2021-04-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har försökt titta på soppan om vem som vet vad.
Vilket inte är lätt då det är lögner kors och tvärs samt att HD och SD spelar ut varandra.

SD tror att HD inte vet nåt om den fortsatta kontakten. Den bilden tycks HD vilja upprätthålla.

Hon förnekar att hon vet nåt om fortsatt kontakt, det får hon veta på flygplanet (fast hon frågar SD i sms innan de ens åkt.. ).
I slutet på april är hon nojig vid 23-tiden [sic klockslag] att han gått till LW.

Vad som sagts som orsak till skilsmässa från hennes håll är lika snurrigt.

▪️HD påstår att LW har sagt att det vore för allas bästa om hon inte flyttade 60 m från henne. Det tycker HD är ett hot.

▪️HD har ingen kontakt mer med LW digitalt efter cachekriget i början på april.

▪️LW har inte hotat att avslöja nån relation säger HD.

Sen har de väl setts kort då HD var med JS på lakritseventet, det var väl alles.
Men;

HD har sagt till JG, hennes allierade i tystnadspakten "anti official shaming" anno 2017, att LW hotat henne.
Han vet om att SD fortsatt med LW:
Om de olika turerna:
Till sin chef säger hon att en fortsatt kontakt SD/LW är orsak till skilsmässan, men det verkar hon inte säga allmänt.
KH pratar även om att HD läst nåt mail fr LW till HD på hösten.

Till vissa i den inre kretsen berättar hon om otrohet. Oklart om hon offentliggör nytt el avslöjandet 2017?
Systern och troligen modern:
Till JO säger hon däremot" "meningsskiljaktigheter" :
Till en granne har hon sagt att de de typ hade saker att ordna upp:
Snurrigt värre. Speciellt det här:

"Jerry vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft med Stefan. Detta tror Jerry har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta.

Jerry vet att Lena har kontaktat Hanna för bara någon/några veckor sedan avseende
påståenden om att hon inte tänkte godkänna någon FTF som Hanna och Stefan ska ha gjort
tillsammans eftersom hon själv hade varit där med Stefan hand i hand.
Lena kunde på så sätt vara elak mot Hanna."

Sistnämnda lär vara dialogen den 28 april mellan HD och JG.

Det är först då han får veta om deras bråk om cacher (HD loggar 6 april) varav HD säger nåt snarlikt om" "kärleksfulla promenader".
Det ska väl motsvara hans "hand i hand".

.. vilket dock inte ses via LWs skärmdumpar till andra. Antar det HDs omformulerade ordval (drama..) kring LWs argument om att hon och SD tagit cacher där hon bevisligen inte närvarat.

HD till JG 28 april:

" Ja, direkt när jag började ladda upp våra gemensamma. Fick en hel del meddelande från henne som talade om att jag gjorde fel och hon beskrev även några loggar där hon visste att jag inte varit med eftersom de gått kärleksfulla promenader tillsammans."

Då det här kan beröra motiv intresserar det mig att rodda i vad det är för spel som försiggår.

Nån som har nåt mer fr LW eller andra kring hur informationen ser ut så... bring it on.

Ska fortsätta jaga dem med kvasten.

Allra bäst på att besvara den frågan torde i nuläget vara HÅ.
Citera
2021-04-23, 19:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Brukar vara någorlunda lugnt ett par timmar på nattkröken, typ 03.00 - 06.00.
Sen även runt 12.00 - 14.00. Sen drar det igång igen. Uppställningen är fantastisk, har aldrig sett nåt liknande engagemang i någon annan tråd här på fb.

Detta går inte ÅH&co spårlöst förbi, det är jag övertygad om. Eller som ÅH sa: "Jag har aldrig varit med om något liknande" gällande vår egen privatspanare här, som har lämnat in en bunt på 50 sidor gällande det tekniska/it-tekniska, men jag tror att åklagarna även läser en hel del annat här.
Jag har backat till 21/3 - i år iaf 😁
Hamnade av nån anledning på ett sidospår, inlägg av Bokstavskombo. En hel del om cachande, vilket inte är min starka sida. Så atteh... det finns att göra!
Citera
2021-04-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
AnSt --> AnSt den äldre --> BA --> SOA
--> HD i bilen kanske.

Satt SD häktad vid tillfället?

Det är så jag funderar.
SD var ju intagen för förhör 2 ggr den dagen, men nej - han var inte häktad.
Citera
2021-04-23, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Allra bäst på att besvara den frågan torde i nuläget vara HÅ.
Det kan nog klargöras en tydligare bild via FUP.
För det krävs att saxa mellan vad som sagts till olika personer, även det LW kan förmedla.
... Men det är ett hundgöra.
Får kalla in JG, han kan få ett märgben som tack för hjälpen. 😂
Citera
2021-04-23, 19:12
Medlem
Citat:
Det är så jag funderar.
Han blev anhållen den andra gången och satt t o m i cell (häkte, arrest) en stund, men släpptes sent på kvällen runt 22.30-23.00-ish.
Citera
2021-04-23, 19:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Va? Ska hon höras igen?

Jag hittar inte det i något ”blad”...
Citera
2021-04-23, 19:24
Medlem
Citat:
Det är så jag funderar.

Om SD inte var häktad och inte befann sig på arbetsplatsen kan han ju - antingen från bostadsområdet eller motorvägen - själv sett avspärrningarna och meddelat SOA. (SD kan ju också ha fått nys om avspärrningarna via nån annan och då direkt hört av sig till SOA).

Fast polisen avlyssnade väl iof SDs telefon?

För GM räckte det ju att se vilken plats som var avspärrad för att veta vad de hittat där...

Annars är väl AnSt via BA en tänkbar liten fågel.
Citera
2021-04-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag hittar inte det i något ”blad”...
Nej, det tror jag inte.
Det är 4 stycken som jag känner till:
Sillen
LWs dotter
Jo*an K*nedal
Jo*chim Åh*in
Sen ska hovrätten lyssna på LWs yngste sons förhör, nu när de lyssnar på de övriga.

Någonting som slog mig, detta fall kan inte ha gått de som nu ska döma i hovrätten, förbi.
I USA så tillsätter man väl en jury som isoleras och inte får ta del av media osv? Eller är det någonting som bara är på film?
Jurun kan läsa in sig duktigt om de vill, all info finns på nätet.
Citera
2021-04-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Om SD inte var häktad och inte befann sig på arbetsplatsen kan han ju - antingen från bostadsområdet eller motorvägen - själv sett avspärrningarna och meddelat SOA. (SD kan ju också ha fått nys om avspärrningarna via nån annan och då direkt hört av sig till SOA).

Fast polisen avlyssnade väl iof SDs telefon?

För GM räckte det ju att se vilken plats som var avspärrad för att veta vad de hittat där...

Annars är väl AnSt via BA en tänkbar liten fågel.
Det har förekommit en uppsjö av telefoner, vem vet hur många som egentligen var i bruk?
Citera
2021-04-23, 19:34
Medlem
Citat:
Nej, det tror jag inte.
Sillen
LWs dotter
Jo*an K*nedal
Jo*chim Åh*in
Sen ska hovrätten lyssna på LWs yngste sons förhör, nu när de lyssnar på de övriga.

Någonting som slog mig, detta fall kan inte ha gått de som nu ska döma i hovrätten, förbi.
I USA så tillsätter man väl en jury som isoleras och inte får ta del av media osv? Eller är det någonting som bara är på film?
Våra nämndemän isoleras inte. Men de rekommenderas att inte läsa media om fallet. Sen är det ju svårt att kolla om de gör det eller inte. (Hur det går till i USA med isolering etc vet jag dock inte).
Citera
2021-04-23, 19:38
Medlem
Citat:
Det har förekommit en uppsjö av telefoner, vem vet hur många som egentligen var i bruk?

Good point. Trodde i min naivitet att sånt på något sätt kunde kollas av polisen men klart de kan ha haft flera.

HD skulle ju få officiellt få låna en mobiltelefon av SOA den där dagen eftersom elaka polisen beslagtagit hennes egen.

SD hade ju tydligen en smartwatch vid tiden kring mordet.
Nuförtiden kan man ringa och skicka meddelanden med dem.
Gissar att man kunde det även 2018. Edit. Fast den har väl polisen såklart iof kollat upp. Mvh/ hjärndimma pga hungrig
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-23 kl. 20:05.
Citera
2021-04-23, 19:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte.
Sillen
LWs dotter
Jo*an K*nedal
Jo*chim Åh*in

Jag har tänkt på det. Svårt att inte ha ”snubblat” över detta. Eller ingår det i jobbet att inte läsa om kriminalfall överhuvudtaget? Hoppa över Efterlyst? De vet ju inte när ett fall hamnar på deras bord.
Har sen häromdagen försökt lyssna på TR med ”nya” öron. Spännande att se vad HR kommer att komma fram till. Jag undrar verkligen vad det blir för (något sen) födelsedagspresent till SD...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in