Citat:
Har försökt titta på soppan om vem som vet vad.
Vilket inte är lätt då det är lögner kors och tvärs samt att HD och SD spelar ut varandra.
SD tror att HD inte vet nåt om den fortsatta kontakten. Den bilden tycks HD vilja upprätthålla.
Hon förnekar att hon vet nåt om fortsatt kontakt, det får hon veta på flygplanet (fast hon frågar SD i sms innan de ens åkt.. ).
I slutet på april är hon nojig vid 23-tiden [sic klockslag] att han gått till LW.
Vad som sagts som orsak till skilsmässa från hennes håll är lika snurrigt.
▪️HD påstår att LW har sagt att det vore för allas bästa om hon inte flyttade 60 m från henne. Det tycker HD är ett hot.
▪️HD har ingen kontakt mer med LW digitalt efter cachekriget i början på april.
▪️LW har inte hotat att avslöja nån relation säger HD.
Sen har de väl setts kort då HD var med JS på lakritseventet, det var väl alles.
Men;
HD har sagt till JG, hennes allierade i tystnadspakten "anti official shaming" anno 2017, att LW hotat henne.
Han vet om att SD fortsatt med LW:
Om de olika turerna:
Till sin chef säger hon att en fortsatt kontakt SD/LW är orsak till skilsmässan, men det verkar hon inte säga allmänt.
KH pratar även om att HD läst nåt mail fr LW till HD på hösten.
Till vissa i den inre kretsen berättar hon om otrohet. Oklart om hon offentliggör nytt el avslöjandet 2017?
Systern och troligen modern:
Till JO säger hon däremot" "meningsskiljaktigheter" :
Till en granne har hon sagt att de de typ hade saker att ordna upp:
Snurrigt värre. Speciellt det här:
"Jerry vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft med Stefan. Detta tror Jerry har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta.
Jerry vet att Lena har kontaktat Hanna för bara någon/några veckor sedan avseende
påståenden om att hon inte tänkte godkänna någon FTF som Hanna och Stefan ska ha gjort
tillsammans eftersom hon själv hade varit där med Stefan hand i hand.
Lena kunde på så sätt vara elak mot Hanna."
Sistnämnda lär vara dialogen den 28 april mellan HD och JG.
Det är först då han får veta om deras bråk om cacher (HD loggar 6 april) varav HD säger nåt snarlikt om" "kärleksfulla promenader".
Det ska väl motsvara hans "hand i hand".
.. vilket dock inte ses via LWs skärmdumpar till andra. Antar det HDs omformulerade ordval (drama..) kring LWs argument om att hon och SD tagit cacher där hon bevisligen inte närvarat.
HD till JG 28 april:
" Ja, direkt när jag började ladda upp våra gemensamma. Fick en hel del meddelande från henne som talade om att jag gjorde fel och hon beskrev även några loggar där hon visste att jag inte varit med eftersom de gått kärleksfulla promenader tillsammans."
Då det här kan beröra motiv intresserar det mig att rodda i vad det är för spel som försiggår.
Nån som har nåt mer fr LW eller andra kring hur informationen ser ut så... bring it on.
Ska fortsätta jaga dem med kvasten.

Vilket inte är lätt då det är lögner kors och tvärs samt att HD och SD spelar ut varandra.
SD tror att HD inte vet nåt om den fortsatta kontakten. Den bilden tycks HD vilja upprätthålla.
Hon förnekar att hon vet nåt om fortsatt kontakt, det får hon veta på flygplanet (fast hon frågar SD i sms innan de ens åkt.. ).
I slutet på april är hon nojig vid 23-tiden [sic klockslag] att han gått till LW.
Vad som sagts som orsak till skilsmässa från hennes håll är lika snurrigt.
▪️HD påstår att LW har sagt att det vore för allas bästa om hon inte flyttade 60 m från henne. Det tycker HD är ett hot.
▪️HD har ingen kontakt mer med LW digitalt efter cachekriget i början på april.
▪️LW har inte hotat att avslöja nån relation säger HD.
Sen har de väl setts kort då HD var med JS på lakritseventet, det var väl alles.
F: Mm. Och när var sista gången hon skrev till dig?
H: Eh .. det var .. en månad sen?
F: Va skrev hon då?
H: Ungefär .. då handla det om eh .. jälar vad löjliga saker känns det som men ah .. eh vi, när
man geocachar så har man registrerar man ett konto man .. liksom online så .. så skriver man
ner vart man har varit .. eh å Stefan å jag har haft ett gemensamt konto .. ehh så ibland har han varit själv å ibland har jag varit själv men man loggar tillsammans .. eh .. och då eh .. när man del.. som nu när vi dela oss, så ska vi dela konto .. jag har skaffat mig ett nytt men det man gör det är att man kopierar alla loggar som man har haft eller vi har haft tillsammans så att båda får samma .. eh .. å det är så man gör .. det är liksom gängse rutin ungefär.. ehh förutom hos Lena för hon har hört av sig o plockat dom loggarna på hennes burkar som hon kan göra. Å talat om att jag har ingen rätt o då har det kommit upp igen att jag har behandlat henne illa och att hon har inte gjort nå fel och så ..
F: Men när .. när är sista kontakten som hon ha ... ni har med varandra där hon fortfarande
påstår att hon och Stefan .. har en relation?
H: Ah men det har inte hon gjort heller. Hon har inte ...
F: Hon har inte gjort?
H: Nej nej hon har inte påstått att dom har haft nån relation .. sen eh .. ah .. sen ett år tillbaka.
Det har hon inte gjort.
F: Har hon hotat dig på nå sätt?
H: Eh .. ah hon skrev att jag inte fick flytta dit jag flyttade.
F: På vilket sätt då menar du hot, vad var det?
V:Ja men .. hon skrev att det.. det är bäst för alla om du inte flyttar hit.
F: Men det var inga direkta hot då?
H: Näe men jag upplevde det som ett hot för det var skrivet.. å det var inskrivet med sånt
meddelande som raderade sig själv för att det inte skulle bli spart.
F: Svarade du henne?
H: Näe.
F: Har du kontaktat henne på något sätt?
H: Nej. Ah jag har svarat på dom här om loggarna när vi delade kontot nu, då har jag svarat.
Men jag har inte kontaktat henne på nå annat sätt."
H: Eh .. det var .. en månad sen?
F: Va skrev hon då?
H: Ungefär .. då handla det om eh .. jälar vad löjliga saker känns det som men ah .. eh vi, när
man geocachar så har man registrerar man ett konto man .. liksom online så .. så skriver man
ner vart man har varit .. eh å Stefan å jag har haft ett gemensamt konto .. ehh så ibland har han varit själv å ibland har jag varit själv men man loggar tillsammans .. eh .. och då eh .. när man del.. som nu när vi dela oss, så ska vi dela konto .. jag har skaffat mig ett nytt men det man gör det är att man kopierar alla loggar som man har haft eller vi har haft tillsammans så att båda får samma .. eh .. å det är så man gör .. det är liksom gängse rutin ungefär.. ehh förutom hos Lena för hon har hört av sig o plockat dom loggarna på hennes burkar som hon kan göra. Å talat om att jag har ingen rätt o då har det kommit upp igen att jag har behandlat henne illa och att hon har inte gjort nå fel och så ..
F: Men när .. när är sista kontakten som hon ha ... ni har med varandra där hon fortfarande
påstår att hon och Stefan .. har en relation?
H: Ah men det har inte hon gjort heller. Hon har inte ...
F: Hon har inte gjort?
H: Nej nej hon har inte påstått att dom har haft nån relation .. sen eh .. ah .. sen ett år tillbaka.
Det har hon inte gjort.
F: Har hon hotat dig på nå sätt?
H: Eh .. ah hon skrev att jag inte fick flytta dit jag flyttade.
F: På vilket sätt då menar du hot, vad var det?
V:Ja men .. hon skrev att det.. det är bäst för alla om du inte flyttar hit.
F: Men det var inga direkta hot då?
H: Näe men jag upplevde det som ett hot för det var skrivet.. å det var inskrivet med sånt
meddelande som raderade sig själv för att det inte skulle bli spart.
F: Svarade du henne?
H: Näe.
F: Har du kontaktat henne på något sätt?
H: Nej. Ah jag har svarat på dom här om loggarna när vi delade kontot nu, då har jag svarat.
Men jag har inte kontaktat henne på nå annat sätt."
HD har sagt till JG, hennes allierade i tystnadspakten "anti official shaming" anno 2017, att LW hotat henne.
Han vet om att SD fortsatt med LW:
"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J
att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena.
att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena.
Till sin chef säger hon att en fortsatt kontakt SD/LW är orsak till skilsmässan, men det verkar hon inte säga allmänt.
KH pratar även om att HD läst nåt mail fr LW till HD på hösten.
Till vissa i den inre kretsen berättar hon om otrohet. Oklart om hon offentliggör nytt el avslöjandet 2017?
Systern och troligen modern:
Hanna berättade för P att Stefan varit otrogen i samband med att hon skulle flytta. De kan vara så att Hanna tidigare berättat att hon och Stefan haft problem i relationen men att hon uttalade att det handlat om otrohet först vid separationen, P tror att även att B var med då Hanna berättade om det. Hon minns inte när i tid de hade samtalet. Hanna sa nog bara att han varit otrogen och P frågade inget mer."
"Den som han under en period varit lite närmre är Hanna med anledning av att hon kontaktade honom i januari eller februari -18 och berättade om skilsmässan från Stefan. Hanna sa att de skulle gå isär. Hon sa inget mer om anledningen förutom att det fanns meningsskiljaktigheter. J frågade inte mer om det. Hon var ledsen över skilsmässan. J och Hanna har pratat om det via Messenger,
någon gång över telefon och vid något tillfälle då de geocachat.
Då de träffades kunde Hanna vara på bra humör för att sedan komma i en svacka. Hanna kunde då plötsligt börja gråta då man pratade med henne, J försökte då få henne på bra humör igen. På ett event i Malingsbo i början av året började Hanna gråta. Hon satte inte ord på anledningen till varför hon var ledsen. Vid det tillfälle var J, T,JS, HB och Hanna med. J och Stefan har aldrig pratat om skilsmässan.
J kan inte uttala sig om Hanna mående i nutid då de inte umgåtts under hösten. Då de
träffades i Sundsvall pratade de bara kort och umgicks inte.
J och Hannas kontakt har minskat då Janis flickvän är svartsjuk, han har därav backat.
Hanna och Jani har aldrig haft något annat än en vänskaplig relation."
någon gång över telefon och vid något tillfälle då de geocachat.
Då de träffades kunde Hanna vara på bra humör för att sedan komma i en svacka. Hanna kunde då plötsligt börja gråta då man pratade med henne, J försökte då få henne på bra humör igen. På ett event i Malingsbo i början av året började Hanna gråta. Hon satte inte ord på anledningen till varför hon var ledsen. Vid det tillfälle var J, T,JS, HB och Hanna med. J och Stefan har aldrig pratat om skilsmässan.
J kan inte uttala sig om Hanna mående i nutid då de inte umgåtts under hösten. Då de
träffades i Sundsvall pratade de bara kort och umgicks inte.
J och Hannas kontakt har minskat då Janis flickvän är svartsjuk, han har därav backat.
Hanna och Jani har aldrig haft något annat än en vänskaplig relation."
PS:
" Nej, vi fick veta att Hanna och Stefan skulle separera för några veckor sedan och Hanna kom och berättade det och det var förvånande och väldigt tråkigt även om dom båda två hoppades att det skulle kunna gå att repareras. Hanna sa att, ursäkta ordet men, dom fortfarande älskade varandra men det var saker som skulle ordnas upp för att det skulle kunna funka.
Sen råkade jag nämna Lenas namn, för jag såg en paralell att Lena cyklade till samma
område som Lena bodde i och att barnen skulle bo i samma området och såg att Hanna
mulnade när vi nämnde hennes namn så vi drog dom slutsatserna."
" Nej, vi fick veta att Hanna och Stefan skulle separera för några veckor sedan och Hanna kom och berättade det och det var förvånande och väldigt tråkigt även om dom båda två hoppades att det skulle kunna gå att repareras. Hanna sa att, ursäkta ordet men, dom fortfarande älskade varandra men det var saker som skulle ordnas upp för att det skulle kunna funka.
Sen råkade jag nämna Lenas namn, för jag såg en paralell att Lena cyklade till samma
område som Lena bodde i och att barnen skulle bo i samma området och såg att Hanna
mulnade när vi nämnde hennes namn så vi drog dom slutsatserna."
"Jerry vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft med Stefan. Detta tror Jerry har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta.
Jerry vet att Lena har kontaktat Hanna för bara någon/några veckor sedan avseende
påståenden om att hon inte tänkte godkänna någon FTF som Hanna och Stefan ska ha gjort
tillsammans eftersom hon själv hade varit där med Stefan hand i hand.
Lena kunde på så sätt vara elak mot Hanna."
Sistnämnda lär vara dialogen den 28 april mellan HD och JG.
Det är först då han får veta om deras bråk om cacher (HD loggar 6 april) varav HD säger nåt snarlikt om" "kärleksfulla promenader".
Det ska väl motsvara hans "hand i hand".
.. vilket dock inte ses via LWs skärmdumpar till andra. Antar det HDs omformulerade ordval (drama..) kring LWs argument om att hon och SD tagit cacher där hon bevisligen inte närvarat.
HD till JG 28 april:
" Ja, direkt när jag började ladda upp våra gemensamma. Fick en hel del meddelande från henne som talade om att jag gjorde fel och hon beskrev även några loggar där hon visste att jag inte varit med eftersom de gått kärleksfulla promenader tillsammans."
Då det här kan beröra motiv intresserar det mig att rodda i vad det är för spel som försiggår.
Nån som har nåt mer fr LW eller andra kring hur informationen ser ut så... bring it on.
Ska fortsätta jaga dem med kvasten.

Allra bäst på att besvara den frågan torde i nuläget vara HÅ.