2021-04-24, 15:17
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Intressant fenomen, nu siter alla valfuskförnekare och beskyller granskningen av valresultatet för fusk.

Är det inte dags att ni då presenterar era BEVIS för detta fusk?

Gärna då också bevis för att ev. fusk eller bristfälliga rutiner, är SYSTEMATISKA och inte enskilda enstaka händelser? Dvs så pass stora incidenter att det kan påverka granskningsresultatet i sin helhet?

Vi har presenterat bevis för bristfälliga rutiner. Det är ju det vi diskuterar?
2021-04-24, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxnatte
Så nu vet du vad jag tror på och vad jag står för!?

Snyggt försök att smeta på mig brunfärg. Varför jag antar att du rimligen trollar har mest att göra med att du lägger ner alldeles för mycket tid i tråden. Svarar inte med någon som helst analyserande förmåga, utan går direkt till anfall och ställer minst sagt konstiga frågor för att förminska och/eller sminka de du "pratar" med. Men du är inte ensam om detta. Ser att ni är fler som jobbar i tråden

OK jag får tacka för din åsikt.
Det kommer inte bli bättre än så här mellan oss.
Du kommer att ha sett en meme eller ett youtube klipp om vänstern eller om valfusk, och sedan rusa till Flashback för att försöka få mig på fallrepet.
Och jag kommer svara med något barnsligt och förljöligande inlägg.

Dels för att jag inte tror på en massiv konspiration gällande valfusk.
Men även för att jag betraktar Trumps sympatisörer som sektföljare och foliehattar.
Jag är alltså inte opartisk eller villig att ändra på min åsikt.
Jag råder dig därför inte att inleda en dialog med mig och sen förvänta dig att jag tar dig eller det du skriver på allvar.

Trevlig helg.
2021-04-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
et enda verkligaförsök till valfusk är väl Trumps samtal med ledande personer i avgörande delstater som han förlorade. På Trumps typiska sliskiga sätt hotade han bakvägen delstatspolitiker och hoppades givetvis på respons vilken ju uteblev eftersom ingen ville eller ens vågade utmana lagen för att tillfredsställa egot Trump.
Trumps försvann söderut sårad och med svansen mellan benen så valansvariga och beslutsfattande politiker som vägrade gå Trump till mötes i hans försök att fuska till sig segern visade sig fattat helt rätt beslut. Allt för många har ju blivit brända i sin iver att sola sig i Trumps falnande glans.
Såklart blundar du för alla otaliga konstaterade fall av valfusk som Demokrater gjort sig skyldiga till, som t.ex. en viss "Michael Jackson".
2021-04-24, 23:57
Medlem
Rachel "Madcow" Maddow håller på att skita på sig av skräck inför vad granskarna kommer att hitta i Arizona. Hon VET att om man upptäcker något där så kommer ytterligare en granskning i Georgia som et brev på posten!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/04/war-room-rachel-maddow-worried-az-election-audit-will-find-knows-georgia-next-video

Auditen är, trots alla försöka att stoppa den, nu i full gång!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/04/breaking-happening-arizona-election-workers-running-ultra-violet-ballot-testing-maricopa-ballots-vid eo
2021-04-25, 00:17
Medlem
snygg-Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Rachel "Madcow" Maddow håller på att skita på sig av skräck inför vad granskarna kommer att hitta i Arizona. Hon VET att om man upptäcker något där så kommer ytterligare en granskning i Georgia som et brev på posten!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/04/war-room-rachel-maddow-worried-az-election-audit-will-find-knows-georgia-next-video

Auditen är, trots alla försöka att stoppa den, nu i full gång!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/04/breaking-happening-arizona-election-workers-running-ultra-violet-ballot-testing-maricopa-ballots-vid eo
Jag gillar avsnittet där det kommer fram att vem som helst har kunnat ta sig in i lokalen eftersom ingen hade tänkt på att låsa dörrarna - under 4 hela j* vla dagar!

Kreativt!
2021-04-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vi har presenterat bevis för bristfälliga rutiner. Det är ju det vi diskuterar?

Vilka bevis? Hörsägen?

Sen så "öppna dörrar" var ju INNAN ens valsedlarna anlänt. Det är ju åtgärdat nu. Svarta pennor? Hade dom ens börjat granska?

Som sagt, bevis som styrker att det fuskas systematiskt på ett sätt som påverkar utgången av granskningen totalt sett tycker jag vore på sin plats. Det är ju vad NI själva efterfrågat hela tiden. Ni borde leva upp till vad ni själva ställer för krav. Annars borde ni vara tysta. Dubbelmoral kallar jag det för annars.

Detta är den mest övervakade granskning någonsin, själva valet var en ploj i jämförelse. Så alla ev brister går att upptäcka och utreda, bara att spola tillbaks filmen och titta. Miljontals människor sitter och tittar live och det finns en speciellt verktyg att rapportera upptäckta incidenter till.

Det här materialet kan sen användas i en domstol senare om det anses nödvändigt.

Det ligger lika mycket i allas intresse att allt går rätt till, inte minst för att det sen inte ska kunna komma och påstås att fel begåtts.

Så ni kan vara helt lugna, dom som håller på med detta vill att sanningen ska komma fram, inget annat, och har garderat sig för alla attacker från såna som dig.
2021-04-25, 11:08
Medlem
Nixters avatar
Maricopa uppdatering

Här kommer en liten förklaring kring varför etablissemanget är så livrädda för den pågående revisionen i Maricopa.

Detta är den första granskningen av sitt slag i amerikansk historia. Noggrannheten vid genomgången överträffar med stor sannolikhet alla utförda audits globalt, och i synnerhet alla revisionen som utförts i USA. Alla delmoment gås igenom och dokumenteras. Avslutet med dörrknackning har aldrig tidigare genomförts.

Förnärvarande ansvarar en underbemannad liten federal byrå i USA (EAC) och 2 privata testföretag (Pro V&V och SLI Compliance) för certifiering av USAs röstningssystem. Dom har anlitats i 100% av fallen. Kontrollerar man dessa kontrollerar man certifierings processen. Visar sig Maricopa skil

En av de högst anställda vid EAC är en tidigare chef för Dominion Voting Systems (10-årig anställning).

Pro V&V och SLI Compliance som Dominion Voting Systems och Smartmatic är alla medlemmar i CISAs Sector Coordinating Council.

Samma råd utfärdade uttalandet att 2020 var det "säkraste valet i amerikansk historia" som utfärdades efter valet, den 12 november närmare bestämt.

"Audits" från Pro V&V och SLI Compliance hade karaktäriserats som ”ytliga, enkla, icke fullständiga” av valsäkerhetsexperter som inte är kopplade till bolagen.

Cyber ​​Ninjas.

Grundligheten i Cyber Ninjas granskning i Maricopa slår allt som tidigare utförts i USA, och det saknar roligen motstycke i världen till dags dato. Man går igen hela "chain of custody" från röstlängderna till de fysiska röstsedlarma och dess väg genom hela det elektroniska röstningssystemet.

Detta inkluderar bla genomgång av management systemet som nyttjas, alla elektroniskt sparade bilder på röstsedlarna, Dominion maskinerna, flash-minnen, USB-enheter, utförda sk audit loggar, valdatabasservrarna, utförda sk chain of custody dokument etc.etc.

Cyber Ninjas noggrannhet från ax till limpa får tidigare "audits" att liknas vid rena amatörtillställningar. I mångt och mycket sätter man här en nivå som kommer avkrävas framtida audits om de skall förefalla trovärdiga. Detta kommer samtidigt sätta en ny nivå för de som kommer försöka fuska igen.

Allt granskas under 24/7 kamerabevakning av individer som inte är associerade med regeringen eller röstmaskinsföretagen.

Istället för en ytlig testning av röst-maskinerna eller ytterligare en "handräkning" som enbart räknar samma tryckta valsedlar genom scanners ännu en gång, blir detta den första grundliga och helt oberoende granskningen av ett amerikanskt val i modern historia.

Go Freedom.
2021-04-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snygg-Harris
Jag gillar avsnittet där det kommer fram att vem som helst har kunnat ta sig in i lokalen eftersom ingen hade tänkt på att låsa dörrarna - under 4 hela j* vla dagar!

Kreativt!
Fast inga valsedlar hade ju anlänt ännu. Dom anlände igår.....

Så frågan är varför man gör en höna av en fjäder?

Dom som har ansvar för valsedlarna var ju heller inte på plats då, det är dom nu och dörrarna är stängda.
2021-04-25, 11:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Vilka bevis? Hörsägen?

Sen så "öppna dörrar" var ju INNAN ens valsedlarna anlänt. Det är ju åtgärdat nu. Svarta pennor? Hade dom ens börjat granska?

Som sagt, bevis som styrker att det fuskas systematiskt på ett sätt som påverkar utgången av granskningen totalt sett tycker jag vore på sin plats. Det är ju vad NI själva efterfrågat hela tiden. Ni borde leva upp till vad ni själva ställer för krav. Annars borde ni vara tysta. Dubbelmoral kallar jag det för annars.

Detta är den mest övervakade granskning någonsin, själva valet var en ploj i jämförelse. Så alla ev brister går att upptäcka och utreda, bara att spola tillbaks filmen och titta. Miljontals människor sitter och tittar live och det finns en speciellt verktyg att rapportera upptäckta incidenter till.

Det här materialet kan sen användas i en domstol senare om det anses nödvändigt.

Det ligger lika mycket i allas intresse att allt går rätt till, inte minst för att det sen inte ska kunna komma och påstås att fel begåtts.

Så ni kan vara helt lugna, dom som håller på med detta vill att sanningen ska komma fram, inget annat, och har garderat sig för alla attacker från såna som dig.

Hörsägen? Det har hållits presskonferenser och intervjuer där det framkommer att personerna som utför auditen inte kan svara på enkla frågor. Dokument finns publicerade som visar att ingen är kvalificerad för arbetet. Innan valsedlarna och maskinerna anlände lovade senaten att allt skulle gå till på rätt sätt. Det har det inte gjort. Att ingen hindrade reportrar att gå runt där valsedlarna fanns finns det videobevis på. Nu finns det dock ingen möjlighet för journalister att rapportera eftersom det bara är OANN som har fri tillgång till lokalen helt villkorslöst (till skillnad från andra medier). Inte riktigt "den mest övervakade granskning någonsin".
2021-04-25, 11:19
Medlem
siisters avatar
Citat:
Fast inga valsedlar hade ju anlänt ännu. Dom anlände igår.....

Så frågan är varför man gör en höna av en fjäder?

Dom som har ansvar för valsedlarna var ju heller inte på plats då, det är dom nu och dörrarna är stängda.

Valsedlarna anlände i torsdags
2021-04-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Såklart blundar du för alla otaliga konstaterade fall av valfusk som Demokrater gjort sig skyldiga till, som t.ex. en viss "Michael Jackson".
Konstaterat organiserat valfusk kan och skall man inte blunda för. Fast inget är som väntans tider och än har inget hänt som ifrågasätter valutgången.
Och Dem stoppar ju inte rep försök att hitta valfusk om rep bara följer dom uppsatta anständiga och oberoende regler som finns. Så jag är relativt lugn i min övertygelsa att storskaligt valfusk inte förekommit.
Däremot är dom flesta valkännare överens om att rep nu är på gränsen till eget försök till valfusk genom att ifrågasätta och skapa tvivel in absurdum. Ett näst intill diktatorisk angrepp på demokratin och politiskt kanske kopierat rätt av från ryssen.
Och Reps. ihärdiga försök att försvaga USA:s konstitution visar ju på att den där illröda maga-kepsen man tog fram inför valet idag nog mer får ses som en typisk förlorarkombination av 4 bokstäver.
2021-04-25, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Hörsägen? Det har hållits presskonferenser och intervjuer där det framkommer att personerna som utför auditen inte kan svara på enkla frågor. Dokument finns publicerade som visar att ingen är kvalificerad för arbetet. Innan valsedlarna och maskinerna anlände lovade senaten att allt skulle gå till på rätt sätt. Det har det inte gjort. Att ingen hindrade reportrar att gå runt där valsedlarna fanns finns det videobevis på. Nu finns det dock ingen möjlighet för journalister att rapportera eftersom det bara är OANN som har fri tillgång till lokalen helt villkorslöst (till skillnad från andra medier). Inte riktigt "den mest övervakade granskning någonsin".

Jag lyssnade på nyheterna och uppläsaren sa att Arizonas största tidning förvägras tillträde. Den enda som tagit sig in är en walraffande reporter och Hon beskrev att det pågår ett kaos där inne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in