Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag har konsekvent fördömt hat och hets mot svenskar när det förekommer. Jag har också ofta påpekat att det är fel att HMF-lagen inte tolkas och tillämpas lika för alla offer inklusive etniska svenskar.
Att diskussionerna här på Flashback mest handlar om hets mot muslimer, judar och andra minoriteter beror på att det är fler som hetsar mot dessa på Flashback än mot svenskar. Men självfallet ska all etnisk och religiös hets fördömas.
Jag tog exemplet med Bosnien eftersom fler känner till den konflikten. Dessutom var påståendena om ett serbiskt folkmord på kosovoalbaner krigspropaganda. Det förekom mord på hundratals civila och andra övergrepp på bägge sidor i inbördeskriget, men de dödsmarscher och serbiska dödsläger som det rapporterades om i våra media innan NATO bombade Serbien var lika påhittade som historien om hur Saddams soldater slet för tidigt födda bebisar ur kuvöserna på sjukhusen i Kuwait.
Att tusentals muslimer mördades av bosniska serber i Srebrenica är däremot ett obstridligt faktum.
Nej, jag anser inte som du att USA styrs av en judisk konspiration, men jag har aldrig förnekat att AIPAC och andra judiska organisationer har ett visst inflytande i USA, särskilt då på landets utrikespolitik.
Detta sagt, så kan man inte hålla judar i andra länder som Sverige ansvariga för vad vissa judar i USA eller Israel gör. Det är inte heller rimligt att hålla alla amerikanska judar ansvariga för det som AIPAC gör eftersom många av dem inte stöder AIPAC och deras politik. Ett exempel på det är den judiska organisationen J Street, som förespråkar en radikalt annorlunda politik och erkänner palestiniernas rättigheter:
https://en.wikipedia.org/wiki/J_Street
Min poäng är alltså att man ska undvika stereotypa påståenden som drar alla muslimer, alla judar eller för den delen alla svenskar över en kam.
Jag riktar mig mot specifikt dig och ditt beteende här i tråden och på forumet, så det duger inte att retirera till plattityder och generaliseringar och tro att du inte syns.
Du kan inte samtidigt likställa kritik mot islam eller judisk identitetspolitik med farligt hat mot alla muslimer och judar och inte förstå att din kritik mot svenskar för "islamofobi", "antisemitism" eller "rasism" efter precis samma spelregler träffar hela gruppen. Om det är farligt för den enskilda juden/muslimen att gruppen kritiseras, är det farligt för den enskilda svensken. Om det är farligt för en tänkt muslim att relativt maktlöse Jomshof använder ett ord, är det desto farligare när svenske statsministern kallar SD fascister.
Kritiserade du Löfven för det ordvalet? Det enda jag vet är att du lade
stor möda på att försvara Adam Cwejman mot min kritik att han osynliggjorde "svennehoran" när han skrev att det honom veterligen bara var ett folkslag, judarna, som inom landet flydde från etnisk förföljelse från epitet som "judehora". Om du minsann står upp för svensketnisk utsatthet här på Flashback är du jävligt dålig på det.
Om "svenska folket" enligt dig dessutom bär ansvaret för migrationspolitiken som en minoritet extremister påtvingade oss, så följer att "muslimer" i olika sammanhang kan vara ansvariga för vad en liten grupp gör i deras namn eller med deras tysta medgivande. Om samma svenska folk ska uppfostras för att undvika "Bosnien", så ska muslimer uppfostras för att undvika "Syrien".
Du får välja antingen eller, om du vill vidmakthålla illusionen att inte vara partisk/rasistisk.
Bara det faktum att du skapar åtskillnad mellan olika sorters etnoreligiöst hat med etiketter som "islamofobi" och "antisemitism", är ett avsteg från universellt motstånd mot etnoreligiöst hat. Det skapar per definition en apartheid mellan olika sorters skyddsvärde som ju alla kunde täckas in med begrepp som "fördom" och "hat". När du skapar kategorier och hierarkier, så har du inte bara satt vissa inom klassen skyddsvärd utan också andra utanför.
Vad är det specifikt som inte täcks in av generella ord som "intolerans", "etniskt/religiöst hat" eller "fördomar" mot judar/muslimer, menar du, så att speciella ord behövs? Vad är vunnet med den konstiga formuleringen "rasism och antisemitism" man ofta hör, menar du?
Sedan vet jag som sagt personligen att du inte håller dig till spelreglerna du låtsas finns om saklig och specifik diskussion kring tabubelagda ämnen och epitet. Du hittar nu på att jag tror på "en judisk konspiration som styr USA", som om jag någonsin uttryckt något så svepande och karikerat. Nej, det har ju inte varit frågan om annat än en volymfråga, en kvantitativ kvot av misshagliga poster från mig som överstigits för att du skulle komma med antisemitstämpeln. Med det resonemanget går det dock samtidigt att kalkylera ditt hat mot svenskar. Välj hur du vill ha det.