2021-04-24, 11:20
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
Nä det är just det som är så konstigt, vad handlar det egentligen om?? att verksamheten "uppfattas som högst tvivelaktig" kan KNAPPAST vara anledningen. Det finns hundratusentals "verksamheter" där ute i samhället som kan uppfattas som tvivelaktiga som ni kan ägna er åt att kritisera, om ni nu är så intresserade av att kritisera tvivelaktiga verksamheter.

Vad är poängen med att ni är så måna om att folk inte ska spendera pengarna på nationellverksamhet då? Kan ni inte lägga er energi på att kritisera tivelaktig icke-nationell verksamhet i så fall? Varför inte vänsterns tvivelaktiga verksamheter?? Det rör sig ju knappast om någon konstruktiv kritik, det är uppenbart att ingen som jag refererar till här vill väl, och vill förbättra verksamheten på något sätt.

Vem tjänar på det ni sysslar med? Vad blir bättre av det ni sysslar med? Så vad är då poängen med allt skitsnack? bara att sitta hemma i pojkrummet/ungkarlslägenheten och vara bitter och kontraproduktiv?

Det där snacket är välbekant, eftersom det finns annat att kritisera så ska man inte kritisera DFS...
Förbättra verksamheten, alltså DFS? Varför skulle man vilja det?

Kritik riktas mot annat håll också, det är bara du som försöker påstå annat.
"Nationell verksamhet" i det här fallet är löften om grandiosa förändringar, ett återtagande av landet (vad som nu menas med det mer ingående vet ingen) i en långt gången framtid som ska uppnås genom att medlemmarna ska donera pengar till bygge av hus.
Sedan har vi ledningens skumma hanteringar av pengarna som bl a läggs på att finansiera flytt m.m, det är faktiskt, hör och häpna, fullt möjligt att vara mindre positivt inställd till detta trots att det finns annan tvivelaktig verksamhet därute.
Inget man behöver applådera bara för att det kallas "nationell verksamhet", snarare handlar det här mer om att oroliga människor skänker bort sina pengar till något som inte alls kommer att inträffa om 150 år eller när det nu ska bli, däremot kan de ju hålla medlemmarna på halster med den angivna tiden som de hävdar att det kan ta.
Kritiken finns att läsa här i tråden om du hade velat, men det handlar gissningsvis mer om butterhet över att festen sabbas.
Citera
2021-04-24, 11:39
Bannlyst
Citat:
att folk frivilligt donerar pengar kan omöjligtvis vara bedrägeri. Det är givetvis fritt fram att inte donera eller sluta donera närhelst man vill.

Varför är ni så extremt måna om främlingars privatekonomi? Vad bryr det er vad de lägger pengarna på?
Vad föreslår ni att de som donerar heller bör lägger pengarna på? kebab, netflix, energidryck och Tv-spel som ni själva?
Samma frågeställning kan ju omformuleras på precis samma sätt om nationalismen:

Att folk frivilligt röstar på sossarna kan ju inte vara ett bedrägeri. De kan sluta rösta precis när de vill.

Varför bryr ni er om vad andra röstar på?

Vad föreslår ni att folk röstar på istället? Miljömupparna, AFA, Soros?

Bara för att man säger sig stå för något rätt och riktigt, så betyder det inte att man nödvändigtvis gör det. Samma kritik riktas ofta mot Röda korset, eller SOS barnbyar. Folk betalar hundratals kronor i månaden för atr barn ska få mat och skolgång, medan 90% i själva verket går till arvoden för generaldirektörer som plockar ut hundratusentals kronor i månaden, medan smulorna som blir över går till att köpa ett nytt paket kritor till en skola i Afrika.

Hur många här inne kan plocka ut 25k i månaden på att sitta och dricka öl i Tyskland och ha ett tvåtimmars Skype-samtal i veckan med sina två polare. Samtidigt går svenskar arbetslösa hemma i Sverige och lever från hand till mun, varv vissa säkert donerar till Dans sommarstuga i hopp om att den store ledaren ska lösa saker. Det är så sekter fungerar. Man ger inte bort pengar för att man inte tror på en ledare som skapar förändring. Man ger bort pengar för att man tror på en ledare som skapar förändring.
Citera
2021-04-24, 15:18
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det där snacket är välbekant, eftersom det finns annat att kritisera så ska man inte kritisera DFS...
Förbättra verksamheten, alltså DFS? Varför skulle man vilja det?

Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Jag ser det som ett sundhetstecken att folk klär av dessa falska profeter som fyller sina trinda bukar med människors godtrogenhet. Jag gillar inte heller skrupelfria telefonförsäljare som prackar på folk dyra abonnemang, prenumerationer eller timeshares med rena lögner och falska förespeglingar.

Man kan undra varför du så hätskt försvarar dina gudar? Grundar det sig i att du får din världsbild rubbad av högst befogad och saklig kritik av dessa charlataner på ett forum för yttrandefrihet?

Tja personligen skulle jag inte ens kalla mig nationalist och jag är inte med i DFS, men jag sympatiserar i viss grad med vissa av nationalisternas mål, åtminstone i oerhört större utsträckning än med dagens parlamentariska vänsteralternativ.

En sak är dock klar att eftersom jag inte har något intresse av att undergräva nationalismen så ägnar jag inte en stor del av min tid åt att smutskasta dem, trots att jag inte ens är nationalist själv. Det är rätt enkelt att räkna ut vilka som lägger sin tid och energi på det....

Och då snackar jag inte om folk som kommer in här och har synpunkter och konstruktiv kritik, givetvis kan man ha det, jag håller synnerligen inte med DFS om allt.
- Utan folk som (ofta tämligen nyreggade konton) som nästan med en maniskt engagemang skriver mängder av inlägg i tråden över lång tid för att undergräva verksamheten, man gör samma poänger om och om igen, kommer aldrig med något nytt.
Citera
2021-04-24, 15:24
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urjgbnldneuo

Hur många här inne kan plocka ut 25k i månaden på att sitta och dricka öl i Tyskland och ha ett tvåtimmars Skype-samtal i veckan med sina två polare. Samtidigt går svenskar arbetslösa hemma i Sverige och lever från hand till mun, varv vissa säkert donerar till Dans sommarstuga i hopp om att den store ledaren ska lösa saker. Det är så sekter fungerar. Man ger inte bort pengar för att man inte tror på en ledare som skapar förändring. Man ger bort pengar för att man tror på en ledare som skapar förändring.

Det säger ju rätt mycket om vilka inkompetenta loosers som sitter i tråden och kastar skit om man tycker 25 papp i månaden är glamouröst. 25k i månaden är väl för fan kaffepengar. Det är väl rätt uppenbart att Dan är ju inte helt talanglös utan har viss förmånga och kunskaper både gällande IT, organisationsförmåga, entreprenörskap, sälj etc, han hade nog lätt kunnat ha ett jobb där man tjänar oerhört mycket mer än så om det var pengarna som drev honom i livet.

Är verkligen någon här så jävla korkad att man tror att Dan/DFS, vem som helst, går in i "nationalismen" för att göra karriär och tjäna pengar?!?!? Hur jävla dum får man bli?

Att bli offentlig nationalist kan jag nog meddela alla här i tråden som inte själva har ett IQ över rumstemperatur - är förmodligen det mest ekonomiskt ofördelaktiga och karriärmässiga nerköp man kan göra.

Citat:
Man ger inte bort pengar för att man inte tror på en ledare som skapar förändring. Man ger bort pengar för att man tror på en ledare som skapar förändring.

och då är frågan - vad fan förväntade ni er på ett par år? Trodde ni att vi skulle ha stöveltramp och fanor på gatorna, massmöten med 40000 pers? Führern återuppstånden? Alla blattar hemskickade?

Jag fattar att folk i tråden är talanglösa hjon som begriper noll om entreprenörskap, organisation, sälj och marknadsföring, men för at få igång något som helst, inspirera folk, få folk att gå med, donera etc. är det för fan självklart att man måste sprida en vision ett ideal som kanske är omöjligt att uppnå. Gör man inte detta kommer man inte uppnå ett jävla skit!

Detta är inte bedrägeri mer än det är bedrägeri när coca cola gör reklam för sin sjävla mundana sockerdryck. Det är vad som krävs för att bygga upp någon som helst storskalig verksamhet oavsett om det handlar om att sälja sockerdryck, starta ett politiskt parti eller som i detta fall en nationalistisk förening.
Senast redigerad av svensvenglenn 2021-04-24 kl. 15:41.
Citera
2021-04-24, 15:42
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Tja personligen skulle jag inte ens kalla mig nationalist och jag är inte med i DFS, men jag sympatiserar i viss grad med vissa av nationalisternas mål, åtminstone i oerhört större utsträckning än med dagens parlamentariska vänsteralternativ.

En sak är dock klar att eftersom jag inte har något intresse av att undergräva nationalismen så ägnar jag inte en stor del av min tid åt att smutskasta dem, trots att jag inte ens är nationalist själv. Det är rätt enkelt att räkna ut vilka som lägger sin tid och energi på det....

Och då snackar jag inte om folk som kommer in här och har synpunkter och konstruktiv kritik, givetvis kan man ha det, jag håller synnerligen inte med DFS om allt.
- Utan folk som (ofta tämligen nyreggade konton) som nästan med en maniskt engagemang skriver mängder av inlägg i tråden över lång tid för att undergräva verksamheten, man gör samma poänger om och om igen, kommer aldrig med något nytt.

Om du läste svaren så förstår du att flera inte delar din åsikt om vad "nationalismen" i det här fallet innebär, och varför man vill "undergräva" den, dvs peka på vad den här föreningen faktiskt håller på med.
Citera
2021-04-24, 15:44
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Om du läste svaren så förstår du att flera inte delar din åsikt om vad "nationalismen" i det här fallet innebär, och varför man vill "undergräva" den, dvs peka på vad den här föreningen faktiskt håller på med.

så vad är era konstruktiva förslag då? Vad gör ni själva? mr reggad nov 2020 med +100 inlägg i princip BARA i denna tråden....
nyreggad jude är nog någon slags dubbelironi kan man ju misstänka. Uppenbart vänstertroll iaf.
Senast redigerad av svensvenglenn 2021-04-24 kl. 15:46.
Citera
2021-04-24, 16:17
Bannlyst
Citat:
Det säger ju rätt mycket om vilka inkompetenta loosers som sitter i tråden och kastar skit om man tycker 25 papp i månaden är glamouröst. 25k i månaden är väl för fan kaffepengar. Det är väl rätt uppenbart att Dan är ju inte helt talanglös utan har viss förmånga och kunskaper både gällande IT, organisationsförmåga, entreprenörskap, sälj etc, han hade nog lätt kunnat ha ett jobb där man tjänar oerhört mycket mer än så om det var pengarna som drev honom i livet.

Är verkligen någon här så jävla korkad att man tror att Dan/DFS, vem som helst, går in i "nationalismen" för att göra karriär och tjäna pengar?!?!? Hur jävla dum får man bli?

Att bli offentlig nationalist kan jag nog meddela alla här i tråden som inte själva har ett IQ över rumstemperatur - är förmodligen det mest ekonomiskt ofördelaktiga och karriärmässiga nerköp man kan göra.

och då är frågan - vad fan förväntade ni er på ett par år? Trodde ni att vi skulle ha stöveltramp och fanor på gatorna, massmöten med 40000 pers? Führern återuppstånden? Alla blattar hemskickade?

Jag fattar att folk i tråden är talanglösa hjon som begriper noll om entreprenörskap, organisation, sälj och marknadsföring, men för at få igång något som helst, inspirera folk, få folk att gå med, donera etc. är det för fan självklart att man måste sprida en vision ett ideal som kanske är omöjligt att uppnå. Gör man inte detta kommer man inte uppnå ett jävla skit!

Detta är inte bedrägeri mer än det är bedrägeri när coca cola gör reklam för sin sjävla mundana sockerdryck. Det är vad som krävs för att bygga upp någon som helst storskalig verksamhet oavsett om det handlar om att sälja sockerdryck, starta ett politiskt parti eller som i detta fall en nationalistisk förening.
Jag förstår att du är väldigt upprörd... Jag må vara en looser, men jag är i alla fall ingen loser. 25k netto för två timmars jobb i veckan plus alla utgifter betalda för en privat sommarstuga på svenska landsbyggden är mer än de flesta har. Nu är vi förvisso på Flashback, och här är det ingen som tjänar mindre än 65k netto, så ribban sitter ganska högt.

Detta eviga tjatande om att Dan minsann hade varit biljardär om det inte hade varit för att han offrade allt för att kunna ge oss ynkliga maskar radio, börjar bli rätt tröttsamt. Man får vara bra jävla dum om man tror att Svegot är något sorts välgörenhetsprojekt.

Entrepenörskap handlar om att tjäna pengar genom atr skapa något och inte så mycket om att administrera bidrag. Amazon startade genom att sälja böcker på internet. Man köper in en produkt billigt och säljer den lite dyrare. Mellanskillnaden blir förtjänsten som går till lön, skatter, utveckling av projektet. Amazon startade inte och satte som mål att ta emot 50k i bidrag varje månad för att köpa hemelektronik. Är det så du tror att företagande fungerad, så är jag förvånad att du lyckats ta dig ut på internet själv.
Citera
2021-04-24, 16:58
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Jag förstår att du är väldigt upprörd... Jag må vara en looser, men jag är i alla fall ingen loser. 25k netto för två timmars jobb i veckan plus alla utgifter betalda för en privat sommarstuga på svenska landsbyggden är mer än de flesta har. Nu är vi förvisso på Flashback, och här är det ingen som tjänar mindre än 65k netto, så ribban sitter ganska högt.

Detta eviga tjatande om att Dan minsann hade varit biljardär om det inte hade varit för att han offrade allt för att kunna ge oss ynkliga maskar radio, börjar bli rätt tröttsamt. Man får vara bra jävla dum om man tror att Svegot är något sorts välgörenhetsprojekt.

Entrepenörskap handlar om att tjäna pengar genom atr skapa något och inte så mycket om att administrera bidrag. Amazon startade genom att sälja böcker på internet. Man köper in en produkt billigt och säljer den lite dyrare. Mellanskillnaden blir förtjänsten som går till lön, skatter, utveckling av projektet. Amazon startade inte och satte som mål att ta emot 50k i bidrag varje månad för att köpa hemelektronik. Är det så du tror att företagande fungerad, så är jag förvånad att du lyckats ta dig ut på internet själv.

Ja du ju inte lyckades svara något konkret på någonting. Vi provar igen:
1. Vad bidrar du med till nationalismen annat än att smutkasta nationalistiska projekt? Vilka intressen tjänar du?

2. Vad hade du förväntat dig att DFS skulle uppnått på ett par år för att inte betraktas som lurendrejare och charlataner?

3. Vad är din konstruktiva kritik till projektet, vad tycker du man bör göra istället för att starta en decentraliserad nationalistisk förening med målet att frigöra sig från staten och bygga parallella strukturer?

4. Kan du ge exempel på mer lyckade nationalistiska projekt i sverige? Skulle sverige och svensk nationalism bli bättre utan projekt som DFS?

I min mening är alla projekt/föreningar som är mot staten, etablissemanget och den nuvarande samhällsutvecklingen bra, och man kan och bör gärna stödja, i den mån man kan, flera av dem. Finns ingen motsättning i det, även om man inte håller med om allt.

De enda som tjänar på att ni undergräver dessa orgnisationer är ju etablissemanget och politikerna, som i alla tider använt metoder som era för att söndra och härska.
Senast redigerad av svensvenglenn 2021-04-24 kl. 17:09.
Citera
2021-04-24, 17:11
Medlem
Citat:
1. Vad bidrar du med till nationalismen annat än att smutkasta nationalistiska projekt? Vilka intressen tjänar du?

2. Vad hade du förväntat dig att DFS skulle uppnått på ett par år för att inte betraktas som lurendrejare och charlataner?

3. Vad är din konstruktiva kritik till projektet, vad tycker du man bör göra istället för att starta en decentraliserad nationalistisk förening med målet att frigöra sig från staten och bygga parallella strukturer?

4. Kan du ge exempel på mer lyckade nationalistiska projekt i sverige? Skulle sverige och svensk nationalism bli bättre utan projekt som DFS?

I min mening är alla projekt/föreningar som är mot staten, etablissemanget och den nuvarande samhällsutvecklingen bra, och man kan och bör gärna stödja, i den mån man kan, flera av dem. Finns ingen motsättning i det, även om man inte håller med om allt.

De enda som tjänar på ert smutskastande är ju etablissemanget och politikerna, som i alla tider använt metoder som era för att söndra och härska.

Du måste förstå att djungeldjuret har familj och barn, så därför har den inte så mycket tid över, efter jobb och flashbackande, att göra något för folket.
Citera
2021-04-24, 17:13
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
så vad är era konstruktiva förslag då? Vad gör ni själva? mr reggad nov 2020 med +100 inlägg i princip BARA i denna tråden....
nyreggad jude är nog någon slags dubbelironi kan man ju misstänka. Uppenbart vänstertroll iaf.

Du är ju hopplös
Som sagt går det att påpeka saker utan att man nödvändigtvis måste ha något eget initiativ att erbjuda.

Men något jag gör själv är att INTE stödja DFS och det är ju mer konstruktivt än att stödja DFS.
Användarnamnet valdes med sådana som du i åtanke.

Det finns f.ö. en del reggade längre bak i tiden som bedyrar att de har lite eller inget med nationalism att göra, men OM de var lagda åt det hållet så skulle de sympatisera med föreningen...
Citera
2021-04-24, 17:23
Bannlyst
Citat:

1. Jag har en familj att ta hand om och jag arbetar för deras skull för att de ska få en bra framtid, mat på bordet om en bra bildning (med mina egna pengar, inte donatörers).

2a. Jag hade förväntat mig att de skulle kunna bli en trygg punkt dit svenskar skulle kunna ta sig för att kunna få hjälp om de for illa och om inte annat fokusera på att husera och utfodra en större mängd människor. När covid slog till förra året visade man sitt rätta ansikte och skickade ut Bagdad Bob Frändelöv för att förklara för svenskar som var medlemmar att de ska hålla sig borta om de får slut på mat och vatten, för DfS modell bygger på var man för sig själv.

2b. Det jag inte hade väntat mig var att man skulle investera tiotusentals kronor på en silikondocka, en smidd grind, battle ropes och andra tokigheter man kan hitta i Husfonden som ser ut som resultatet av en farsa som glömt kreditkort och kod hemma på köksbordet med en 16-årig brud i hushållet.

3. Se 2a. A och O är att hushålla med ekonomin. Vi får in pengar. Nu är det vår förbannade plikt att förvalta de pengarna vi blivit betrodda med. Vi ska vända på varenda öre. Vi ska planera varje inköp i detalj och inte åka ut och spontanhandla saker på reflex. Fokusera på långsiktighet och hållbarhet. Ordna en bra brunn, ordna dieselaggregat, ordna ett storkök, ordna ett stort antal tältsängar, ordna ordentliga kyl- och frysmöjlifheter, ordna en värmeanläggning. När det är klart, ordna matsal, bestick, bord, stolar. När det är klart ordna inredning. När det är klart ordna bättre IT-möjligheter, byt isolering om nödvändigt.

Vill man visa att att man är kapabel att "ta över landet" och sköta skattepolitik, så ska man väl i alla fall kunna visa att man kan hantera det i ett mikroperspektiv.

Buhu, regeringen köper en hemsida för 2miljoner som de inte använder! Ja, och ni köper en jävla gummidocka för 7000 som ni inte använder, vilken tror ni procentuellt sett utgör störst skada på budgeten?
Citera
2021-04-24, 18:48
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:

Som fd. medlem med mycket lågt medlemsnummer:

- Man lever inte som man lär. Ta träningen t.ex. det svamlas vitt och brett om träning när "The Golden One" gästar men Dan och Magnus blir allt fetare, Magnus hovrar runt 140kg och Dan ser fortfarande ut som en samisk sopsäck med sugrör till armar. Man babblar om ekonomisk sundhet, långsiktighet och investeringar men premierar pensionärer med halvt pris på medlemskapet. Borde man inte efter ett långt yrkesliv och sparande kunna bidra med mer istället för mindre?

- Ekonomiska oegentligheter. Dans radioutrustning säljs till föreningen, sen använder Dan den i sitt privata hus i Laxå, och sen åkte väl grejerna med ner till Tyskland igen när hans kärring blev trött på den svenska landsbygden. Konstiga inköp, även om just den biten överdrivs en del.

- "Över 2000 har nu löst medlemskap". (men att minst 1500 har slutat betala, det nämner vi inte).

-Kufar, kufar, kufar everywhere. Oknullade kufar till fetton tillåts ta på sig rollen som föreningens ofta anonyma ansikten utåt på forum, chattar och träffar. Dessa stollar är bland de sista som sunda, svenska familjer, dvs. de DFS främst påstår sig vilja attrahera och arbeta för skulle vilja omge sig med. Spendera 10 minuter på en DFS-chatt och du kommer drunkna i stollerier om silvervatten, absolut fasta i två månader och ändå bygga muskler, flat earth-teorier, självutlämnande haranger om mentala åkommor, baconfettdiet, rått kött diet,råa äggdiet, gnäll om uteblivna pengar från försäkringskassan, skryt om nya tatueringar trots att man lever på soc och annan dårskap nedknapprat i en smutsig hyresetta med kokvrå i Hallonbergen eller Angered. Överhuvudtaget en så trashing medlemskader att en vanlig svensk skulle skämmas över att förknippas med dessa. Är dåren i Malmö som klär ut sig till cowboy och patrullerar gatorna fortfarande aktiv?

-Dans storpolitiska ambitioner som föreningen dras med i. "Europa Terranostra" har numera sitt huvudkontor i Älgarås och jag var long gone innan det började men kan ändå inte minnas att det var något som föreningens medlemmar godkände.

-"Barnie"

------------

Det ska dock sägas att föreningen har bidragit med att skapa parallella strukturer. Många vettiga träffades under motgifttiden och i början av DFS för att sedan starta lokala initiativ med långt mycket hårdare om än ospecificerade antagningskrav. De flesta är idag inte medlemmar i DFS.
Senast redigerad av MittNyaSaliv 2021-04-24 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in