2021-04-20, 10:54
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
jag brukar se fram emot måndagen för att se vad de har för mat och pryltema.

Måndagar är "kolla 30%" pryl-lådan dag
Citera
2021-04-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Vi har ett LIDL här i Sundsvall och det ligger lite avigt till för den som inte har bil MEN jag travar ut dit ibland. MIN upplevelse är att de har bra frukt. BILLIG frukt. Inte alltid men IBLAND! Bröd? Ja rätt billigt och jag har köpt bröd då och då. I övrigt.....bara SKIT!

Det finns ju mycket mer än bröd och frukt som är bra (och som kan vara prisvärt, eftersom du nämner billigt bröd). Så nej, allt annat är inte skit på LIDL.

Citat:
Jo jag har gått igenom hela butiken MÅNGA ggr och har sällan blivit imponerad. VARFÖR ska man köpa billiga tights och t-shirts (usel kvalité) jämte falukorv och ost? VARFÖR köpa schampo av ett märke man aldrig hört talas om. Minns inte vad LIDLS märke heter! CIEN? Hur som helst. jag är INTE imponerad.

Det är ju ingen som tvingar dig att köpa diverse prylar, kläder, hygienartiklar etc på LIDL? Köp bara livsmedel om du så önskar. Vad är problemet? Då kan du ju lika gärna klaga på varenda livsmedelsbutik som finns, oavsett vad de heter. Eftersom hygienartiklar, städprodukter etc brukar säljas där. I större livsmedelsbutiker/stormarknader kan man även hitta annat. Leksaker, kläder, böcker etc. Du kanske inte vill köpa sådant, men andra vill det. Låt dem göra det. Fattar inte vad du klagar på riktigt. Du behöver inte köpa sådant du är totalt ointresserad av.
Citera
2021-04-20, 15:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Denna vecka verkar det finnas en kycklingkebab tror de samma märke som dönerkebaben. Någon som testat?

Precis. Jag funderade på att köpa den senare i veckan. Nötkebaben var okej, men väldigt sparsamt kryddad.
Citera
2021-04-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Precis. Jag funderade på att köpa den senare i veckan. Nötkebaben var okej, men väldigt sparsamt kryddad.
Har nu köpt och testat kyckligen och kan berätta att den faktist är bättre än nötkebaben men räkna med att det är ca 800gram kyckling i förpackningen då det är mycket kycklingsmulor som knappt går att steka. Köp denna och pitabrödet för 10kr sedan är du klar.
Citera
2021-04-22, 11:42
Avstängd
vad tror ni om sandalerna för 149 Kr som de kör den här veckan ?
jag tycker de verkar hyffsade för det priset
fanns ett par 42r kvar slog till på de, går ju att lämna tillbaka
Citera
2021-04-22, 11:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
vad tror ni om sandalerna för 149 Kr som de kör den här veckan ?
jag tycker de verkar hyffsade för det priset
fanns ett par 42r kvar slog till på de, går ju att lämna tillbaka

Dom är helt okej för det priset, dom brukar hålla 1-2 säsonger beroende på hur mycket man använder dom.
Citera
2021-04-22, 11:51
Avstängd
kanonpris på Enebacken falukorv den här veckan 20 kr /800 grams ring bästa falukorven
Citera
2021-04-22, 11:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom är helt okej för det priset, dom brukar hålla 1-2 säsonger beroende på hur mycket man använder dom.

i år tyckte jag att de såg mycket bättre ut än vad de brukar
Citera
2021-04-24, 20:17
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Jo jag har gått igenom hela butiken MÅNGA ggr och har sällan blivit imponerad. VARFÖR ska man köpa billiga tights och t-shirts (usel kvalité) jämte falukorv och ost? VARFÖR köpa schampo av ett märke man aldrig hört talas om. Minns inte vad LIDLS märke heter! CIEN? Hur som helst. jag är INTE imponerad.
Det är inget fel på Lidls träningskläder.
Har köpt Tights tröjor och löparjacka där som funkar kanon och verkar hålla bra kvalitet till en bråkdel av priset på märkeskläder.
Citera
2021-04-24, 20:59
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Varför haka upp sig vilket märke det är på sakerna istället för pris vs kvalitet?
(Och nej, det är inte usel kvalitet på Lidl's grejjer)
Citera
2021-04-24, 21:05
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Varför haka upp sig vilket märke det är på sakerna istället för pris vs kvalitet?
(Och nej, det är inte usel kvalitet på Lidl's grejjer)

Men det står ju inget fränt namn på dem som vissa annars gärna betalar mycket extra för.
Citera
2021-04-24, 23:06
Medlem
Personliga favoriter LIDL

Rårörda Lingon glasburk Maribell, prisvärt, mkt lingon i

Görans Kebab 1kg billigt, gott, bra fågelkött ifrån finland, välkryddat, grillat skavt färdigt värma bara
De har denna i veckan

Atria Finska Köttfärspizzor färska

Finska Karelska Riskakor självblock

All finskkorv och skinka samt finska Kotivara Salami

Deras frysta NasiGoreng med ris och kyckling, samt BamiGoreng färdigrätter ,bara steka. Krydda lite extra med Soja, och currykrydda samt chili rekommenderas till båda.
Brukar även ha lite köttfärsrester och räkor till NasiGorengen och stekt ägg

Frysta Cevapicci med ajvar

Saskia kolsyrat vatten i olika smaker 6pack 1.5l

All godis, chocklad,glass, prisvärt, gott

Enebackens delikatess falukorv

frysta panerade alaska polloc

frysta fiskpinnar

alla frysta örter och grönsaks samt rotfrukt mixer

deras mjukost olika smaker

svarta oliver i glasburkar billigt och gott

Enebackens wienerkorvar

XXL schnitzel

fäska grönsaker

Nixe tonfisk
Nixe makrill med gullock singelpack, smakar lite citron istället för metall

Gravad lax

Rökt Sik

Stora frysta skalade räkor Greenland

Pizzakit

Deras Svenska prästost 31% 720g som brukar kosta 59.90 kilot endast

Enebackens tjocka grill-kryddkorv bratwurst

Enebackens 3pack bacon

Deras Admiral Sill i glasburk olika smaker

Pure Beef Burger 1.12kg , Godaste Frysta tjocka hamburgerbiffarna jag smakat

Deras nuggets med två såser 12p, i låda, fryst. man får alltid 13st ändå i lådan. Smakar som Donkens, jättegott i fritös.

Hel färsk laxfile sida när dom har det billigt 99kr kilot denna vecka

Kvibille Cheddar ost 69.90kg

El Tequito Salsa Dip och Guacamole

Cheese nachos att dippa ovanstående dipparna med

Taco bröd, tacosås, tacokrydda, hela taco sortimentet är bra

Det finns mkt annat gott med

Och roligt att de har Olika tema veckor, med mat ifrån olika länder varje vecka

LIDL ÄR TOPPEN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto