2021-04-24, 10:29
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Vänta... Du är i trettioårsåldern och fattar inte det patetiska i att sitta anonymt och leka tuff via Flashback? Eller det vidriga i att håna mördade människor?

Jag tycker att jag ställde en rätt så rimlig fråga. Fick den mulade nya luftingångar i trynet för att han själv hade gjort något, eller var det för att brodern skulle böla ännu mer än för närvarande i häktescellen? För som sagt, blir man raderad sådär, så nog fan förtjänar man det också.

Jag leker inte någonting, pojk. Är det någon som framstår som patetisk och leker ball så är det faktiskt du. Hormonstinnad testofylld ungdom som lipar över en diskussion på ett forum, där ordet är så fritt som det går. Du hör nog inte hemma här.
Citera
2021-04-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Jag vet men haval skulle köpa sen han hade ej pengarna t det

Hhahahaha, haval är en sopa. Står t.o.m. i encrologgarna att haval hade ordagrant paraknas.
Citera
2021-04-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Jag tycker att jag ställde en rätt så rimlig fråga. Fick den mulade nya luftingångar i trynet för att han själv hade gjort något, eller var det för att brodern skulle böla ännu mer än för närvarande i häktescellen? För som sagt, blir man raderad sådär, så nog fan förtjänar man det också.

Jag leker inte någonting, pojk. Är det någon som framstår som patetisk och leker ball så är det faktiskt du. Hormonstinnad testofylld ungdom som lipar över en diskussion på ett forum, där ordet är så fritt som det går. Du hör nog inte hemma här.

Du har helt rätt, här är ordet fritt.

Vare sig man är kriminellt eller inte så förtjänar man inte att bli kallblodigt mördad. Lika lite som man förtjänar en kidnappning med tortyrinslag. Ett sjukt samhälle vi lever i. Din oförmåga till empati är precis lika sjuk.
Unga människor mördas kallblodigt och du sitter och hånar dessa på internet. Undrar seriöst hur ditt sociala liv ser ut. Om du har/haft någon som någonsin tyckt om dig? Du behöver inte ens svara på frågan, jag vet nog redan svaret.
Citera
2021-04-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life

Vare sig man är kriminellt eller inte så förtjänar man inte att bli kallblodigt mördad. Lika lite som man förtjänar en kidnappning med tortyrinslag. Ett sjukt samhälle vi lever i. Din oförmåga till empati är precis lika sjuk.
Unga människor mördas kallblodigt och du sitter och hånar dessa på internet. Undrar seriöst hur ditt sociala liv ser ut. Om du har/haft någon som någonsin tyckt om dig? Du behöver inte ens svara på frågan, jag vet nog redan svaret.
I denna tråden diskuteras detta mordet och det som hör till mordet inte samhällsproblem eller användares sociala liv. Om du inte har något att skriva skriv inte!
Citera
2021-04-24, 10:53
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:

Oj, jag ser inte riktigt vart jag hånar någon. Är det mina ordval som får dig att tänka så? Min empatiska förmåga är rätt så bra faktiskt. Att det här ändrade riktning och blev en fråga om mitt sociala liv, haha what the fuck

Jag kanske formulerade mig lite halvtaskigt då. Men under vissa omständigheter, så är mord mer än rätt. O min fråga här var, gjorde han någonting som berättigade att han blev mördad på detta sätt?
Citera
2021-04-24, 11:16
Medlem
Citat:
Oj, jag ser inte riktigt vart jag hånar någon. Är det mina ordval som får dig att tänka så? Min empatiska förmåga är rätt så bra faktiskt. Att det här ändrade riktning och blev en fråga om mitt sociala liv, haha what the fuck

Jag kanske formulerade mig lite halvtaskigt då. Men under vissa omständigheter, så är mord mer än rätt. O min fråga här var, gjorde han någonting som berättigade att han blev mördad på detta sätt?

Förstår, kanske var lite väl hård. jävligt synd att att det är såhär. Vi får nog sluta skriva nu, folk klagar och det med all rätt. Vi har inget vettigt att komma med. Ha det bra.
Citera
2021-04-24, 11:17
Medlem
Citat:

Vänta... Har jag lipat över en diskussion? När har jag gjort det? Citera!

Det har aldrig hänt, utan vad jag tycker är vidrigt är när man sitter och hånar en mördad människa. Tror du att det är för att jag leker ball? För att jag reagerar på det? Varenda normal människa, speciellt om man är 30, skulle nog reagera på det och tyckt det var vidrigt. När du inte är anonym hade du också, om inte annat för syns skull, reagerat på det. Eller tycker du att det är ett okej beteende? Eller du kanske till och med tycker det är coolt? Om så är fallet låter ditt snack om att jag är en testosteronfylld ungdom en sedvanlig projicering. 30 år och tycker sånt är coolt... Patetiskt!
Citera
2021-04-24, 11:27
Medlem
Citat:

Du har inte hånat Dara! Däremot är det jävligt märkligt att en person som utger sig för att ha en bra empatisk förmåga tycker att det är konstigt att man reagerar på när andra hånar en mördad människa...
Citera
2021-04-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Glöm inte att de även brukar tung narkotika vilket gör att man tyvärr inte tänker så smart när man är helt habbad 24/7. Och såklart tyckte C att det var roligt, och skulle ge han och hans nätvärk mer creds om de taffsar på en rappare. Och tänk även att innan detta hade Einar inget gäng bakom sig. Så de kunde göra detta, kräva ut honom på pengar trodde fanns, och inte riskera att hamna i ett helt gängkrig. Om de däremot hade tagit vi säger Jaffar, då hade de haft hela Shottas efter sig och skapat krig... osv.

Jo det spelar nog in allt du säger, fast alla kanske inte tar tunga droger hela tiden? Och så trodde de han skulle betala. Vissa verkar tro att en blond kille automatiskt är "född med silversked i mun" och aldrig gått igenom någon svårighet. "Han viker sig direkt" tänkte de kanske. Men så enkelt är det ju inte. Och så trodde de hans karriär skulle vara över...
Citera
2021-04-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
De måste för att stoppa att han hämnas på dem. DP har inget alternativ, bara att köra. När Yasin och Jaffar är borta kommer SZ och FLG sluta fred med DP.

Einar har redan backning från Bandidos och ingen kommer att hjälpa Haval. VNT vill tjäna snabba pengar bara. De struntar fullständigt i Haval och hans släkt.
Fred är bara att glömma för många har dött däremot om dp tar farre så är det över tror jag
Citera
2021-04-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Och så har en garagevägg mitt på ett torg i bostadsområdet i Skarpneck visst använts som ”minnesvägg” för brorsan. Graffitiklottrad. Hur många svennar skulle komma undan med att klottra ner en vägg på der sättet när de mist någon utan att bli anmälda för skadegörelse?

Hur kul är det för äldre att gå förbi det, deras anhöriga Coronadöda får inga sådana väggar och de vet inte vem denna brorsan är. Duger inte vanliga ceremonier som begravningar längre?

Sedan beklagar jag såklart sorgen.

Sluta larva dig. Svenskar kommer undan med klotter och skadegörelse hela tiden. Det beror väl på om någon väktare/polis är i närheten. Och detta har inget med Covid att göra, tramspelle. Lite annan åldersgrupp som dör i Covid. Skulle kompisarna i pensionärsföreningen gå ut med sprayburkarna? "Hm, hur ska jag kunna applicera offerkoftan på denna tråd". Kreativ brainstorming...

EDIT: Hans brors fans gissar jag. Annars hade det inte blivit så mycket uppmärksamhet på sociala medier.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-04-24 kl. 12:08.
Citera
2021-04-24, 12:04
Medlem
Yrkesks avatar
Har fortfarande inte fått något svar på min ursprungliga fråga. Handlade detta om någonting BO hade gjort eller var det ett meddelande till hans bror?

Citat:
Förstår, kanske var lite väl hård. jävligt synd att att det är såhär. Vi får nog sluta skriva nu, folk klagar och det med all rätt. Vi har inget vettigt att koma med. Ha det bra.

Äsch fridens liljor hörru!

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Vänta... Har jag lipat över en diskussion? När har jag gjort det? Citera!

Det har aldrig hänt, utan vad jag tycker är vidrigt är när man sitter och hånar en mördad människa. Tror du att det är för att jag leker ball? För att jag reagerar på det? Varenda normal människa, speciellt om man är 30, skulle nog reagera på det och tyckt det var vidrigt. När du inte är anonym hade du också, om inte annat för syns skull, reagerat på det. Eller tycker du att det är ett okej beteende? Eller du kanske till och med tycker det är coolt? Om så är fallet låter ditt snack om att jag är en testosteronfylld ungdom en sedvanlig projicering. 30 år och tycker sånt är coolt... Patetiskt!

Men det är det som är det härliga i allt detta, att du får tycka precis hur du vill, utan förbehåll! Men du måste förstå att i samma veva, så får andra tycka precis vad de vill också! Vad är en normal människa då? Kan du snälla utveckla.

Sen har min anonymitet absolut ingenting med det här att göra, jag hade uttryckt mig precis likadant om den här diskussionen hade förekommit på t.ex FaceBook. Om det är ett OKEJ beteende eller inte, har jag ingenting att säga till om. Andra får tycka precis som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in