ta resa Till Dubai o de ska visa Haval vem e de riktiga storspelarna!
Killen vet nånting ska hända han vill inte att de ska göra nåt men vågar inte säga nåt för han stor framför en människa som kan få bort honom!
Han åker han vet ingenting hur saker ska gå till sen visar Bandidos att Haval e inte så stor G som han verkar att tro o alla e sårbara!
Einar får reda på vad som hände får panik kan inte sova nu på nätterna!
Han e rädd o vet att nu e han skyldig de för resten av sitt liv för Bandidos skyddar hans familj med som de planerade bomba o mörda!
Detta va genom tänkt plan av riktiga gangsters som satt där i dagar o planerat!
Detta handlar inte om att de e kränkta av Haval detta handlar endast om att de vill aldrig förlora Einar(bankomatet)!
Så hade jag också gjort om jag hade varit de!
Einar kommer dra in miljoner från o med nu hälften kommer Bandidos att kräva o få bort alla som försöker göra nåt mot svensken!

Jag hade varit rädd som inblandad i detta. Fler familjemedlemmar till horungarna som stålsatte och genomförde kidnappningen av Einar kommer klippas/råka illa ut. Jag hoppas de va värt de för 50 k och en kedja och klocka.
Citera
2021-04-20, 15:53
Medlem
VBYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmi
Jag tycker att det kan vara en bra utveckling att man börjar ge sig på familjerna till GM för att skada GM så hårt som möjligt. På så vis kanske en GM framöver tänker till innan han agerar fullskaligt med mord eller kidnappningar med offentliga förnedringar osv.. Rättssystemet skrämmer ju inte många idag till skillnad från vad tanken om att ens handlingar kommer kunna kosta ens familjemedlemmar livet etc.. Hårt mot hårt så att säga. Den som får andra att lida ska själv lida och lida gör man inte som död.

Tänk själv.. Kalle dödar Pelle för att Pelle hade kidnappat KALLE tidigare, vem lider? Jo Pelles familj! Inte Pelle, eller hur! Men om Kalle istället hade dödat Pelles bror, DÅ HADE PELLE LIDIT PÅ RIKTIGT OCH ALLA ANDRA FÅR SIG DESSUTOM EN TANKESTÄLLARE!

Om det nu är Einar så tror jag att hans familj efter detta aldrig kommer kunna leva ett normalt liv igen, de kommer tvingas leva under så kraftiga hot i flera år framöver, de riskerar nu också att bli mördade på grund av Einar agerande (Om det nu är han). Hur roligt är detta för Einar? Tänkte han så långt? Är han lika tuff nu? Tänkte Haval såhär långt? Hade Haval gjort detta mot Einar om han anade att detta skulle kunna hända?

Nu kanske folk börjar tänka sig för lite mer, speciellt om det händer fler gånger i framtiden (Att man ger sig på familjerna istället för att skada GM på det mest smärtsamma viset) då är det nog inte lika kul att ta riskerna längre.

Hur jävla dum e du egentligen? Så du menar om din bror gör nått så ska du stå i svars för för det,
Ska du ta fängelse straffet med för din bror? Jag hoppas en förlupen kula träffar dig när du e på väg till jobbet!
Citera
2021-04-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Det var längesen Bandidos blev mer av ett förortsgäng än MC klubb. Samma klientel, samma temperament. Började inte kriget i GBG med en jävla väst som blev stulen?
Missat det, på "min tid" var MC-gängen mer åt maffiahållet och på en högre nivå än sånahär "beefs". Risken man tar för att ge beskydd åt en rappare vars fiender inte direkt har några gränser lär vara värd en hutlös summa.
Citera
2021-04-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VBY
Hur jävla dum e du egentligen? Så du menar om din bror gör nått så ska du stå i svars för för det,
Ska du ta fängelse straffet med för din bror? Jag hoppas en förlupen kula träffar dig när du e på väg till jobbet!

Du vill inte förstå att gänget ville på Einars familj du ser Bara din egen sanning de ville gå på människor som lever vanligt liv betalar skatt o glöm aldrig att de deras land vi blattar ska vara glada att vi får vara här o få ett bättre liv!
Jag vill inte jobba 12 timmar om dagen o få 4000 kronor i månaden som folk gör i hemlandet !
Citera
2021-04-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VBY

Min bror skulle inte bete sig så! Det skulle ingen i min familj göra!
Vi har en tydlig bild på hur man beter sig! Vi vet vad som är ok eller inte ok! Att kidnappa någon (som dessutom är en sk vän) och göra det som Haval gjorde är så ohederligt det kan bli.

På frågan om jag skulle ta fängelsestraffet med för min bror så är det tyvärr inte juridiskt möjligt men jag hade absolut kunnat göra det, alla dagar i veckan! Du då? Tror inte vi två är att jämföra med varandra på någon plan överhuvudtaget lilleman.

Du verkar inte förstå min poäng och det är helt ok, såsom det är helt ok att ha olika åsikter om saker och ting! Jag håller fast vid att om t.ex. du, som verkar vara så tuff, hade kidnappat mig eller min bror så skulle det varit det värsta straffet för dig, om vi tagit din bror eller någon annan i din familj och det hör man ju bara på din kommentar. Så uppenbarligen är det exakt detta som är det bästa sättet att hämnas en GM på. Tack för att du bekräftar det!

Och för er som är av andra åsikter än mig bespara er tiden att skriva till på samma sätt som lilleman här gjorde, för vi är som sagt olika allihop och denna tråden borde mer handla om vad som faktiskt hänt och uppdateras med mer information och teorier istället för att sitta och trolljaga som vissa här gör.
Senast redigerad av Jimmi 2021-04-20 kl. 16:57.
Citera
2021-04-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmi

Min bror skulle inte bete sig så! Det skulle ingen i min familj göra!...

Hur fan vet du det? Oavsett hur uppfostrad man är kan man råka ställa till med något skit i ögonen på dessa jävla muppar och då vill du att någon ska komma och mula dig för att din brorsa kollat snett på fel yrkeskriminell tomte? Den som blandar in familj som inte har med skiten att göra är fan lägre patrask än golare.
Citera
2021-04-20, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Den där tjejen är från Gävle!.... Känd för att ligga runt bland gangsters.....!
Nu försvann hon som följare/följd av Daras konto. Märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in