2021-04-24, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är så jag funderar.
SD var ju intagen för förhör 2 ggr den dagen, men nej - han var inte häktad.

Vet inte om jag missuppfattat eran diskussion här (orkar inte läsa om igen).

SD var inne på förhör 2 ggr den 15:e. Vid det andra förhöret (sen kväll) var han inte häktad ett tag där när de gjorde den första taffliga husisen hemma hos honom?

HD:s förhör var den 19:e (när vi inte vet vem hon fick låna telefon av och hur hon kunde veta att LW var funnen död). SD var inte på något förhör den dagen, ingen vet var han befann sig under tiden HD satt på förhör... sommarstugan, med SOA i bilen när han skjutsade HD till förhöret, avsläppt i Marieberg vid Elgiganten?
Citera
2021-04-24, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo låter ju som det. Men specifikt ”Lillån”, vad kan avses? Om det nu står så.

Har inte bästa fup-kollen.

Lillån är ett område som ligger strax norr om Örebro (Hjärsta ligger nordväst). Kanske fanns det någon burk där att leta efter?
Citera
2021-04-24, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Vid ytterdörren var det kö och JG tyckte troligen att han i form av vittne skulle få tränga sig i kön och slippa gå genom säkerhetskontrollen. Därav fick han lite "bevakning".
Han var nog lite rädd för att träffa på bekanta också, han hade luva uppdragen över huvudet.

Jag kommer också ihåg att NA beskrev... när de köade kom det en "bufflig" man som försökte tränga sig före, vakterna fick ta hand om honom.
Citera
2021-04-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionisten
Anledningen till att jag stirrade på dessa 2 personer utanför planket var att jag först trodde de hade gjort inbrott och skulle ta denna märkliga väg. Då jag aldrig sett någon utanför planket memorerade jag mannens utstyrsel: Brun mockarock med kragen uppvikt och han var mörkhårig), svarta byxor med grå toning och slag, lackskor (ja de syntes), svarta skinnhandskar (såg ut som de hade söm på fingrarna. Hon hade en speciell ljusblå jacka med olika typer av streck i olika nyanser av blått, mörkblå byxor med slag, gymnastikskor (kan ha varit mer vita än svarta är inte säker), hennes hår (c:a 20 cm) hängde ned mot motorvägen medan huvudet var kvar på insidan.
Som du förstår Studebaker så orkar man inte svara hela tiden på sådant jag redan skrivit. Speciellt när man ifrågasätter min person! Jag skulle i sådana fall begå mened och vad det innebär verkar en del ha det svårt med att förstå. Till korkskallarna: Konsekvensen av att begå mened är fängelse. Sluta nu med era spekulationer om min person. Ägna er åt Hovrätten istället.
Du begår inte mened om du nu inte ljuger när du vittnar i tingsrätten. Så här kan du skriva vad som helst. Men självklart har vi all rätt att ifrågasätta dig när du kommer med en historia om lackskor. Uppmärksamhet är härligt, right?
Citera
2021-04-24, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet inte om jag missuppfattat eran diskussion här (orkar inte läsa om igen).

SD var inne på förhör 2 ggr den 15:e. Vid det andra förhöret (sen kväll) var han inte häktad ett tag där när de gjorde den första taffliga husisen hemma hos honom?

HD:s förhör var den 19:e (när vi inte vet vem hon fick låna telefon av och hur hon kunde veta att LW var funnen död). SD var inte på något förhör den dagen, ingen vet var han befann sig under tiden HD satt på förhör... sommarstugan, med SOA i bilen när han skjutsade HD till förhöret, avsläppt i Marieberg vid Elgiganten?
Han var anhållen 2:a gången de tog in honom. Häktning kräver häktningsframställan och beslut från domstol. Men han släpptes sent vid 22-23-ish på kvällen.
Citera
2021-04-24, 09:09
Avslutad
Citat:
Anledningen till att jag stirrade på dessa 2 personer utanför planket var att jag först trodde de hade gjort inbrott och skulle ta denna märkliga väg. Då jag aldrig sett någon utanför planket memorerade jag mannens utstyrsel: Brun mockarock med kragen uppvikt och han var mörkhårig), svarta byxor med grå toning och slag, lackskor (ja de syntes), svarta skinnhandskar (såg ut som de hade söm på fingrarna. Hon hade en speciell ljusblå jacka med olika typer av streck i olika nyanser av blått, mörkblå byxor med slag, gymnastikskor (kan ha varit mer vita än svarta är inte säker), hennes hår (c:a 20 cm) hängde ned mot motorvägen medan huvudet var kvar på insidan.
Som du förstår Studebaker så orkar man inte svara hela tiden på sådant jag redan skrivit. Speciellt när man ifrågasätter min person! Jag skulle i sådana fall begå mened och vad det innebär verkar en del ha det svårt med att förstå. Till korkskallarna: Konsekvensen av att begå mened är fängelse. Sluta nu med era spekulationer om min person. Ägna er åt Hovrätten istället.
Hängde kvinnan över planket?!
Citera
2021-04-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Vid ytterdörren var det kö och JG tyckte troligen att han i form av vittne skulle få tränga sig i kön och slippa gå genom säkerhetskontrollen. Därav fick han lite "bevakning".
Han var nog lite rädd för att träffa på bekanta också, han hade luva uppdragen över huvudet.

Aha där ser man. Tack.
Citera
2021-04-24, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Säkert, men såna tekniska sökningar kan inte jag.
Kanske du vet hur man gör för att få tag i tjänstgöringslistorna från 15e Maj 2018? Det borde inte vara sekrestess på sånt.
Det måste ju gälla den 19/5? Eller är jag helt snurrig?
Citera
2021-04-24, 09:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Varför skriver du inte vilka datum det handlar om?
Utan den informationen är alla detaljer du har memorerat helt ointressanta.
Citera
2021-04-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han var anhållen 2:a gången de tog in honom. Häktning kräver häktningsframställan och beslut från domstol. Men han släpptes sent vid 22-23-ish på kvällen.

Det var det jag misstänkte att han var häktad en stund där den 15:e.

Mitt inlägg var i första hand pga jag uppfattade att någon trådskrivare uppfattat det som att HD:s förhör var samma dag som SD:s två (första) förhör. Och det var det inte... SD den 15:e och HD:s förhör den 19:e (dagen efter att de kom hem från sin misslyckade USA-resa).

HD hade någon av dagarna där i närheten varit in på psyk... någon som vet vilket datum det var?
Citera
2021-04-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var det jag misstänkte att han var häktad en stund där den 15:e.

Mitt inlägg var i första hand pga jag uppfattade att någon trådskrivare uppfattat det som att HD:s förhör var samma dag som SD:s två (första) förhör. Och det var det inte... SD den 15:e och HD:s förhör den 19:e (dagen efter att de kom hem från sin misslyckade USA-resa).

HD hade någon av dagarna där i närheten varit in på psyk... någon som vet vilket datum det var?
Jag kanske missförstår, men nej - han var INTE häktad. Inte på något sätt.
Citera
2021-04-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det måste ju gälla den 19/5? Eller är jag helt snurrig?

Det var den 19:e som HD var inne på sitt förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in