2021-04-24, 00:32
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snygg-Harris
Säg det till dem som febrilt stryker runt varje ballot med mööörkblå penna istället!

J*vla idioter, ni borde f*n låsas in!

Varför skriver du i den här tråden? Topic är Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
2021-04-24, 06:05
Medlem
snygg-Harriss avatar
LOL

Man måste nästan se det för att tro på det:

Arizona Republicans Conduct Election ‘Audit’ Fueled By Trump’s Big Lie
“Here they are with our ballots. There are no city officials around, there are no state officials around, there are no county officials around,” says the Arizona Republic’s Laurie Roberts on the “independent audit” of the Maricopa County 2020 election results.
Hur skulle ni känna efter ett val om ett privat bolag, säg Reinfeldts Ninjas, vann upphandlingen för att gå genom valsedlarna? Bra? Lite olustiga? Som om man levde i CCCP-country?
2021-04-24, 08:09
Medlem
Citat:
LOL

Man måste nästan se det för att tro på det:

Arizona Republicans Conduct Election ‘Audit’ Fueled By Trump’s Big Lie
“Here they are with our ballots. There are no city officials around, there are no state officials around, there are no county officials around,” says the Arizona Republic’s Laurie Roberts on the “independent audit” of the Maricopa County 2020 election results.
Hur skulle ni känna efter ett val om ett privat bolag, säg Reinfeldts Ninjas, vann upphandlingen för att gå genom valsedlarna? Bra? Lite olustiga? Som om man levde i CCCP-country?
Ja det är just sådant här agerande som undergräver valsystemet. Nu lär det inte påverka utgången vilket som men att Trumptrogna som redan har sin åsikt klar får i uppdrag att räkna om rösterna är ju verkligen att som att undergräva tilliten till valsystemet.
För vem skall undersöka om denna omräkning, om den nu blir av, är helt enligt regelboken? GOP har blivit ett enda stort skämt när man ett halvår efter valet fortfarande omyndigförklarar väljarkåren.
Kommer man hitta oegentligheter? Givetvis, det gör man som regel alltid men absolut inget som förändrar slutresultatet. Så Bidens nattsömn lär inte störas vilket som.
Och i slutändan är det nog D som tjänar på R:s oförmåga att ta till sig den politiska verkligheten att Biden vann stort över Trump.
Republikanerna verkar ju allt mer framstå som folkets fiende parti då man agerar som att man vill urholka den demokratiska bas landet byggt sin styrka på.
2021-04-24, 10:50
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Allt kostar pengar. Kan du svara rakt ut?

Är auditen en konspiration för att fuska?

Sett till all skit som vräkts ut här om "valfusk" och som det inte funnits ett spår av bevis för, så vore det ju minst sagt ironiskt om MAGA/QAnon-idioterna som sitter med valsedlarna i skrivande stund faktiskt manipulerar dom, vilket sett till hur de verkar hantera valsedlarna definitivt borde undersökas.
2021-04-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Sett till all skit som vräkts ut här om "valfusk" och som det inte funnits ett spår av bevis för, så vore det ju minst sagt ironiskt om MAGA/QAnon-idioterna som sitter med valsedlarna i skrivande stund faktiskt manipulerar dom, vilket sett till hur de verkar hantera valsedlarna definitivt borde undersökas.

Den som har allt att vinna på att ”bevisa” valfusk får alltså ut valsedlarna och har tillgång till verktyg som kan förvanska valsedlarna samt dålig kontroll på sig. Är det rätt uppfattat?
2021-04-24, 11:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Den som har allt att vinna på att ”bevisa” valfusk får alltså ut valsedlarna och har tillgång till verktyg som kan förvanska valsedlarna samt dålig kontroll på sig. Är det rätt uppfattat?

Av allt att döma är det precis så som det ser ut.

Här finns alltså sakskäl att misstänka att man försöker manipulera valresultatet genom brottsliga handlingar, i motsats till tidigare.
2021-04-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Av allt att döma är det precis så som det ser ut.

Här finns alltså sakskäl att misstänka att man försöker manipulera valresultatet genom brottsliga handlingar, i motsats till tidigare.
USA behöver en vettig federal valmyndighet med juridiska muskler och förmåga att hålla distans till klåfingrighet från president, delstatspolitiker och mediekåta senatorer. Det är i längden instabilt att vindkantringar i ett delstatsparlament, eller t o m en minoritet därstädes, kan leda till att man går in och lägger sig i ett redan räknat och certifierat valresultat.

En sådan valmyndighet hade också sagt ifrån på skarpen mot Trumps och hans polares misstänkliggörande av valprocessen, valets integritet osv - redan månader före valet.
2021-04-24, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
USA behöver en vettig federal valmyndighet med juridiska muskler och förmåga att hålla distans till klåfingrighet från president, delstatspolitiker och mediekåta senatorer. Det är i längden instabilt att vindkantringar i ett delstatsparlament, eller t o m en minoritet därstädes, kan leda till att man går in och lägger sig i ett redan räknat och certifierat valresultat.

En sådan valmyndighet hade också sagt ifrån på skarpen mot Trumps och hans polares misstänkliggörande av valprocessen, valets integritet osv - redan månader före valet.

Det finns en. FEC. men Trump lamslog den plötsligt 6 månader innan valet genom att sparka directorn och sedan vägra att nominera någon till att leda myndigheten.

Han visste att han skulle förlora och planen med att sabotera usps och landets domstolar började redan i 2018 när han nominerade tokar till livstidsämbeten
Senast redigerad av dic-tator 2021-04-24 kl. 12:49.
2021-04-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det finns en. FERC. men Trump lamslog den plötsligt 6 månader innan valet genom att sparka directorn och sedan vägra att nominera någon till att leda myndigheten.

Han visste att han skulle förlora och planen med att sabotera usps och landets domstolar började redan i 2018 när han nominerade tokar till livstidsämbeten
FEC har varit på fallrepet längre än så tror jag - hur som helst sitter den i knät på de båda stora partierna eftersom ledamöterna också representerar sina hemmapartier och i praktiken måste godkännas av sina polare/bossar där för att ha en chans.
2021-04-24, 12:48
Bannlyst
Citat:
LOL

Beror på. Jag ser detta som performance art för att blidka missnöjda väljare till att donera pengar igen.

För sekten är det en välbehövlig win.
De har förnedrats i massmedia dagligen sedan deras kuppförsök i januari.

59 procent av väljarna tar dem inte på allvar

President biden ignorerar dem och lagstiftar effektivt med en snäv majoritet.
USA leder världen i antalet vaccinationer per dag.

GOPs partikassa är tom. 150t väljare har flytt i år.
Orange man kräver att väljare ska ge honom pengarna först och sedan låta honom få spendera det på politiska kandidater(betala sina skulder)

MTG och Matt pizza gaetz är på tv dagligen i usa vilket skrämmer independents och lockar til sig crazies vilket skrämmer iväg fler independents.

Känns det här som ett parti som vinner?
2021-04-24, 13:01
Medlem
Intressant fenomen, nu siter alla valfuskförnekare och beskyller granskningen av valresultatet för fusk.

Är det inte dags att ni då presenterar era BEVIS för detta fusk?

Gärna då också bevis för att ev. fusk eller bristfälliga rutiner, är SYSTEMATISKA och inte enskilda enstaka händelser? Dvs så pass stora incidenter att det kan påverka granskningsresultatet i sin helhet?
2021-04-24, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag älskar när folk som tror på qanon-rörelsen och massivt valfusk, ändå tar sig tiden att kalla mig för ett troll.
Det säger mig att jag någonstans lyckats trigga igång en försvarsmekanism eller en förmåga att känna skam invärtes,hos dessa individer.

Jag begriper att inget jag skriver kommer att få dig att ändra uppfattning.
Men i någon mening måste det finnas en måttskala på var som är sant och falskt.
Ledningen för bägge partier skeppades inte til Guantanamo.
Trump blev aldrig president i april.
Q har haft fel i varenda profetia.
Det finns ingen källare under comet pizza i Washington DC.
Ifall detta inte är objektiva sanningar, vad har vi då att diskutera?

Trevlig helg

Så nu vet du vad jag tror på och vad jag står för!?

Snyggt försök att smeta på mig brunfärg. Varför jag antar att du rimligen trollar har mest att göra med att du lägger ner alldeles för mycket tid i tråden. Svarar inte med någon som helst analyserande förmåga, utan går direkt till anfall och ställer minst sagt konstiga frågor för att förminska och/eller sminka de du "pratar" med. Men du är inte ensam om detta. Ser att ni är fler som jobbar i tråden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in