Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Ja, den där siffran känns som en lögn när det inte är efter skatt. Hur är det med andra svenska tävlingsprogram idag? Farmen, Robinson, Paradise Hotel och så vidare?
Den frågan kan jag inte svara på eftersom jag inte följer dom programmen. Men vinner man ens en miljon i dom program du tar upp som exempel? Vinstsumman i Robinson är väl en halv miljon?
Citera
2021-04-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Den frågan kan jag inte svara på eftersom jag inte följer dom programmen. Men vinner man ens en miljon i dom program du tar upp som exempel? Vinstsumman i Robinson är väl en halv miljon?
Jo, Postkodmiljonären är det enda svenska programmet idag där man kan vinna en miljon kr. T.o.m. Bytt är bytt har maxvinsten 500 000 kr. Tror den högst värderade väskan i svenska Deal or no Deal när det gick var värd en miljon.
Citera
2021-04-24, 21:00
Medlem
Citat:
Jo, Postkodmiljonären är det enda svenska tävlingsprogrammet idag där man kan vinna en miljon kr.
Då håller inte dina jämförelser med svenska dokusåpor. Jag är inte så överdrivet förtjust i dessa vinstutdelningar så jag delar mångas åsikt gällande detta men samtidigt är ju det en del av konceptet så det kan vi nog inte göra mycket åt. Men höja vinstsumman till åtminstone 3 miljoner borde inte vara så svårt. Blir inte mycket kvar efter skatt som sagt. Det är väldigt usla tävlingsvillkor som läget är idag.
Citera
2021-04-24, 21:02
Medlem
Citat:
Men höja vinstsumman till åtminstone 3 miljoner borde inte vara så svårt.
Håller med. Originalet, Vem vill bli miljonär, hade initialt maxsumman 10 miljoner. Det är ungefär det du skulle vinna om du vann maxvinsten i den brittiska upplagan. Så det borde vara lätt att höja till åtminstone 3 miljoner.
Citera
2021-04-24, 21:05
Medlem
Citat:
Håller med. Originalet, Vem vill bli miljonär, hade initialt maxsumman 10 miljoner. Det är ungefär det du skulle vinna om du vann maxvinsten i den brittiska upplagan. Så det borde vara lätt att höja till åtminstone 3 miljoner.

Japp då är vi eniga. I gamla Vem Vill bli miljonär var dock frågorna betydligt svårare. I Postkodmiljonären är det ofta väldigt varierad svårighetsgrad på frågorna. Men sedan var jag väldigt ung då Vem Vill bli miljonär sändes också.
Citera
2021-04-24, 21:05
Medlem
Citat:
Sa han inte att Mortadella innehöll skinka? Då är det väl ändå inte så himla konstigt att han blir tveksam? På ett sätt förstår jag hur du tänker men jag förstår hur han tänkte också.

Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Han verkar väldigt smart och då kan tankeverksamheten gå i överstyrd och få en överordnad

Men vadå, Mortadella innehåller inte skinka? Aldrig någonsin hört någon kalla mortadella för en skinka.
Citera
2021-04-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Men vadå, Mortadella innehåller inte skinka? Aldrig någonsin hört någon kalla mortadella för en skinka.

Deltagaren påstod ju det. Menar du att han ljuger i så fall?
Citera
2021-04-24, 21:10
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mortadella Såhär skriver Wikipedia om Mortadella. Deltagaren var alltså inte helt fel ute när han sa att det innehåller skinka. Fläskkött är ju skinka då det är från gris.
Citera
2021-04-24, 21:14
Medlem
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mortadella Såhär skriver Wikipedia om Mortadella. Deltagaren var alltså inte helt fel ute när han sa att det innehåller skinka. Fläskkött är ju skinka då det är från gris.

All skinka är fläsk, men allt fläsk är inte skinka
Citera
2021-04-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
All skinka är fläsk, men all fläsk är inte skinka
Det har du rätt i. Men jag förstår absolut hur deltagaren tänkte. Han var inte helt fel ute.
Citera
2021-04-24, 21:21
Medlem
Vadå, har TV4 lyckats konstruera en tvetydig fråga som hade mer än ett rätt svar?
Senast redigerad av Heymid 2021-04-24 kl. 21:24.
Citera
2021-04-24, 21:23
Medlem
Citat:
Vadå, har TV4 lyckats konstruera en tvetydig fråga som hade mer än ett rätt svar?

Det har ju hänt vid nåt tillfälle att deltagare fått komma tillbaka eftersom frågan saknat eller haft flera korrekta svar. Huruvida denna fråga var felaktigt formulerad eller inte låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in