Citat:
Nu har jag inte anklagar Jomshof eller någon annan svensk politiker för anstiftan till folkmord. Jag har pekat på risken för att hat och hets mot muslimer och andra minoriteter kan spåra ur, som skedde i före detta Jugoslavien. Därför bör vi vara försiktiga med stereotypa påståenden om olika folkgrupper.
Detta utesluter inte saklig kritik av individer, politiska partier och andra organisationer. Det går att kritisera Jomshof för hans islamofoba uttalanden utan att implicera att alla svenskar är islamofober eller "farliga och hatiska" som du uttrycker det. Min uppfattning är att det är en liten minoritet av alla svenskar som är islamofober.
Detta utesluter inte saklig kritik av individer, politiska partier och andra organisationer. Det går att kritisera Jomshof för hans islamofoba uttalanden utan att implicera att alla svenskar är islamofober eller "farliga och hatiska" som du uttrycker det. Min uppfattning är att det är en liten minoritet av alla svenskar som är islamofober.
Snälla människa, jag citerar dig på den här sidan när du sätter Jomshof i en direkt orsaksföljd med folkmord. Det är rännstensretorik av precis den sort som triggade till mordet på Pim Fortuyn. Hans mördare motiverade sina handlingar med att det var för att skydda muslimer som grupp.
Du varnar för att en existerande minoritet hatiska svenskar kan radikalisera en majoritet till folkmord. Majoriteten svenskar är alltså stereotypiserade som latent farliga för muslimer och måste därför fostras. Det finns ingen skillnad mellan detta och varningar för muslimers latenta farlighet, som du menar är hatiskt stereotypiska mot muslimer.
Det hela kokar ned till din apartheid mellan grupper som det är OK och vällovligt att kritisera för deras verkliga eller projicerade åsikter och andra grupper där samma kritik är hat i sig. Vi vet vilka kriterier du har för detta. Rasist/fascist/nazist/antisemit/islamofob har etniska förtecken och får konsekvenser för människor som passar in på stereotypen.
Dessa ord är hat- och maktord och du är en sketen kugge i ett kolonialmaskineri som upphävt svensk folkrätt.