2021-04-23, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ny frälsning på gång ja. Sen kommer vi få vänta på vaccin B, men när alla fått vaccin C, ja då kommer allt bli som vanligt igen. Bara ni håller ut lite till så. Så kanske ni får gå till Slottskogen två gånger om året. Givetvis med Green pass.

Mina föräldrar har ju tagit vaccin, problem solved eller vad pratar du om?

Självklart får man räkna med att man kommer att behöva ta fler sprutor kanske årligen men samtidigt är det så att de som inte tar det får skylla sig själv.

Enda jag bryr mig om nu är att alla jobb frodas och skapas innan december, att alla ungdomar från restaurangbranschen
Citera
2021-04-23, 22:42
Medlem
Citat:
Jaha. Det var det inte för mig eftersom vi hade reseförbud, bara fick ha ineffektiva digitala möten i jobbet, jobba hemma, inte träffa föräldrar inomhus, de idrottsevenemang jag tänkte besöka inte tog publik, i princip allting man ändå gjorde stred mot ”rekommendationerna”. Men består ditt liv av att alltid sitta hemma och gama medan någon annan jobbar in alla hundratals miljarder vi lånar upp och fixar all infrastruktur så, visst. Det är ”normalt”, pappa betalar.

Nja, det rådde inte reseförbud i sak. Du behövde bara ta ett pcr-test så kunde du resa till exempelvis Spanien eller Grekland. På mitt jobb har mötena blivit synnerligen mer effektiva sedan vi ställde om till digitala möten. Och ditt antagande att jag är en gam är felaktigt: såvida du inte anser att heltidsanställda jurister är gamar
Citera
2021-04-23, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ingen som tjatar om Lockdown och ansiktsblöja längre?

Tråden har sannerligen ändrat karaktär. Nu är det återöppnande som gäller istället...

Vilket lär hända den 17:e Maj nu när både smittspridning och inläggningar på IVA har vänt nedåt.

EXAKT samma vecka som FHM förutspådde enligt deras moduleringar för länge sedan.

17 maj är Norges nationaldag, men det övergick nog ditt förstånd. Inget speciellt kommer att hända. Ta på dig foliehatten igen!
Citera
2021-04-23, 23:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hur tror ni första vecka i juli kommer att se ut? Det känns som att vi börjar närma oss mot att vi kan gå på krogen och alla camping och hotell samt nöjesfält kan komma igång.

Itakt med att vi kan resa till andra länder i sommar lär det ju se bra ut.

Enda viktiga är att hösten blir så bra att man sista veckan i oktober blir som 2019

Troligtvis ligger jag på balkongen och solar. Eller förhoppningsvis.
Senast redigerad av revodneb 2021-04-23 kl. 23:36.
Citera
2021-04-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Mina föräldrar har ju tagit vaccin, problem solved eller vad pratar du om?

Självklart får man räkna med att man kommer att behöva ta fler sprutor kanske årligen men samtidigt är det så att de som inte tar det får skylla sig själv.

Enda jag bryr mig om nu är att alla jobb frodas och skapas innan december, att alla ungdomar från restaurangbranschen
Nonsensargumentation värdigt en fullblodig Covidfanatiker. Frågeställningen som besvarades gällde sommaren 2020. För övrigt gäller restriktionerna även vaccinerade, 23 april 2021. Du medger alltså att det aldrig kommer att återgå till något normaltillstånd (världen från 4,5 miljarder år sen till 15 mars 2020) utan det måste alltid förekomma vaccinationstvång för en sjukdom 99,99% under 70 år klarar? En värld som klarat Spanska sjukan, Ebola och Malaria måste alltså för alltid knäböja för en ny virussjukdom som i ovaccinerad tillstånd inte ens kommer i närheten av antalet avlidna årligen i cancertumörer, och med medelåldern 83 år.
Finns väldigt många jobb som inte har med restaurangbranschen att göra.
Citera
2021-04-23, 23:41
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä men Frode Forland är eller hur?

Lillebror. Som inte ens vågar öppna samhället med ett hundratal smittade.
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Hvem er Frode Forland?

Frode Forland är ansvarig för smittskydd på norska Folkehelseinstituttet. Han kan ses som Norges motsvarighet till Anders Tegnell, men han själv är inte helt nöjd med jämförelsen.

I den här artikeln kan man läsa om varför Frode Forland har lyckats så otroligt mycket bättre än Anders Tegnell. Frode Forland är sympatisk och ödmjuk, medan Anders Tegnell är äckligt kaxig.

Jag föreslår att svenska Folkhälsomyndigheten skrotas. Därefter bör Frode Forland rekryteras för uppdraget att bygga upp en fungerande smittskyddsmyndighet i Sverige.
Citera
2021-04-23, 23:41
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Dödligheten är på ca. 1%, synd att alla inte tar detta på allvar.

FEL... en överdrift .. visa källa eller beräkning hur du kommit fram till detta....
Citera
2021-04-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nja, det rådde inte reseförbud i sak. Du behövde bara ta ett pcr-test så kunde du resa till exempelvis Spanien eller Grekland. På mitt jobb har mötena blivit synnerligen mer effektiva sedan vi ställde om till digitala möten. Och ditt antagande att jag är en gam är felaktigt: såvida du inte anser att heltidsanställda jurister är gamar
Ja folk reste till ett nedstänkt Grekland sommaren 2020 iförd munblöja i solstolen och tyckte ”åh vad härligt”. https://www.expressen.se/nyheter/grekland-vagrar-ta-emot-stockholmare/
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/det-ar-nastan-ingen-har-det-ar-verkligen-folktomt/
Märkligt att ingen i världens näringsliv kommit på innan att det mest effektiva arbetssättet var att folk satt isolerade hemma istället för på jobbet? Då behövs alltså inga utbetalningar i miljardstöd eller 150 miljarder till EU?
Citera
2021-04-24, 00:10
Medlem
Citat:
Nej. Och vi har lämnat sakliga argumenterat för det 1 miljon gånger i den här tråden. Dödligheten för friska personer under 70 år är 0,1%. 0,01% för friska under 40 år,
Citera
2021-04-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ja folk reste till ett nedstänkt Grekland sommaren 2020 iförd munblöja i solstolen och tyckte ”åh vad härligt”. https://www.expressen.se/nyheter/grekland-vagrar-ta-emot-stockholmare/
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/det-ar-nastan-ingen-har-det-ar-verkligen-folktomt/
Märkligt att ingen i världens näringsliv kommit på innan att det mest effektiva arbetssättet var att folk satt isolerade hemma istället för på jobbet? Då behövs alltså inga utbetalningar i miljardstöd eller 150 miljarder till EU?

Den artikeln är från 31 maj 2020 då sommaren knappt börjat. Senare under sommaren var alla, inklusive Stockholmare, välkomna till Grekland. Om man är överkänslig och tycker att ett folktomt hotell samt munskyddstvång i vissa situationer är ett stort problem så kan man alltid stanna hemma i Sverige.
Citera
2021-04-24, 00:36
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
FEL... en överdrift .. visa källa eller beräkning hur du kommit fram till detta....

DUBBELFEL!

Det är en underdrift.

144 804 485 kända fall varav 3 073 868 med dödlig utgång.
För er som inte behärskar mellanstadiematte är det 2,1%.

Källa: Bing Covid Tracker.

Förstår ni inte siffror finns det även fina bilder här:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-09-24..latest&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Me tric=Case+fatality+rate&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~OWID_WRL
Senast redigerad av Cancerogen 2021-04-24 kl. 00:44.
Citera
2021-04-24, 00:48
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Nej. Och vi har lämnat sakliga argumenterat för det 1 miljon gånger i den här tråden. Dödligheten för friska personer under 70 år är 0,1%. 0,01% för friska under 40 år,

Tråden handlar om Covid, inte om personer under en viss ålder.

Sedan finns det många i tråden som gör sitt yttersta för att marginalisera pandemin genom att hänvisa till irrelevanta siffror om hur inga har dött i covid i just sin egen bekantskapskrets, men det är ovidkommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in