Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Sluta larva dig. Svenskar kommer undan med klotter och skadegörelse hela tiden. Det beror väl på om någon väktare/polis är i närheten. Och detta har inget med Covid att göra, tramspelle. Lite annan åldersgrupp som dör i Covid. Skulle kompisarna i pensionärsföreningen gå ut med sprayburkarna? "Hm, hur ska jag kunna applicera offerkoftan på denna tråd". Kreativ brainstorming...
EDIT: Hans brors fans gissar jag. Annars hade det inte blivit så mycket uppmärksamhet på sociala medier.
Ok, det var kanske lite virrigt skrivet av mig. Grejen är den att jag har en ”gammelfarbror” som bor därute, och som blivit jätteorolig över att se sitt närområde omgjort på detta sätt. Det har varit svårt förklara för honom varför det, som han upplevde det, vandaliserades med klotter i hans område pga att någon mördats i Kista. Och om inte killen skulle få en vanlig värdig begravning osv osv. Det har blivit många försök till lugnande samtal.
Men nu har moster min skickat nya foton, och nu ser ”minnesmonumentet” väldigt fint och värdigt ut. Det är snyggt nysprejat i fina färger och ser väl faktiskt betydligt bättre ut än vad många nutida konstnärliga utsmyckningar från så kallade proffs-konstnärer gör.
Och det var kanske bra för honom att ha något annat än Corona att oroa sig för ett tag.