Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-13, 19:41
Moderator
Dr Kings avatar
Ganska uppenbart att polaren Googlade på frågan om Bruce Springsteens debutalbum. Han var dock lite långsam så det var nära att tiden rann ut för honom.
Citera
2021-02-13, 19:43
Medlem
Kvällens tävlande heter Jingryd i efternamn. Kan han vara släkt med den gamle tv-profilen Janne Jingryd?
Citera
2021-02-13, 23:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ganska uppenbart att polaren Googlade på frågan om Bruce Springsteens debutalbum. Han var dock lite långsam så det var nära att tiden rann ut för honom.

I england så verkar de ha infört att call a friend, då har de en "vakt" där som kollar så man inte googlar.
Citera
2021-02-17, 12:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
I england så verkar de ha infört att call a friend, då har de en "vakt" där som kollar så man inte googlar.
Har tjatat om det förut men UK har lätt bästa formatet. Jeremy Clarkson. Ring en vän, eller två nu under pandemin när det inte är publik, mycket bättre än några jävla "stjärnor" Fråga programledaren och 50/50. Sen får man också sätta sin andra säkerhetsnivå var man vill. Plus det du skriver så vännerna inte kan söka fram svaret.

På tal om brittiska versionen. Wow... https://youtu.be/qOhf4kE07do nog det sjukaste jag sett i detta förutom han i amerikanska som ringer sin farsa. När Jeremy är säker på att en ibex är en hjort och säger att det är rätt (vilket det inte är) innan svaret ens kommit är jäkligt roligt. Men klippet ovan... hemskt men också komiskt att se, särskilt som svensk.

Här miljonfrågan (GBP) med 3 livlinor kvar om ni missat den: https://youtu.be/8lLHdaBZSJs
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2021-02-17 kl. 13:28.
Citera
2021-02-19, 19:43
Medlem
DyslexiKungens avatar
Musikgeniet Gradvall, kunde inte John Lundvik
Citera
2021-02-20, 22:23
Medlem
TheEducatedFools avatar
Jag har känslan av att deltagaren som brände både 50/50 och stjärnorna på Karin Smirnoff-frågan kommer att trilla ner till 10 000:-.
Citera
2021-02-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEducatedFool
Jag har känslan av att deltagaren som brände både 50/50 och stjärnorna på Karin Smirnoff-frågan kommer att trilla ner till 10 000:-.

Nästa nivå för henne är 100 000, men är hon det minsta osäker tar hon sina 75 000 och kliver av. Hon verkar väldigt försiktig och långt ifrån någon gambler. Vilket är helt ok, 75 papp är fortfarande rätt mycket pengar.
Kul program för övrigt, om det inte vore för alla jävla reklamavbrott och vinstutdelningar. Vem f-n vill se när främmande personer vinner en massa pengar och en och annan bil? Jag slipper gärna.
Citera
2021-02-20, 22:39
Medlem
TheEducatedFools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Nästa nivå för henne är 100 000,.

Nej. Hon tog fyra livlinor och har noll kvar. Frågan om Sveriges reformator bytte hon ut.
Citera
2021-02-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEducatedFool
Nej. Hon tog fyra livlinor och har noll kvar. Frågan om Sveriges reformator bytte hon ut.

Jag sa inte att 100 000 är en säkerhetsnivå, bara att hon inte kommer att våga chansa då hon har så mycket att förlora om hon svarar fel. Hon kan alltid låta bli att svara och kliva av med de 75 papp hon redan har och åka till Sydkorea för pengarna några gånger. :-)
Citera
2021-02-20, 22:46
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Riktigt illa faktiskt...
Citera
2021-02-20, 23:21
Medlem
TheEducatedFools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag sa inte att 100 000 är en säkerhetsnivå, bara att hon inte kommer att våga chansa då hon har så mycket att förlora om hon svarar fel. Hon kan alltid låta bli att svara och kliva av med de 75 papp hon redan har och åka till Sydkorea för pengarna några gånger. :-)

Nej, det sa du inte. Det var jag som förutfattade det när du sa att nästa nivå var 100 000:-. I övrigt håller jag med dig.
Citera
2021-02-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen

Hade nog tagit livet av mig efter det. Borde vara en omöjlighet att undgå i hans sits. Måste varit hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in