Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Varför försöker människan få mortadella till skinka? Han driver en matpodd, då borde han förstå att det aldrig har beskrivits som något annat än en korv.
Sa han inte att Mortadella innehöll skinka? Då är det väl ändå inte så himla konstigt att han blir tveksam? På ett sätt förstår jag hur du tänker men jag förstår hur han tänkte också.
Citera
2021-04-24, 19:46
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Sa han inte att Mortadella innehöll skinka? Då är det väl ändå inte så himla konstigt att han blir tveksam? På ett sätt förstår jag hur du tänker men jag förstår hur han tänkte också.

Ja det sa han, men om han hade valt skinka, då hade rätt svar varit korv....
Citera
2021-04-24, 19:47
Medlem
Är Eric Forsyth fortfarande den senaste miljonären?
Citera
2021-04-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Ja det sa han, men om han hade valt skinka, då hade rätt svar varit korv....
Jo absolut. Men han sa ju själv att det var en slamkrypare.
Citera
2021-04-24, 19:49
Medlem
Jag tycker det är tröttsamt att se dem ringa runt till alla vinnare, tar flera minuter av varje avsnitt. Jag är inte intresserad av det, man har sett så många vinnare redan och jag är bara intresserad av att se om någon lyckas vinna en miljon i själva frågesporten.
Citera
2021-04-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Är Eric Forsyth fortfarande den senaste miljonären?
Japp stämmer bra det. Dock var det en för ett tag sedan som var uppe på miljonfrågan och hoppade av. Eric Forsyth är förövrigt den yngsta miljonvinnaren i Postkodmiljonärens historia. I Sverige ska sägas.
Citera
2021-04-24, 19:52
Medlem
Citat:
Japp stämmer bra det. Dock var det en för ett tag sedan som var uppe på miljonfrågan och hoppade av. Eric Forsyth är förövrigt den yngsta miljonvinnaren i Postkodmiljonärens historia. I Sverige ska sägas.
Du syftar på Erik Hörstadius, som var en litet speciell person men pratsam.
Citera
2021-04-24, 19:53
Medlem
Citat:
Jag tycker det är tröttsamt att se dem ringa runt till alla vinnare, tar flera minuter av varje avsnitt. Jag är inte intresserad av det, man har sett så många vinnare redan och jag är bara intresserad av att se om någon lyckas vinna en miljon i själva frågesporten.

Det tråkiga är att om man vinner en miljon så är man inte ens miljonär efter skatt. Vinner man mycket pengar så tvingas vinnaren betala vinstskatt. Att dessa lotterier är utdragna håller jag dock med om
Citera
2021-04-24, 19:54
Medlem
Citat:
Du syftar på Erik Hörstadius, som var en litet speciell person men pratsam.
Stämmer bra det. Han var dock nog väldigt nervös vilket kan förklara hans beteende. Hans kunnande kan dock ingen ta ifrån honom
Citera
2021-04-24, 19:55
Medlem
I Storbritannien har man infört vakter som åker hem till de personer som deltagarna valt som potentiella kandidater för ring en vän för att förhindra användningen av Internet eller böcker, men så verkar det inte vara i Postkodmiljonären.
Citera
2021-04-24, 19:56
Medlem
Det där var mig den längsta utläggning jag hört på länge. Svara istället för fan!
Citera
2021-04-24, 19:57
Medlem
Citat:
Stämmer bra det. Han var dock nog väldigt nervös vilket kan förklara hans beteende. Hans kunnande kan dock ingen ta ifrån honom
Synd att han inte vågade gambla där, han lät ju väldigt klok i sina resonemang. Hade han litat på sin magkänsla och svarat på sista frågan hade han vunnit miljonären. Det han trodde var det rätta svaret försvann inte när han tog 50:50. Han var för rädd om det han redan hade vunnit och vägrade därför svara om han inte var 100% säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in