Citat:
Ursprungligen postat av
svensvenglenn
Nä det är just det som är så konstigt, vad handlar det egentligen om?? att verksamheten "uppfattas som högst tvivelaktig" kan KNAPPAST vara anledningen. Det finns hundratusentals "verksamheter" där ute i samhället som kan uppfattas som tvivelaktiga som ni kan ägna er åt att kritisera, om ni nu är så intresserade av att kritisera tvivelaktiga verksamheter.
Vad är poängen med att ni är så måna om att folk inte ska spendera pengarna på nationellverksamhet då? Kan ni inte lägga er energi på att kritisera tivelaktig icke-nationell verksamhet i så fall? Varför inte vänsterns tvivelaktiga verksamheter?? Det rör sig ju knappast om någon konstruktiv kritik, det är uppenbart att ingen som jag refererar till här vill väl, och vill förbättra verksamheten på något sätt.
Vem tjänar på det ni sysslar med? Vad blir bättre av det ni sysslar med? Så vad är då poängen med allt skitsnack? bara att sitta hemma i pojkrummet/ungkarlslägenheten och vara bitter och kontraproduktiv?
Jag ser det som ett sundhetstecken att folk klär av dessa falska profeter som fyller sina trinda bukar med människors godtrogenhet. Jag gillar inte heller skrupelfria telefonförsäljare som prackar på folk dyra abonnemang, prenumerationer eller timeshares med rena lögner och falska förespeglingar.
Man kan undra varför du så hätskt försvarar dina gudar? Grundar det sig i att du får din världsbild rubbad av högst befogad och saklig kritik av dessa charlataner på ett forum för yttrandefrihet?
Det finns många trådar där man ifrågasätter andra organisationer på Flashback, men du har kanske bara lyckats hitta denna? Den handlar i alla fall om DFS, och den är inte censurerad av Dan Andersson-Eriksson. Så ta dina kommunistfasoner och kör upp dem.
Citat:
Yttrandefrihet är viktigt. Flashback har en lång historia av att värna om det fria ordet, och har som målsättning att föra den svenska yttrandefrihetstraditionen vidare. Att aktivt försvara åsikts- och yttrandefriheten, även när det gäller de som vill avskaffa eller begränsa samma rättigheter. Flashback tror att detta agerande långsiktigt bidrar till en minskad polarisering i samhället, och en ökad förståelse för de med motsatta åsikter.