2021-04-23, 23:37
Medlem
JustZlatans avatar
Nu när msm skriver om bitcoin varenda dag är slutet nära.
2021-04-23, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Rika människor köper tillgångar som ökar i värde. Aktier, boskap, ädelmetaller och krypto bland annat. Vad som helst är bättre än fiat.

Så här är det bara. Punkt.

Nästa fråga man får ställa sig är:

"Dom här som påstår att internet fött fram en tillgång, en råvara vars attribut är mycket bättre än de klassiska store of values som finns där ute, ligger det någon sanning i det? Och om det stämmer, det dom säger, vad betyder det då för Bitcoinpriset när de här enorma värdena börjar omfördelas till Bitcoin de kommande åren?"

"Vad menar egentligen Michael Saylor när han pratar om Ultimate store of value?" "Varför finns det ingen expert som riktigt debunkar Saylors teorier?"

https://youtu.be/nTk3h0kEdjc

Hmm...
2021-04-24, 09:01
Medlem
Som långsiktig investering är den väl medel.
Ja, den kan va värd 10x inom 4 år. Kan även gå åt andra hållet om fler längder, främst usa börjar regulera och sätta käppar i hjulet. Vi har redan sett ur det blir panik.

Ska du investera är det ethereum som är säkrare med större avkastning. 10k eth är en själklarhet, om inte i år, så nästa. Detta för att så mycke nytt byggs på eth nätverket.
2021-04-24, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Som långsiktig investering är den väl medel.
Ja, den kan va värd 10x inom 4 år. Kan även gå åt andra hållet om fler längder, främst usa börjar regulera och sätta käppar i hjulet. Vi har redan sett ur det blir panik.

Ska du investera är det ethereum som är säkrare med större avkastning. 10k eth är en själklarhet, om inte i år, så nästa. Detta för att så mycke nytt byggs på eth nätverket.

Bara så du vet så är USA det land som regulerat Bitcoin hårdast tror jag. Detta bland annat för att skydda användare från scams (men även penningtvätt), vilket bara hjälpt till att höja värdet på Bitcoin.
2021-04-24, 09:09
Medlem
Som betal medel är det helt värdelöst. Långsamt, dyrt, och osäkert.

Finns ingen fiatvaluta där det är normalt att det svänger 20% eller mer per månad. Detta verkar inte bitcoin-kukälskare förstå. "åhh, bitcoin är det bästa som finns". När dina 100k i btc blir till 80k på några dagar och du ändå måste betala saker till hemmet osv, då är det inte lika kul.
2021-04-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bara så du vet så är USA det land som regulerat Bitcoin hårdast tror jag. Detta bland annat för att skydda användare från scams (men även penningtvätt), vilket bara hjälpt till att höja värdet på Bitcoin.

På vilket sätt?
Folks kan fortfarande köpa btc med banköverföring, kort osv.
2021-04-24, 09:30
Avslutad
Citat:
På vilket sätt?
Folks kan fortfarande köpa btc med banköverföring, kort osv.
Ja?

Coinbase (och Kraken ?) är båda amerikanska företag och förmodligen de två hårdast reglerade (och därmed "säkra" för kunderna att använda) kryptohandelsplatserna.

USA vill inte ha ett nytt "Mt Gox". Det löser man med reglering och kravställningar på verksamheten.

https://www.coinbase.com/legal/faq
2021-04-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Menar du att efterfrågan ökar kraftigt när priset på BTC går ner? Alla som köper en trisslott är inte vinnare, bara så du vet.

Zooma ut. Bitcoin genomgår en andningshämtning, efter en uppgång på 500% sedan slutet av förra året. Det fattar du väl att ingenting kan bara gå upp och upp utan återhämtningspauser?
2021-04-24, 09:48
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Zooma ut. Bitcoin genomgår en andningshämtning, efter en uppgång på 500% sedan slutet av förra året. Det fattar du väl att ingenting kan bara gå upp och upp utan återhämtningspauser?

Nej, jag förstår inte. Berätta.
2021-04-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ja?

Coinbase (och Kraken ?) är båda amerikanska företag och förmodligen de två hårdast reglerade (och därmed "säkra" för kunderna att använda) kryptohandelsplatserna.

USA vill inte ha ett nytt "Mt Gox". Det löser man med reglering och kravställningar på verksamheten.

https://www.coinbase.com/legal/faq

Regleringar har knappast särskillt stor påverkan på priset.

Nu vet jag inte vad du kallar regleringar men att vissa banker bannar bitcoinhandel helt och hållet är inte regleringar, det är banning.

Börjar mer sådant hända blir det ju väldigt svårt att ens investera i bitcoin. Vem vet, dom kan ju komma på vad fan som helst bara för att jävlas. kryptoskappt på 50% på varje trade du gör.
2021-04-24, 10:05
Avslutad
Citat:
Regleringar har knappast särskillt stor påverkan på priset.

Nu vet jag inte vad du kallar regleringar men att vissa banker bannar bitcoinhandel helt och hållet är inte regleringar, det är banning.

Börjar mer sådant hända blir det ju väldigt svårt att ens investera i bitcoin. Vem vet, dom kan ju komma på vad fan som helst bara för att jävlas. kryptoskappt på 50% på varje trade du gör.

Banker kommer behöva omfamna Bitcoin istället för att motarbeta det. Vi har massor av exempel på hur banker gått från väldigt kritiska under 2017/18 till att nu bli mer liberala och öppna.

Men jag tror jag vet vad du är ute efter. Visst kan regeringar (inte banker) förbjuda, kriminalisera eller beskatta Bitcoin. Dock är det inte vad vi sett så här långt, utan snarare tvärt om.

Vi får inte glömma bort att regeringar inte är tillsatta för att vara fiende till folket, utan dom är tillsatta för att göra det folket vill. I demokratier tenderar partier att tappa makten om dom gör för mycket impopulära åtgärder. Det sker även i diktaturer skall sägas.
2021-04-24, 10:16
Medlem
Citat:
Banker kommer behöva omfamna Bitcoin istället för att motarbeta det. Vi har massor av exempel på hur banker gått från väldigt kritiska under 2017/18 till att nu bli mer liberala och öppna.

Men jag tror jag vet vad du är ute efter. Visst kan regeringar (inte banker) förbjuda, kriminalisera eller beskatta Bitcoin. Dock är det inte vad vi sett så här långt, utan snarare tvärt om.

Vi får inte glömma bort att regeringar inte är tillsatta för att vara fiende till folket, utan dom är tillsatta för att göra det folket vill. I demokratier tenderar partier att tappa makten om dom gör för mycket impopulära åtgärder. Det sker även i diktaturer skall sägas.

Det jag läst är att fiat, och speciellt dollarn känner sig hotad av bitcoin och krypto. Att det är därför man bland annat åtalar nån exchange i usa samt nu ger förslag om 43% skatt.

Vi har sett usa gått in i fysiskt krig mot lybien endast för de skulle sluta sälja i dollar, så varför tror ni att bitcoin skulle va ett undantag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in