Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Påstod jag att det var en svår fråga? Sa bara att den var lurig på den oerhört låga nivån. Som någon här ovan skrev. Det hade absolut varit väldigt mycket lättare om övriga alternativ utöver Vänsterpartiet hade varit hittepåpartier. Vare sig du vill eller inte så är det obestridlig fakta att många deltagare snubblat på den typen av frågor. Så länge jag följt programmet är det väldigt blandad mix på frågorna. Ofta på dom låga nivåerna är det väldigt lurigt och på dom höga alldeles för lätt. Självklart kunde jag svaret men för att vara på första frågan var den väldigt lurig och det tror jag knappast jag är ensam om att tycka.
Vad har Samhällskunskap A med saken att göra? Tiderna förändras. Flera partier bildas och etableras.
Jag påstod inte att du påstod att den var svår. Jag frågade på vilket sätt den var lurig. Lurig hade den varit om det var en fråga om vem som var t.ex landsbygdsminister och alla namnet hade varit från den nuvarande regeringen eller vilket parti som har sitt partihögkvarter på en viss adress, men att veta vilka som är de borgerliga partierna är sådant som tillhör vanlig allmänbildning och något som alla som läst en dagstidning de senaste 30 åren borde kunna.
Vad Samhällskunskap A har med saken att göra? Ganska mycket med tanke på att när man läste det fick man lära sig grundläggande saker inom svensk politik, bla just detta. Och det har varit samma partier som suttit i riksdagen de senaste 30 åren med undantag från SD.