2021-04-23, 20:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
My bad. På covidstatistik står det 32000 (vet inte om det ligger nån cache i min dator så det inte uppdateras, har hänt förr). Men jag räknade ihop Otroligs rapporter och det blir 38 som du säger.

edit: öppnade covidstatistik i ny weebläsare och då fick även jag dagens data inkluderat. Skumt..

Det där är lurigt.. Jag fick samma data i över en veckas tid, oavsett webbläsare. Till sist prövde jag att köra PC,n över det mobila bredbandet och då fick jag uppdateringen. När jag sedan kopplade in fibern igen så fungerade även det och har så gjort sedan dess.
Citera
2021-04-23, 20:14
Medlem
Ingen som tjatar om Lockdown och ansiktsblöja längre?

Tråden har sannerligen ändrat karaktär. Nu är det återöppnande som gäller istället...

Vilket lär hända den 17:e Maj nu när både smittspridning och inläggningar på IVA har vänt nedåt.

EXAKT samma vecka som FHM förutspådde enligt deras moduleringar för länge sedan.
Citera
2021-04-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Tråden har sannerligen ändrat karaktär. Nu är det återöppnande som gäller istället...

Vilket lär hända den 17:e Maj nu när både smittspridning och inläggningar på IVA har vänt nedåt.

EXAKT samma vecka som FHM förutspådde enligt deras moduleringar för länge sedan.

Tidigast, men det kommer sannolikt inte ske.
Citera
2021-04-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Tidigast, men det kommer sannolikt inte ske.

Varför inte? Då det är trenden man tar beslut efter.

Dessutom vet såklart myndigheterna att detta är totalt ohållbart. Därför man också bara förlängde med ynka 2 veckor nu den senaste gången.

Nu har man fått vändningen man suktat efter så jag ser ingen anledning till att inte krogarna kommer att få ha öppet till 22:30 igen och max 50 pers i sammankomster.
Citera
2021-04-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Man kan tycka vad man vill, men enligt mig så finns det ingen som helst anledning att räkna med de individer som ändå inte skall vaccineras.
Det intressanta är ju hur långt man nått mot sitt mål. Dvs så många som möjligt av den vuxna befolkningen.

Hvor ved du fra at det kun er den voksne befolkning over 18 år der skal vaccineres?

Sådan er det måske i Sverige, og falder i så fald i god tråd med Tegnell's påstande om at børn ikke smitter - men sådan behøver det jo ikke være i resten af verden - hvor man måske ikke synes at Tegnell nødvendigvis er Guds gave til menneskeheden.
Citera
2021-04-23, 20:37
Medlem
Citat:

Alarmisterna har vaccinerats.

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/017/548/Open_the_gate.PNG
Citera
2021-04-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Hvor ved du fra at det kun er den voksne befolkning over 18 år der skal vaccineres?

Sådan er det måske i Sverige, og falder i så fald i god tråd med Tegnell's påstande om at børn ikke smitter - men sådan behøver det jo ikke være i resten af verden - hvor man måske ikke synes at Tegnell nødvendigvis er Guds gave til menneskeheden.

Nä men Frode Forland är eller hur?

Lillebror. Som inte ens vågar öppna samhället med ett hundratal smittade.
Citera
2021-04-23, 20:42
Medlem
Citat:

Hvem er Frode Forland?
Citera
2021-04-23, 20:45
Medlem
Citat:

Samtidigt har Norge haft ihjäl 13,000 färre än Sverige har haft.
Citera
2021-04-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Samtidigt har Norge haft ihjäl 13,000 färre än Sverige har haft.

Jasså har dem??
Det är väl ändå sjukdomen Covid-19 som tar död på +80 åringar och inte länderna i sig? Och definitivt varken Forland eller Tegnell?
Citera
2021-04-23, 20:53
Medlem
Citat:
Jasså har dem??
Det är väl ändå sjukdomen Covid-19 som tar död på +80 åringar och inte länderna i sig? Och definitivt varken Forland eller Tegnell?

Är du så korkad att du inte ser ett mönster mellan de olika strategierna så beklagar jag.

Danmark, Norge, Finland och Island valde liknande strategier och Sverige valde en helt annan. Jämför Sveriges dödssiffror med övriga Nordiska länder.
Citera
2021-04-23, 20:58
Medlem
raskenss avatar
Enligt www.covidstatistik.se så verkar smitta så sakta minska nu. Lite märkligt att det är fler inlagda på IVA nu än det var under max i december, trots vi har mindre smitta nu. Kan det vara så att IVA har sänkt tröskeln så dom tar in fler på iva trots mildare symptom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in