Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-24, 19:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag tycker det är tröttsamt att se dem ringa runt till alla vinnare, tar flera minuter av varje avsnitt. Jag är inte intresserad av det, man har sett så många vinnare redan och jag är bara intresserad av att se om någon lyckas vinna en miljon i själva frågesporten.

Det + reklam för alla femtioelva välgörenhetsorganisationer + vanlig reklam + skitsnack med "stjärnorna" även om de inte blivit tillfrågade som livlina gör att den faktiska frågesporten bara blir runt 10 min av en halvtimme.
Citera
2021-04-24, 20:00
Medlem
Citat:
Synd att han inge vågade gambla där, han lät ju väldigt klok i sina resonemang. Hade han litat på sin magkänsla och svarat på sista frågan hade han vunnit miljonären. Det han trodde var det rätta svaret försvann inte när han tog 50:50.
Fast jag kan ändå köpa att han valde att hoppa av. Som jag ser det bör man vara nästan helt säker om man ska våga gambla på dom högsta nivåerna. Nu var han väl "bara" runt 70 procent säker och det är ju inte såpass övertygande. Som tur var verkade han väldigt nöjd med pengarna så tror knappast han grämer sig. Jag hade heller inte chansat om jag inte var helt säker
Citera
2021-04-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som tur var verkade han väldigt nöjd med pengarna så tror knappast han grämer sig. Jag hade heller inte chansat om jag inte var helt säker
Nej, han sade ju själv efter att hans gissning visade sig vara rätt att det inte gjorde ont alls.
Citera
2021-04-24, 20:02
Medlem
DyslexiKungens avatar
Oj vad han briljerade i stolen idag, han är riktigt bra. Karl XIII och dess kunskap.
Citera
2021-04-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Oj vad han briljerade i stolen idag, han är riktigt bra. Karl XIII och dess kunskap.
Han är kunnig helt klart. Men dessvärre snackar han alldeles för mycket. Han verkar väldigt rädd för att göra bort sig med tanke på hans enorma utläggningar
Citera
2021-04-24, 20:13
Medlem
Citat:
Fast jag kan ändå köpa att han valde att hoppa av. Som jag ser det bör man vara nästan helt säker om man ska våga gambla på dom högsta nivåerna. Nu var han väl "bara" runt 70 procent säker och det är ju inte såpass övertygande. Som tur var verkade han väldigt nöjd med pengarna så tror knappast han grämer sig. Jag hade heller inte chansat om jag inte var helt säker
Lars Nemeth chansade på miljonfrågan där han valde mellan två alternativ, utan att vara säker på vilket som var rätt, och vi alla vet ju hur det slutade. Han är den enda som svarat fel på miljonfrågan i Postkodmiljonären. Dessutom tog han med den fjärde livlinan så han trillade ända ned till 10 000 kr. Rickard mådde öppet inte bra efter att det visade sig att han svarat fel: "Jag hade helst klarat mig utan det där". Bra TV blev det i alla fall.
Citera
2021-04-24, 20:14
Medlem
Citat:
Lars Nemeth chansade på miljonfrågan där han valde mellan två alternativ, utan att vara säker, och vi alla vet ju hur det slutade. Han är den enda som svarat fel på miljonfrågan i Postkodmiljonären. Dessutom tog han med den fjärde livlinan så han trillade ända ned till 10 000 kr. Rickard mådde öppet inte bra efter att det visade sig att han svarat fel: "Jag hade helst klarat mig utan det där". Bra TV blev det i alla fall.
Det kommer jag ihåg. Om jag inte minns helt fel så var han även med i Jeopardy och gjorde samma "misstag" där. Du råkar möjligtvis inte ha länk till den intervjun? Hade varit intressant att läsa .
Citera
2021-04-24, 20:19
Medlem
Citat:
Det kommer jag ihåg. Om jag inte minns helt fel så var han även med i Jeopardy och gjorde samma "misstag" där. Du råkar möjligtvis inte ha länk till den intervjun? Hade varit intressant att läsa .
Man fick i alla fall höra "Fel svar på miljonfrågan"-truddelutten. Trodde publiken i studion skulle reagera starkare när det visat sig att han hade fel. Rickard mådde öppet dåligt efter det: "Jag hade hellre varit utan det". Jag hittar tyvärr inte intervjun nu.
Citera
2021-04-24, 20:21
Medlem
Citat:
Man fick i alla fall höra "Fel svar på miljonfrågan"-truddelutten. Trodde publiken i studion skulle reagera starkare när det visat sig att han hade fel. Rickard mådde öppet dåligt efter det: "Jag hade hellre varit utan det". Jag hittar tyvärr inte intervjun nu.
Lugnt. Den mest välförtjänta och väntade miljonvinnaren är dock Ulf Jensen som deltog förra året nån gång. Han har innan sin medverkan i Postkodmiljonären både blivit femfaldig stormästare i Jeopardy och dessutom vunnit Internationella Jeopardy. Vill minnas att han hade 3 livlinor kvar när han bara hade 2 frågor kvar . Var egentligen inte osäker på någon av frågorna.
Citera
2021-04-24, 20:25
Medlem
Citat:
Lugnt. Den mest välförtjänta och väntade miljonvinnaren är dock Ulf Jensen som deltog förra året nån gång. Han har innan sin medverkan i Postkodmiljonären både blivit femfaldig stormästare i Jeopardy och dessutom vunnit Internationella Jeopardy. Vill minnas att han hade 3 livlinor kvar när han bara hade 2 frågor kvar . Var egentligen inte osäker på någon av frågorna.
Absolut. Jag tycker det är kul när yngre (20-30 år) vinner eftersom de äldre har varit med om mer och kan därmed ha bättre koll, särskilt på äldre historia. Mest imponerande vinnaren av alla versioner måste vara John Carpenter, den första vinnaren av alla versioner, som kunde svaret på samtliga frågor (enda livlinan han använde var för att säga till farsan att han skulle vinna miljonen).
Citera
2021-04-24, 20:27
Medlem
Citat:
Absolut. Jag tycker det är kul när yngre (20-30 år) vinner eftersom de äldre har varit med om mer och kan därmed ha bättre koll, särskilt på äldre historia. Mest imponerande vinnaren av alla versioner måste vara John Carpenter, den första vinnaren av alla versioner, som kunde svaret på samtliga frågor (enda livlinan han använde var för att säga till farsan att han skulle vinna miljonen).
Det är också en oslagbar klassiker. Dock tvivlar jag på att vi får se nåt sånt här i Sverige. Jag kan dock tycka att dom borde höja vinstsumman så den som kniper hem storkovan åtminstone är miljonär efter skatt. Så är inte fallet idag.
Senast redigerad av Azdz 2021-04-24 kl. 20:30.
Citera
2021-04-24, 20:32
Medlem
Citat:
Det är också en oslagbar klassiker. Dock tvivlar jag på att vi får se nåt sånt här i Sverige. Jag kan dock tycka att dom borde höja vinstsumman så den som kniper hem storkovan åtminstone är miljonär efter skatt. Så är inte fallet idag.
Ja, den där siffran känns som en lögn när det inte är efter skatt. Hur är det med andra svenska tävlingsprogram idag? Farmen, Robinson, Paradise Hotel och så vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in