Citat:
Ursprungligen postat av
sergiorant
Det jag läst är att fiat, och speciellt dollarn känner sig hotad av bitcoin och krypto. Att det är därför man bland annat åtalar nån exchange i usa samt nu ger förslag om 43% skatt.
Vi har sett usa gått in i fysiskt krig mot lybien endast för de skulle sluta sälja i dollar, så varför tror ni att bitcoin skulle va ett undantag?
Jag "har också läst" att USA trycker dollar och bland annat köper upp sig på ett lager Bitcoin för dessa som en försäkring för framtiden. Norge, Iran och Schweiz är andra länder det ryktats om.
Jag försöker poängtera att det finns mycket rykten där ute. Dina domedags teorier är inte omöjliga, jag bara säger att vi inte ser TILLRÄCKLIGA tecken på att vi är påväg åt det hållet. Då hade kursen aldrig stigit.
Ta dig en funderare på hur alla dom här som gått in med hundratals miljoner och i flera fall ett antal miljarder i Bitcoin har resonerat...
Tror du dom gjorde detta som en plötslig impulshandling, eller tror du dom spenderade åtskilliga miljoner på efterforskning först för att klargöra riskerna?
Alla börsnoterade bolag har en SKYLDIGHET att agera ansvarsfullt gentemot sina aktieägare.
Att ens ha tanken att dessa bolag inte vet vad dom sysslar med när dom väljer sina investeringar, är för mig helt häpnadsväckande.
Kursen och marknaden har redan vägt in alla risker du kan tänka på. Hade riskerna inte funnits, så hade kursen varit det 10 dubbla om inte 100 dubbla idag.